7 grudnia 2017
Strategiczne, Elementy logiczne, Elementy przygodowe, Singleplayer, XVIII wiek.
Kontynuacja popularnej hybrydy gatunkowej, łączącej elementy gry logicznej, przygodówki i strategii, wzbogaconej domieszką cech charakterystycznych dla gatunku roguelike. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwowzoru, za stworzenie tego tytułu odpowiada studio Nerial. Akcja Reigns 2 rozgrywa się w przedstawionych w krzywym zwierciadle, XVIII-wiecznych realiach. Główną bohaterką jest królowa, która właśnie objęła władzę nad państwem, a zadaniem, jakie ciąży na graczu, jest utrzymanie jej na tronie przez jak najdłuższy okres. Nie jest to jednak łatwe, bowiem w trakcie zabawy musimy dbać o swoje królestwo i podejmować trudne decyzje, wydając sądy w ważnych sprawach, rozwijając ekonomię oraz prowadząc gry dyplomatyczne i polityczne. Karty z wydarzeniami generowane są losowo, a dokonywane przez nas wybory kształtują dalszy przebieg historii. Prędzej czy później popełniamy o jeden błąd za dużo – wówczas władczyni ginie, a nam nie pozostaje nic innego, jak wcielić się w jej następczynię, która musi zmierzyć się z konsekwencjami wynikającymi z wyborów dokonanych przez poprzedniczkę. Dopełnieniem przejrzystych zasad rozgrywki jest intuicyjne sterowanie oparte na przesuwaniu kart w lewo lub w prawo, co skutkuje podjęciem negatywnej lub pozytywnej decyzji.
Zobacz Grę
OpenCritic
Steam
Podczas gdy pierwsza część "Regins" dostarczyła mi niegdyś nieco rozrywki swoją nietypową formą i ciekawymi dylematami oraz przyjemnym, delikatnym humorem, druga część od początku dała mi się poznać jako więcej tego samego. W praktyce oznaczało to, niestety, niemożebną nudę, której dodatkowa mechanika używania przedmiotów w żaden sposób nie przytłumiła. No i jeszcze na dodatek te absurdalnie niedorzeczne warunki zakończenia gry, których nie ma szans pojąć bez wnikliwej solucji... Jeśli ktoś jeszcze nie grał w produkcje z tej serii, równie dobrze może zacząć od części drugiej, ale ja mam dość.