Zwariowane wyścigi futurystyczny rydwanów rozgrywające się w roku 6004. Tytuł gry nie jest przypadkowy. Rydwany z „Roman Race” swymi założeniami przypominają te, które pojawiały się na torach wyścigowych w czasie rozkwitu Imperium Rzymskiego. Z racji tego, iż gra rozgrywa się w odległej przyszłości w sferze technicznej nie mają one nic wspólnego z historycznymi modelami.
Jeszcze przed przystąpieniem do zabawy gracz musi wybrać swój team. Składa się on z dwóch elementów: jeźdźca (przedstawiciel jakiejś obcej rasy) oraz egzotycznego zwierzęcia, którym steruje. Każdy zespół ma swoje mocne i słabe strony. Niektóre pary świetnie radzą sobie w bezpośrednich starciach (z przeciwnikami), ale cechują się z kolei niewielką prędkością maksymalną jaką mogą osiągnąć. Sterowane teamy w miarę kolejnych awansów są stopniowo ulepszane. Opisuje je kilka współczynników, tj. oprócz doświadczenia są to między innymi: siła, maksymalny udźwig, waga, czas reakcji, przyczepność, wytrzymałość, odporność na wybrane przeszkody, zwinność, spostrzegawczość czy odwaga.
Wyścigi pozbawione są zasad fair-play. Zawodnicy mogą sobie wzajemnie przeszkadzać. Każdy team posiada unikalne ciosy ofensywne. W zależności od dokonanego wyboru można na przykład próbować spychać wrogich jeźdźców czy próbować wywrócić stwory, na których się poruszają. Jednym z głównych elementów gry jest tryb rozgrywania pojedynczych wyścigów. W nagrodę za wygrywanie kolejnych starć gracz obdarowywany jest możliwością wybrania nowych teamów oraz ścigania się na nieznanych dotąd trasach.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra