Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Receiver 2 (PC)
OkładkaReceiver 2 (PC)

Receiver 2 PC

Receiver II

Kontynuacja nietypowego FPS-a z 2013 roku, w którym z wyjątkową dbałością o detale oddano działanie broni palnej. Receiver 2 oferuje więcej rodzajów oręża i jest znacznie bardziej realistyczny od pierwszej części.

Akcji | FPP | taktyczne | FPS | indie | strzelanki | elementy symulacyjne

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Receiver 2 Premiera PC

14kwietnia2020

Steam

14kwietnia2020

producent: Wolfire Games wydawca: Wolfire Games Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Receiver II to druga część zapoczątkowanej w 2013 roku serii realistycznych strzelanek. Produkcja została opracowana przez autorów pierwowzoru, czyli niezależne studio Wolfire Games, i choć czerpie garściami z dorobku poprzedniej odsłony cyklu, autorzy znacznie rozbudowali poszczególne jej aspekty. Tym razem otrzymujemy do dyspozycji więcej jeszcze bardziej szczegółowo zaprojektowanych broni; poszerzeniu uległ również wachlarz lokacji, w których toczy się akcja.

Fabuła

Historia opowiedziana w grze Receiver II jest enigmatyczna. Gracz wciela się w tytułowego Odbiorcę (ang. Receiver), którego zadaniem jest uporanie się z zagrożeniem znanym jako Mindkill. Najpierw jednak będzie musiał zrozumieć jego naturę, a także stawić czoła oprychom próbującym za wszelką cenę go powstrzymać.

Mechanika

W Receiver II akcję ukazano z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W trakcie rozgrywki przemierzamy generowane proceduralnie poziomy, wśród których znajdziemy zarówno mniej lub bardziej obskurne wnętrza, jak i lokacje znajdujące się na zewnątrz. Zwiedzając je, walczymy z przeciwnikami, robiąc użytek z broni palnej. Podobnie jak miało to miejsce poprzednio, tak i tym razem sprawne korzystanie z oddanych nam do dyspozycji pistoletów i rewolwerów wymaga uprzedniego poznania sposobu działania każdego z nich.

Poszczególne bronie, stworzone w oparciu o projekty prawdziwych „pukawek”, posiadają mnóstwo ruchomych elementów. Korzystanie z nich nie polega natomiast tylko na naciskaniu spustu i okazjonalnym przeładowywaniu. Zamiast tego musimy między innymi dowiedzieć się, jak wymieniać magazynki czy choćby poznać sposoby na usuwanie trapiących je usterek. Ponadto autorzy opracowali model balistyczny oparty na naukowych danych. Pociski podlegają więc prawom fizyki zarówno w trakcie lotu, jak i podczas penetracji celów oraz odbijania się od przeszkód.

Wszystko to sprawia, że do pozbycia się wroga wystarczy jeden celny strzał. Sprawę komplikuje fakt, że i bohater nie otrzymuje żadnej taryfy ulgowej, a mechanika permadeath powoduje, że po śmierci musimy rozpocząć zmagania od nowa.

Kwestie techniczne

Na tle pierwowzoru Receiver II wyróżnia się nie tylko za sprawą bardziej rozbudowanej mechaniki, lecz również o wiele lepszej oprawy graficznej. Dobre wrażenie robi broń zaprojektowana z dbałością o szczegóły, jednak podobać się może również realistyczne oświetlenie i pełne detali, a także podatne na zniszczenia otoczenie.

Tryb gry: single player  

Receiver 2 cena w dniu premiery: 71,99 PLN

Wymagania wiekowe Receiver 2: 16+

Receiver 2 Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Quad Core
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza
  • 4 GB HDD
  • Windows 7 SP1 64-bit
  • Zalecane:
  • Quad Core
  • 16 GB RAM
  • karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza
  • 4 GB HDD
  • Windows 7(SP1)/8/10 64-bit