Data wydania: 12 kwietnia 2004
Serious Sam: Next Encounter w prostej linii kontynuuje jedną z najbardziej kolorowych, odmóżdżonych, aczkolwiek niesamowicie grywalnych pozycji. Wydawcą opisywanej pozycji jest firma Global Star Software.
Gracze
Serious Sam: Next Encounter w prostej linii kontynuuje jedną z najbardziej kolorowych, odmóżdżonych, aczkolwiek niesamowicie grywalnych pozycji, jaką niewątpliwie była pierwsza część Serious Sam, wydana na komputery osobiste i konsolę Microsoft Xbox. Wersję przeznaczoną dla PlayStation 2 i Nintendo GameCube stworzyło studio Climax, mające w swym dorobku m.in. grę rajdową Rally Fusion: Race of Champions. Wydawcą opisywanej pozycji jest firma Global Star Software.
Zaginiony statek-matka należący do rasy Sirian nieoczekiwanie rozpoczyna proces nadawania sygnału ratunkowego. Nie byłoby w tym nic dziwnego (w końcu rasa ta słynie z notorycznego wpadania w tarapaty), gdyby nie fakt, iż sygnał dociera na Ziemię z przeszłości. Jedyną osobistością zdolną zbadać i ewentualnie wyciąć w pień odkryte niebezpieczeństwo, jest Sam „Serious” Stone – ostatnio heros z kwadratową szczęką potrafiący unieść 10-lufowe działo 88 mm.
Programiści Climax przygotowali dla graczy czterdzieści zróżnicowanych poziomów, w których skład wchodzą takie perełki, jak m.in. feudalne Chiny, starożytny Egipt oraz baśniowa Atlantyda. Każda z lokacji została dosłownie zalana setkami wrogów, z czego kilka ich typów jest zupełną nowością dla serii. Wybiegające z każdego zakamarka hordy przeciwników wycinamy w pień przy pomocy dwunastu rodzajów broni palnej (np. uzi, dwururka, mini-gun, wyrzutnia rakiet oraz miotacz plazmy), a także niezawodnej piły spalinowej. Po raz pierwszy możemy również zasiąść za sterami trzech pojazdów (łódź podwodna, jeep oraz kombajn). Zdolnych graczy nie omijają nagrody – zręczne i szybkie usunięcie z pola widzenia kilkudziesięciu wrogów owocuje medalami, które możemy następnie wymienić na dodatkowe postaci oraz plansze przeznaczone do rozgrywki wieloosobowej (maks. 8 graczy jednocześnie). Ciekawym trybem, znacznie wydłużających żywotność Serious Sam: Next Encounter, jest opcja kooperacji przeznaczona dla dwóch osób. Przedzieranie się przez kampanię dla pojedynczego gracza, mając do pomocy siedzącego obok kolegę, nigdy nie było bardziej interesujące.
Rozgrywka przedstawiona została w nieco karykaturalnym, komiksowym stylu, świetnie komponującym się z przesadnym stylem bycia Sama. Główny bohater Serious Sam: Next Encounter dysponuje dziesiątkami odzywek trafnie podkreślających zdarzenia, które akurat miały bądź mają miejsce. W sytuacjach podwyższonego ryzyka naszych uszu dobiega mocna, wojenna muzyka.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Platformy:
PlayStation 2 22 kwietnia 2004
GameCube 12 kwietnia 2004
Producent: Climax Studios
Wydawca: Global Star Software
Gry podobne:
20GIER
Wykreowana przez chorwackie studio Croteam seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS) z postacią komandosa Sama "Seriousa" Stone'a w roli tytułowej. Marka bywa uznawana za bezpośrednią konkurencję dla takich produkcji jak Doom, Quake czy Duke Nukem.
Szef Croteam Roman Ribaric zapowiedział na oficjalnej stronie studia, że Serious Sam 3 zostanie wydany latem tego roku. Pełnoprawnej zapowiedzi produkcji możemy spodziewać się dopiero za jakiś czas.
gry
Szymon Liebert
13 lutego 2011
Okazało się, że poważne ogłoszenie firmy Majesco, o którym informowaliśmy Was dwa dni temu, nie dotyczy trzeciej odsłony Serious Sama, a wznowienia pierwszych przygód szalonego zawadiaki. Produkcja trafi jeszcze tego lata do oferty serwisu Xbox Live Arcade i będzie kosztować 1200 punktów MS. W sprzedaży pojawi się również edycja pecetowa.
gry
Piotr Doroń
26 czerwca 2009
Firma Majesco poinformowała, że w tym tygodniu będzie miała poważne („SERIOUS”) ogłoszenie, w związku z którym powinniśmy rozgrzać Xboksa 360. Chociaż są to tylko czyste spekulacje, być może chodzi o wydanie trzeciej odsłony Serious Sama, znanego do tej pory tylko i wyłącznie z pecetów, właśnie na platformę Microsoftu. Gra jest na pewno w produkcji, ale oprócz tego nie wiemy o niej jeszcze nic.
gry
Szymon Liebert
24 czerwca 2009
Serwis Seriously! poinformował, że w gronie najważniejszych materiałów majowego wydania chorwackiego magazynu GamePlay znajduje się wywiad z Alenem Ladavakiem, Davorem Hunskim oraz Robanem Ribarikiem, przedstawicielami firmy Croteam. Podobno omówiona została w nim trzecia odsłona serii Serious Sam.
gry
Piotr Doroń
14 maja 2007
Nie da się ukryć, iż pierwsza gra z cyklu Seriuos Sam została stworzona nie z myślą o rzuceniu na kolana fanów tego gatunku, a raczej pokazaniu możliwości silnika ją napędzającego. Druga część cyklu, nieco mniej cukierkowa, zaprezentowała kolejną jego odsłonę, a jak donoszą (raczej) wiarygodne źródła, zespół Croteam pracuje nad silnikiem Serious Engine 3.
gry
Maciej Myrcha
18 września 2006
Na forum serwisu Seriously! pojawił się post autorstwa osobnika o ksywce Gimli, w którym, powołując się na papierowe wydanie magazynu PC Chip, a konkretnie wywiad z twórcami Serious Sama, Croteam, możemy wyczytać o możliwości kontynuacji serii.
gry
Maciej Myrcha
31 grudnia 2005
Wymagania sprzętowe gry Serious Sam: Next Encounter:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci, Multitap, Network Adaptor
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 107 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany781269 Legionista
galeria nie jest zaciekawa
na początku jest filmik
a potem oglądasz sobie obrazy
zanonimizowany781269 Legionista
dla czego tą gre opisuje ktoś kto jej nie pszeszedł
hinson Generał
Croteam mogloby zrobic remake tego konsolowego Seriousa Sama tak zeby mozna byla zagrac na PC bez potrzeby instalacji emulatora.
hinson Generał
Croteam mogloby zrobic remake tego konsolowego Seriousa Sama tak zeby mozna byla zagrac na PC bez potrzeby instalacji emulatora.
Hauka Pretorianin
świetna gra, kompletnie nowa kampania, masa nowych przeciwników, zwariowana fabuła oraz masa kompletnie odrestaurowanych broni. jedyne co trochę przeszkadza to czuć że jest to portowane z myślą o starych konsolach, w porównaniu do ss pierwszy i drugi denerwuje mnie czasami brak zapisywania w dowolnym momencie oraz kilka zmianek do realizmu, np rakietnica która jest wręcz zabójcza nawet na trybie łatwym kiedy strzelisz za blisko wroga.