Data wydania: 12 lipca 2004
Czwarta część serii gier przygodowych z sympatycznym psem Reksiem i jego dzielnym towarzyszem, komandorem Kretesem w rolach głównych, dedykowana najmłodszym użytkownikom komputerów (dzieci od 7 lat).
Gracze
Czwarta część serii gier przygodowych z sympatycznym psem Reksiem i jego dzielnym towarzyszem, komandorem Kretesem w rolach głównych, dedykowana najmłodszym użytkownikom komputerów (dzieci od 7 lat).
Zadanie postawione naszym beniaminkom przez twórców programu przedstawia się następująco: należy pomóc Reksiowi w przebudowaniu starej sofy na wehikuł czasu i cofnąć się z nim w odległą przeszłość, kiedy to żył Nostradamus - jedyna osoba, która wiedziała, jak naprawić zegar historii, odmienić przebieg zdarzeń i wyprostować meandry czasu. Inaczej Reksio i Kretes zostaną pojmani przez Zakon Ryżokitowców i resztę życia spędzoną w lochach, bez szansy na przeżycie jakichkolwiek przygód...
Standardowo, nie obeszło się bez ręcznie malowanej grafiki oraz wypełnionej humorem fabuły. Z przedstawionej w grze historii dzieci dowiedzą się m.in. skąd się wzięły oraz jak działają Leje i Kopce Czasowe, czy dinozaury rzeczywiście wyginęły, jak wygrać turniej rycerski, będąc psem, a także jaka jest „prawdziwa” historia uśmiechu Mony Lisy czy jakie liczby warto typować w losowaniach Totolotka. Autorzy, podobnie jak w poprzednich częściach przygód Reksia, postarali się o przygotowanie wielu logicznych i zręcznościowych mini-gier, szeregu zróżnicowanych lokacji do odwiedzenia oraz przyjemnej dla ucha oprawy dźwiękowej. Program nie zawiera przemocy.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Aidem Media/BoomBit
Wydawca: Aidem Media/BoomBit
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Czy Reksio pójdzie w ślady Kangurka Kao? Taki jest cel inicjatorów akcji #BringReksioBack.
gry
Sonia Selerska
27 kwietnia 2022
Wymagania sprzętowe gry Reksio i Wehikuł Czasu:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166 Mhz, 32MB RAM, Windows 95/98/Me/2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 301 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
SpiketheDragon Legionista
ja też nie mam ale jest kod pliku na płytce mam nadzieję że pomogłem
Wilk1999 Generał
Już sporo lat minęło od momentu, kiedy ukończyłem wszystkie pięć części tej historii a mimo to dalej w pamięci gra mi treść mantry Ibisa - „sowa, sowa, trzy badyle, Skarabeusz z krokodylem, pióro, orzeł, pióro, rzeka, lew zaryczy, pies zaszczeka, kaczka kwacze, bzyczy pszczoła, dalej w lewo po trzech wołach, wejdź na węża, wskocz na oko, tam gdzie woda jest głęboko" - i jak na ironię nijak nie jestem w stanie tego zapomnieć. Najdziwniejsze jest, jednak to, że chociaż robiłem sobie na kartkach ściągawki do tych gier, gdzie zwykle zapisywałem i wyrysowywałem sobie najważniejsze wskazówki, informacje, kod otwierający blokadę leja czasowego, herb potrzebny do otwarcia przejścia, czy jak w „Reksiu i Czarodziejach” symbole zaklęć, aby zawsze móc potem z tego wszystkiego korzystać za każdym razem, gdy przechodziłem wielokrotnie te gry to tej mantry nigdy tam nie zapisywałem a i tak jest to jedyna ze wszystkich wskazówek jaką zdołałem zapamiętać spośród wszystkich pięciu serii.
Wilk1999 Generał
To chyba jedna z dwóch części z całej serii, na którą należy poświęcić najwięcej czasu, aby ją ukończyć a wszystko za sprawą bardzo rozbudowanej fabuły, sporej ilości plansz jakie musimy odwiedzić i ilości zadań jakie na nas czekają. Aidem Media potrafi rozwijać potencjał tworzonych przez siebie gier i osiągać z nich najlepszy możliwy efekt końcowy połączony z dużym sukcesem gry.