Data wydania: 16 marca 2007
Red Ocean to pierwszoosobowa gra akcji od zespołu Collision Studios. Produkt ten zaliczany jest do gatunku FPS, lecz cechą wyróżniającą go spośród innych strzelanek jest fakt, że pozwala nam na otwieranie ognia zarówno na lądzie, jak i pod powierzchnią wody.
Gracze
Red Ocean to pierwszoosobowa gra akcji od zespołu Collision Studios. Produkt ten zaliczany jest do gatunku FPS, lecz cechą wyróżniającą go spośród innych strzelanek jest fakt, że pozwala nam na otwieranie ognia zarówno na lądzie, jak i pod powierzchnią wody.
Postać, w jaką wcielamy się w Red Ocean, to osoba Jacka Harda, trudniąca się dość niecodzienną profesją – poszukiwaniem skarbów. Akcja gry rozpoczyna się w czasach zimnej wojny, kiedy to naszemu podopiecznemu udaje się dotrzeć do tajnej, podwodnej bazy, leżącej na terytorium Rosji. Wkrótce po tym śmiałek odkrywa, że wspomniana stacja należy do terrorystów. Zanim jednak Jackowi udaje się poznać całą prawdę, zostaje schwytany w sidła przestępczej organizacji. Od tej chwili jego celem jest nie tylko uratowanie własnego życia, ale także zabezpieczenie losów Kuli Ziemskiej, zagrożonej atakiem biologicznym.
Aby walczyć z dobrze uzbrojonymi oponentami, Hard musi wykorzystać potencjał bezkresnych wód oceanu. Zdolność nurkowania jest szczególnie przydatna, gdyż przez dużą część gry poruszamy się po laboratoriach, stacjach kolejowych czy tunelach kompletnie zalanych przez wodę. Nasi wrogowie nie ułatwiają nam sprawy, podkładając w każdym możliwym miejscu ładunki wybuchowe, ewentualnie polując na nas przy użyciu broni energetycznej, tudzież zamrażającej. Walkę oko w oko z terrorystami możemy podejmować dopiero wtedy, gdy jesteśmy uzbrojeni w granaty ręczne albo broń na tyle celną, aby można nią było trafić w beczki wypełnione paliwem, stojące rzecz jasna w pobliżu adwersarzy. Na deser pozostają nam pojedynki z doskonale wyszkolonymi płetwonurkami, którzy przy użyciu harpunów starają się uświadomić Jackowi, że jego czas dobiega już końca.
Jeśli chodzi o techniczne strony Red Ocean, należy zwrócić uwagę na realistycznie wykonane fale wodne oraz przedstawione z dbałością o szczegóły środowisko oceaniczne. Autorzy zadbali o właściwe odwzorowanie tamtejszej fauny i flory, dokładając do swego dzieła także nienaganną fizykę, za sprawą której dane jest nam poczuć się jak prawdziwy poszukiwacz skarbów.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Według informacji podawanych przez niemieckiego wydawcę dtp entertainment, umiejscowiony w Hanowerze zespół Collision Studios ukończył prace nad pierwszoosobową grą akcji o nazwie Red Ocean. Tym samym projekt osiągnął status „gold”, a płyta matka z finalnym kodem dzieła wysłana została do tłoczni.
gry
Marek Grochowski
8 marca 2007 17:20
Przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby gra akcji osadzona w morskich głębinach powinna posiadać odpowiednią oprawę dźwiękową, która zapewni oddanie klimatu lodowatego spokoju podwodnego świata. Dlatego też firma DTP entertainment AG postanowiła zatrudnić profesjonalnych artystów trudniących się tworzeniem soundtracków do skomponowania muzycznej warstwy gry Red Ocean.
gry
Artur Falkowski
27 lutego 2007 08:37
Popularne pliki do pobrania do gry Teorie Spisku.
Średnie Oceny:
Średnia z 218 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Cole Sullivan 007 Pretorianin
kaszana ocena u mnie to 3/10
MDmaster Centurion
Gra bardzo mi się spodobała. Przyjemna strzelanka za 5.99 zł! Ciekawe lokacje, innowacyjne rozwiązania, fajni przeciwnicy i świetne pukawki! Cóż więcej napisać? Lubię tych wszystkich bossów, przyjemnie się kombinuje, jak rozwalić jakiegoś mocnego upierdliwca. Nie jestem wymagającym graczem, więc osobiście daję ocenę +7/10.
zanonimizowany934177 Junior
Akurat dzisiaj kupiłem sobie tą grę i żałuję tego. Ta gra jest okropna. Doszedłem do trzeciego poziomu i gra po prostu została miło przeze mnie usunięta z komputera. Jak dla mnie ta gra jest nudna a do tego jeszcze brzydka jak nie wiem co. Pomimo że dałem w ustawieniach grafiki wszystko na maximum + rozdzielczość najwyższa dla mojego monitora czyli 1280x1024 toi tak gra wygląda fatalnie. Grafika jest w ogóle nie dopracowana a do tego podczas rozrywki jest dużo błędów które rzucają się w oczy. Na przykład: broń którą bierzemy od tego martwego gościa w pierwszym poziomie to gołym okiem widać w cud-scence że ona po prostu wisi nad ziemią a nie leży. Kolejnym błędem jaki się dopatrzyłem jest to że gdy chcemy wejść po schodach na górę to po prostu przenikamy przez nie i spadamy na dół. No masakra po prostu. To już w starszych grach od tej jest dużo lepiej. No ale czego można się spodziewać po tak taniej grze. Po prostu zawiodłem się. Oceny jej jednak nie wystawiam ponieważ nie przeszedłem całej gry i nigdy już do niej nie wrócę. Teraz będzie leżała w komodzie i to by było na tyle.
KarpackieMocne Chorąży
Teorie Spisku to budżetowa gra doomopodobna, wyprodukowana przez niemieckie studio Collision Studio i osadzona w tajnej, opuszczonej, sowieckiej bazie podwodnej pod koniec zimnej wojny. Nabyłem ją prosto z kosza z przecenionymi tekturkami w lokalnym supermarkecie (cena w okolicach 3-4 PLN). Sam program mieści się na jednej płycie CD, co wzbudzało początkowo moje obawy o treściwość produkcji. Czy słusznie?
Niestety tak. Do wyboru mamy jeden tryb zabawy (kampania), którą możemy spróbować przejść na jednym z trzech dostępnych poziomów trudności. Jako że mój staż w tego typu grach jest już więcej niż pełnoletni, zwyczajowo wybrałem najwyższy. Przyznać muszę, że początkowo kierowani przez sztuczną inteligencję najemnicy dawali się we znaki i dobre kilka zgonów kierowany przeze mnie bohater (nomen omen zwący się Jack Hard!) musiał przeboleć. Potem jednak gra stawała się o dziwo coraz prostsza - głównie za sprawą coraz silniejszych pukawek (ponad pistoletowo-kałasznikowo-strzelbowy standard wybijają się tutaj tylko działka plazmowe i laserowe, do których w trakcie gry odnajdujemy dodatkowe ulepszenia) oraz braku nowych, silniejszych przeciwników (wciąż Ci sami najemnicy, wyposażani jedynie w twardsze kamizelki i bardziej zaawansowane uzbrojenie), zaś ostatni poziom był w zasadzie spacerkiem po parku (na szczęście nadrabia to efektownością). Całość zamknąłem w niecałe 3 godziny, co niestety jest w mojej ocenie wynikiem dalekim od zadowalającego.
Poza tym jednak nie można Teoriom Spisku zbyt wiele zarzucić - to w standardach niskobudżetowych (dziś rzeklibyśmy - indie) porządnie wykonany FPS, z całkiem nowoczesnym silnikiem graficznym i fizycznym (szczególnie efekty wodne; niestety miejscami brakuje jednak paru klatek animacji), szeregiem ciekawych, klimatycznych, wypełnionych intensywną wymianą ognia poziomów (wszystko zamkniętej w dusznym kompleksie sekretnej bazy położonej głęboko pod powierzchnią morza; choć kilka lokacji i modeli powtarza się nieco zbyt często) i zabawną, tak często spotykaną w tej kategorii gier beznadzieją scenariuszowo-aktorską (fantastyczne outro!). Podobały mi się także całkiem liczne (jak na zaledwie 7 etapów...) i dynamiczne pojedynki z bossami.
Na koniec ponarzekam jeszcze na brak trybu multiplayer (nie ma nawet botów...) oraz przeciętnie wykonane efekty dźwiękowe. Szkoda też, że tytuł w zasadzie wcale nie pasuje do gry - naprawdę byłem ciekaw co to będzie za spisek i kto za tym wszystkim stoi (równie dobrze grę można by nazwać "Chodź i Strzelaj" - angielski tytuł Red Ocean pasuje tutaj o wiele bardziej). Ogólnie - przyjemna, standardowa strzelanka z widoku pierwszej osoby, ale zdecydowanie zbyt krótka, nawet jak na te 4 złote. Werdykt - 4 punkty na 9.
Nitro2050 Generał
Minimum System Requirements:
CPU: 1.8 GHz
RAM: 512 MB
VGA: 64 MB Video Card with DirectX 8.1 support
DX: DirectX 8.1
OS: Windows 2000 (SP4), Windows XP/XP64 (SP2), Windows Vista
HDD: ~800 MB free space
Sound: DirectX Compatible Sound Card
ODD: CD-Rom
Recommended peripheral: Keyboard and mouse
Recommended System Requirements:
CPU: 3.0 GHz
RAM: 1024 MB
VGA: 256 MB Video Card with DirectX 8.1 support
DX: DirectX 9.0c
OS: Windows 2000 (SP4), Windows XP/XP64 (SP2), Windows Vista
HDD: ~800 MB free space
Sound: DirectX Compatible Sound Card
ODD: CD-Rom