Reptiles: In Hunt to produkcja stworzona przez niewielkie polskie studio Corpix Games. Rozgrywka tytułu kręci się wokół mechanik survivalowych w świecie opanowanym przez dinozaury. Znaczną uwagę poświęcono konstrukcji świata i opowiedzeniu jego historii poprzez wygląd lokacji.
Najważniejsze wątki fabularne to motyw ratowania syna głównego bohatera oraz poznanie losów świata opanowanego od 200 lat przez dinozaury. Na samym wstępie zabawy dowiadujemy się, że kontrolujący dinozaury Reptilianie szykowali swój atak od tysięcy lat, by jak najlepiej dostosować Ziemię do swoich potrzeb, a teraz palą ludzkie osady i porywają dzieci by zamienić je w humanoidalne gady. Większość informacji jest nam podawana poprzez narrację środowiskową, jednak zdarzają się pojedyncze przerywniki filmowe czy dialogi z innymi postaciami.
W Reptiles: In Hunt znajdziemy większość mechanik typowych dla gier survivalowych oraz kilka specyficznych dla tej produkcji. Protagonista posiada paski zdrowia oraz kondycji, obniżające się, gdy odnosi rany lub wykonuje męczące czynności. Uzupełnia je, spożywając jedzenie i specjalne rośliny, osobno lub łącząc je ze sobą by uzyskać bardziej wydajne specyfiki. Eksplorując mapę, kolekcjonuje również inne surowce służące do craftingu. Wśród przedmiotów, jakie przyjdzie mu wytwarzać, znajdują się nowe bronie, elementy stroju czy też narzędzia, zwiększające szanse na przetrwanie. W niewielkim stopniu może wpływać na otoczenie, np. zestrzeliwując wybrane obiekty, by odblokować sobie drogę lub przygnieść wroga. Całość gry obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej.
W starciach posługuje się bronią do walki w zwarciu lub na dystans. Do podstawowego wyposażenia głównego bohatera należą dwa kukri, jednak da się walczyć tylko jednym z nich, zwalniając miejsce w drugiej ręce, oraz łuk, z którego może strzelać kilkoma rodzajami pocisków. Przeciwnicy są różnorodni i stosują odmienne taktyki podczas walki. Nie wszystkie dinozaury są agresywne – część roślinożerców musi sprowokować, by zwrócili na niego uwagę. Na największe gady da się też wspinać, by ranić je w bardziej newralgicznych miejscach.
Eksplorację terenu ułatwia specjalny dron. Jego używanie jest ograniczone przez baterię, którą trzeba co jakiś czas uzupełniać, jednak w zamian wskazuje on znajdujące się w okolicy przedmioty. Główny bohater, jako łowca, jest bardzo zręczny i potrafi się wspinać na przeszkody terenowe, pływać oraz nurkować. Do zbadania otrzymał nie tylko pokrytą dżunglą powierzchnię globu, lecz też rozmaite podziemia, takie jak ruiny metra i jaskinie. Położenie protagonisty na mapie pomaga ocenić znajdujący się u góry ekranu kompas.
Ze względu na ograniczone środki studia, szata graficzna i animacje produkcji nie należą do najlepszych, jednak na uwagę zasługuje różnorodność dinozaurów oraz charakter lokacji.
Autor opisu gry: Krzysztof Mosz
Platformy:
PC Windows
Producent: Corpix Games
Wydawca: Corpix Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Wymagania sprzętowe gry Reptiles: In Hunt:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD Phenom II X4 940 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870 lub lepsza, Windows 7/8/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 770 / Radeon R9 290 lub lepsza, Windows 7/8/8.1/10 64-bit.
Porter78 Legionista
Polskie studio zrobiło grę z napisami w 6 językach tylko nie po polsku. Żenada.... Sama gra też nie zachwyca. Biegasz jak poyebany , zbierasz , tworzysz , żresz czasem zabijesz coś i.......
Tyle w temacie.
dismayer Legionista
Masakra. Na screenach wygląda dobrze, ale grywalność właściwie zerowa. Nie możesz pójść np za drzewo, bo za nim jest skarpa. To nic, że pozostały tam z 4m miejsca. Nie możesz i już. Nie wiem gdzie tu jest sandbox, bo go nie ma. Masz jedną wytyczoną trasę - typowa liniowość. Walka toporna, poruszanie się okropne. Nie chce mi się więcej pisać - po prostu zapomnijcie o tym tytule.