Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

2. Gry PlayStation 3

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 2. Gry na platformę Sony PlayStation 3 ułożone według popularności.

PS3
Tematyki
God of War: Wstąpienie
God of War: Wstąpienie

Akcji 12 marca 2013

Czwarta odsłona przygód spartiaty Kratosa, stanowiąca fabularny prequel trylogii God of War. Główny bohater, który zwiedziony przez Aresa wymordował swoją rodzinę, wypowiada posłuszeństwo bogowi wojny, za co zostaje zesłany do więzienia tytanów. Mimo szaleństwa i tortur nie traci jednak nadziei na zemstę. Kiedy wreszcie udaje mu się zbiec, może powziąć krwawy odwet na bogach Olimpu. Deweloperzy ze studia Sony Santa Monica pozostali wierni rozgrywce opierającej się głównie na widowiskowych pojedynkach z potężnymi (nierzadko gigantycznych rozmiarów) przeciwnikami. Mechanika gry wzbogacona została jednak o szereg nowych elementów z trybem wieloosobowym na czele, pozwalającym na wspólną zabawę maksymalnie ośmiu graczom za pośrednictwem sieci Internet.

Dying Light
Dying Light

Akcji prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Deus Ex: Bunt Ludzkości
Deus Ex: Bunt Ludzkości

RPG 23 sierpnia 2011

Trzecia odsłona osadzonej w cyberpunkowym klimacie gry akcji z elementami RPG. Seria zapoczątkowana została w 2000 roku przez studio Ion Storm pod wodzą Warrena Spectora, zaś za jej reaktywację odpowiada ekipa Eidos Montreal. Pod względem fabularnym gra stanowi prequel wcześniejszych części cyklu i przenosi nas do roku 2027, w którym korporacja Sarif Indutries prowadzi badania nad biomechanicznymi modyfikacjami ciała. Gracz wciela się w postać Adama Jensena – szefa ochrony owej firmy, który zostaje ranny w wyniku ataku sił specjalnych na jej siedzibę. Uratowany dzięki licznym operacjom i wszczepom, postanawia wyjaśnić skomplikowaną intrygę, kryjącą się za wspomnianymi wydarzeniami. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji, interakcji z otoczeniem oraz walki, z zachowaniem charakterystycznych cech cyklu, jak skradanie się czy hakowanie urządzeń. W zależności od posiadanych wszczepów i związanych z nimi umiejętności, każdą z sytuacji rozwiązać możemy na kilka różnych sposobów.

Dishonored
Dishonored

Akcji 9 października 2012

Osadzona w steampunkowych klimatach pierwszoosobowa gra akcji z elementami skradanki. Dishonored jest dziełem studia Arcane, znanego przede wszystkim za sprawą hack'n'slasha Dark Messiah of Might & Magic. Główny bohater gry – Corvo Attano, legendarny Lord Protektor cesarzowej, zostaje niesłusznie oskarżony o zamordowanie władczyni i uprowadzenie jej córki. Protagonista, wyszkolony zarówno w walce, jak i skrytym eliminowaniu celów, musi wykorzystać swe nietuzinkowe umiejętności, by oczyścić dobre imię i wymierzyć sprawiedliwość winnym tych zbrodni. Sednem zabawy w Dishonored jest dokonywanie starannie zaplanowanych zabójstw, w czym znacząco pomagają nadludzkie moce Corvo, który potrafi teleportować się, a nawet zatrzymywać czas. Warto zaznaczyć, że gra ocenia agresywność naszego stylu gry i odpowiednio modyfikuje dalszy bieg fabuły oraz kolejne wyzwania. Znakomitej jakości oprawa audiowizualna Dishonored generowana jest przez zmodyfikowany silnik Unreal Engine 3.

Śródziemie: Cień Mordoru
Śródziemie: Cień Mordoru

Akcji 18 listopada 2014

Osadzona w tolkienowskim Śródziemiu gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Środziemie: Cień Mordoru jest dziełem studia deweloperskiego Monolith Productions, które w swoim dorobku ma również takie produkcje jak Aliens vs Predator 2 i F.E.A.R. Akcja gry toczy się pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi we Hobbicie i Władcy Pierścieni. Gracze kierują poczynaniami Taliona, zwiadowcy Gondoru, który za sprawą prastarego elfiego upiora powstaje z martwych, by wziąć krwawy odwet na sługach Saurona za śmierć swoich bliskich. Sedno rozgrywki stanowią widowiskowe starcia z hordami przeciwników, w trakcie których korzystać można z bogatego zestawu ataków i zdolności specjalnych. Jednocześnie główną atrakcję produkcji stanowi system Nemezis, śledzący nasze postępy w walce z armią Saurona i proceduralnie generujący spersonalizowanych przeciwników, którzy mają własne imię, wygląd, atuty i słabości, a także pamiętają wcześniejsze starcia z nami i potrafią uczyć się naszych taktyk. Oprawa audiowizualna gry nawiązuje do kinowej sagi Petera Jacksona, a głosu postaciom użyczają profesjonalni aktorzy głosowi, na czele ze znanym z serii Uncharted Nolanem Northem.

LEGO Marvel Super Heroes
LEGO Marvel Super Heroes

Zręcznościowe 22 października 2013

Gra akcji z bohaterami komiksów wydawnictwa Marvel w rolach głównych. Tytuł stworzony został przez specjalizujące się w „klockowych” produkcjach (m.in. LEGO Władca Pierścieni, LEGO Piraci z Karaibów, LEGO Harry Potter) studio Traveller's Tales. Gracze mogą wcielić się w Spider-Mana, Iron Mana, Hulka, Thora, Kapitana Amerykę i innych herosów, którzy na prośbę Nicka Fury'ego z organizacji S.H.I.E.L.D. ratują zbudowany z klocków świat przed złoczyńcami i rozmaitymi zagrożeniami. Deweloperzy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki łączącej elementy gry akcji, zręcznościowej bijatyki oraz przygodówki. Tradycyjnie w grze nie brakuje akcesoriów do odblokowania, a także możliwości zabawy w kooperacji z drugim graczem na podzielonym ekranie.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a
Uncharted 3: Oszustwo Drake'a

Akcji 1 listopada 2011

Trzecia odsłona cieszącego się dużą popularnością cyklu przygodowych gier akcji, za którego powstanie i rozwój odpowiada studio Naughty Dog. Fabuła Uncharted 3: Drake's Deception opowiada o kolejnych perypetiach łowcy przygód Nathana Drake'a. Tym razem główny bohater musi odszukać legendarne miasto Ubar. Zadanie utrudnia mu banda złoczyńców pod wodzą Katherine Marlowe. Podstawowe założenia rozgrywki nie zmieniły się. Ambicją deweloperów z Naughty Dog było połączenie elementów przygodówki, gry akcji, strzelaniny, a nawet bijatyki z filmową widowiskowością. W porównaniu do poprzednich odsłon cyklu Uncharted 3: Drake's Deception oferuje jednak znacznie bardziej rozbudowany tryb wieloosobowy oraz oprawę wizualną stanowiącą wyznacznik technicznych możliwości konsoli PlayStation 3.

FIFA 19
FIFA 19

Sportowe 28 września 2018

Kolejna część popularnego cyklu symulatorów piłki nożnej, w którym kierujemy licencjonowanymi i realistycznie odwzorowanymi drużynami oraz zawodnikami z całego świata. FIFA 19 została stworzona, jak wszystkie poprzednie części, przez studio EA Sports.

Batman: Arkham City
Batman: Arkham City

Akcji 18 października 2011

Sequel wydanej w 2009 roku gry akcji Batman: Arkham Asylum. Podobnie jak pierwowzór, kontynuację wyprodukowało brytyjskie studio Rocksteady we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła kampanii głównej w Batman: Arkham City osadzona została kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Dawne slumsy Gotham City otoczone zostały murem, za którym umieszczono najgroźniejszych zbiorów. Człowiek-Nietoperz obawia się jednak, że lada chwila sytuacja może wymknąć się spod kontroli i stara się powstrzymać złoczyńców zanim będzie za późno. Mechanika rozgrywki łączy elementy gry akcji oraz widowiskowej bijatyki w stylu beat'em up. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu w Batman: Arkham City gracze zyskali znacznie większą swobodę eksplorowania otwartego świata gry i wykonywania zlecanych zadań.

Uncharted 2: Pośród Złodziei
Uncharted 2: Pośród Złodziei

Akcji 13 października 2009

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej przygodówki akcji studia Naughty Dog, wydanej w 2007 roku na konsolach firmy Sony. W Uncharted 2: Pośród Złodziei wcielamy się ponownie w postać awanturnika Nathana Drake’a, a oś fabuły stanowi poszukiwanie Klejnotu Cintamani - potężnego artefaktu, którego moc może zmienić losy całego świata. W grze odwiedzamy szereg egzotycznych lokacji - tym razem m.in. Borneo i Nepal - a w przygodach towarzyszą nam postaci zarówno znane z pierwszej odsłony serii, jak i całkiem nowe. Jako że śladem artefaktu podąża także grupa bezwzględnych bandytów, nie zabrakło dynamicznych elementów akcji oraz otwartej wymiany ognia. W porównaniu z pierwowzorem, autorzy poprawili i urozmaicili wszystkie elementy rozgrywki, zwiększając akrobatyczne możliwości bohatera oraz dostępny arsenał broni. Zmian doczekał się także system łamigłówek, w których rozwiązywaniu często musimy współpracować ze sterowanymi przez AI kompanami. Całość ukazana została ponownie w niezwykle efektownej, kinowej konwencji, wzbogaconej licznymi przerywnikami filmowymi.

Arcania: Gothic 4
Arcania: Gothic 4

RPG prace wstrzymane

Kontynuacja zapoczątkowanego w 2001 roku legendarnego cyklu Gothic. Podczas gdy oryginalni twórcy serii ze studia Piranha Bytes zajęli się rozwijaniem zupełnie nowej marki Risen, stworzenie nowego Gothica powierzono ekipie Spellbound Entertainment, znanej m.in. z trylogii RPG Realms of Arkania i cyklu taktycznych strategii Desperados. W grze wcielamy się w postać zupełnie nowego bohatera – młodego chłopaka, szukającego zemsty na nowo obwołanym królu Robharze III, który najechał jego rodzinną wioskę i wymordował jej mieszkańców. Fabuła jest nieco bardziej liniowa niż w poprzedniej części gry, choć koncentruje się ponownie na eksploracji, wykonywaniu szeregu zadań oraz licznych walkach z rozmaitymi potworami. W zależności od wybranej klasy i ścieżki rozwoju, nasz bohater może specjalizować się w walce w zwarciu, łucznictwie bądź magii. Akcję obserwujemy tradycyjnie z perspektywy trzeciej osoby, choć podczas walki kamera automatycznie oddala się, umożliwiając lepszą orientację w terenie.

Dead Island
Dead Island

Akcji 6 września 2011

Zrealizowana w konwencji survival horroru pierwszoosobowa (FPP) gra akcji z elementami cRPG. Dead Island jest dziełem studia Techland, stworzonym we współpracy z firmą Deep Silver. Fabuła gry przedstawia wydarzenia w odciętym od świata, tropikalnym kurorcie, gdzie dochodzi do epidemii zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie usiłują przetrwać i znaleźć sposób ucieczki przed żywymi trupami. Rozgrywka w Dead Island skupia się na takich elementach jak eksplorowanie lokacji, wykonywanie zlecanych misji, wytwarzanie przydatnych przedmiotów oraz walka z przeciwnikami. W tej ostatniej często przychodzi sięgać po broń kontekstową (kije, rurki itp.). Poza trybem zabawy jednoosobowej gra oferuje również multiplayer z kilkoma wariantami kooperacji i rywalizacji.

Borderlands 2
Borderlands 2

Akcji 18 września 2012

Pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG, stanowiąca sequel hitu wydanego w 2009 roku. Dewelopingiem Borderlands 2 ponownie zajęło się studio Gearbox Software przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja gry osadzona została niedługo po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części cyklu. Tym razem gracze muszą stawić czoła Handsome Jackowi, który ogłosił się dyktatorem planety Pandora. Twórcy Borderlands 2 przygotowali cztery grywalne postaci: Salvador, Maya, Zero i Axton, z których każda przynależy do innej klasy i reprezentuje odmienny styl walki. Rozgrywka w dalszym ciągu bazuje na emocjonujących sekwencjach strzeleckich, jednak gruntownym zmianom poddano system uzbrojenia. Wizytówką serii pozostał natomiast tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

Metro 2033
Metro 2033

Akcji prace wstrzymane

Osadzona w postapokaliptycznej rzeczywistości strzelanka FPS z elementami RPG i survival horroru, oparta na motywach bestsellerowej powieści Dmitrija Głuchowskiego. Za powstanie Metro 2033 odpowiada debiutujące studio 4A Games. Akcja toczy się po katastrofie nuklearnej, w wyniku której zginęło niemal całe życie na ziemi. Jedyną ocalałą grupą ludzi jest kilkutysięczna społeczność, która znalazła schronienie w tunelach moskiewskiego metra. Gracz wciela się w jednego z młodych mieszkańców tuneli – Artema, którego zadaniem jest przedostać się do centralnej części metra, aby powiadomić mieszkańców o zagrożeniu ze strony zmutowanych potworów i poprosić ich o pomoc w walce. Podczas swej podróży stawi on czoła licznym niebezpieczeństwom, wykorzystując dostępny arsenał broni i preferowany przez siebie styl walki - otwarty bądź cichy.

The Sims 3
The Sims 3

Symulacje 26 października 2010

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu symulacji życia The Sims. Gra wyprodukowana została przez zespół deweloperski The Sims Studio we współpracy ze studiem Maxis oraz koncernem Electronic Arts. Zgodnie ze schematem serii, The Sims 3 pozwala przejąć kontrolę nad życiem wirtualnych postaci – od narodzin aż do śmierci. Zadaniem gracza jest troska o zaspokojenie potrzeb każdego z Simów, dotyczących m.in. relacji towarzyskich, spraw rodzinnych oraz kariery zawodowej. Nowości wprowadzone w The Sims 3 to przede wszystkim system marzeń oraz osobowość bohatera, na którą składa się pięć dominujących cech jego charakteru. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu spore zmiany przeszła trójwymiarowa oprawa wizualna gry.

Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 4 grudnia 2015

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III

Akcji 30 października 2012

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

Thief
Thief

Akcji 25 lutego 2014

Thief to gra akcji w konwencji pierwszoosobowej (FPP) skradanki, stanowiąca czwartą odsłonę przygód złodzieja Garretta. Za stworzenie tytułu odpowiada ekipa deweloperska studia Eidos Montreal, znana chociażby z Deus Ex: Bunt Ludzkości. Akcja Thief osadzona jest w fikcyjnym świecie, stanowiącym mieszaninę elementów gotyku, epoki wiktoriańskiej i steampunk. Fabuła przedstawia perypetie legendarnego złodzieja, który po powrocie do Miasta wplątany zostaje w skomplikowaną intrygę, a od jego wyborów zależy los mieszkańców metropolii. Kampania główna w grze składa się z szeregu misji polegających głównie na okradaniu prominentnych osób. Kierując poczynaniami Garretta, gracz musi wykazać się umiejętnościami pozostawania w ukryciu i cichego eliminowania wrogów oraz biegłością w posługiwaniu się złodziejskimi narzędziami. Od strony technicznej gra bazuje na możliwościach popularnego silnika Unreal Engine 3.

Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

Metro: Last Light
Metro: Last Light

Akcji 14 maja 2013

Utrzymana w konwencji postapokaliptycznego survival-horroru pierwszoosobowa strzelanka ukraińskiego studia 4A Games. Fabuła stanowi kontynuację gry Metro 2033 i luźno nawiązuje do motywów z twórczości literackiej Dimitrija Głuchowskiego. Akcja toczy się w świecie przyszłości zniszczonym przez nuklearną zagładę. Wybuch udało się przeżyć nielicznym mieszkańcom Moskwy, którzy znajdowali się w tamtejszym metrze. Podzieleni na kilka skonfliktowanych frakcji ludzie próbują odpierać ataki zmutowanych zwierząt. Gracz wciela się w rolę Artyoma, który usiłuje powstrzymać zbliżającą się wojnę pomiędzy ocalałymi. Rozgrywka łączy elementy dynamicznej, pierwszoosobowej strzelanki oraz skradanki. W stosunku do pierwszej części twórcy zadbali o znacznie większe lokacje i poprawili sztuczną inteligencję przeciwników. Zmiany objęły również autorski silnik 4A Engine, co przełożyło się na lepszej jakości oprawę wizualną.

LEGO Jurassic World
LEGO Jurassic World

Akcji 12 czerwca 2015

Kolejny tytuł z niezwykle popularnej serii przygodowych gier akcji, zapoczątkowanej w połowie lat 90-tych i wykorzystującej licencję najpopularniejszych klocków świata. Gra studia Traveller’s Tales powstała z okazji premiery kinowego filmu przygodowego Jurassic World, jednak jej fabuła wykorzystuje także wątki z bestsellerowej trylogii Jurassic Park autorstwa Stevena Spielberga. Akcja gry toczy się na znanej z filmu wyspie Isla Nublar, będącej w istocie unikalnym parkiem rozrywki, w którym żyją odtworzone za pomocą klonowania prehistoryczne gady. W wyniku kolejnych eksperymentów, naukowcy tworzą zupełnie nowy gatunek dinozaura, będący połączeniem tyranozaura i welociraptora. Niestety, zwierzę wymyka się spod kontroli naukowców, stając się nie lada zagrożeniem dla wszystkich gości parku. Pod względem mechaniki, gra wykorzystuje tradycyjne rozwiązania serii, gdzie obok elementów przygodowych i zręcznościowych, na graczy czeka cała galeria postaci, znanych z filmowych pierwowzorów.

Mass Effect 3
Mass Effect 3

RPG 6 marca 2012

Trzecia odsłona osadzonej w konwencji science fiction gry studia BioWare, stanowiącej połączenie RPG-a akcji z trzecioosobową strzelaniną. Tytuł jest zwieńczeniem epickiej trylogii, opowiadającej o losach komandora Sheparda i konflikcie z prastarą rasą Żniwiarzy. Akcja rozpoczyna się w chwili, gdy nasz bohater jest przesłuchiwany w związku z jego ostatnią misją. Proces zostaje przerwany przez inwazję Żniwiarzy, którzy tym razem rozpoczynają pełnoprawną inwazję zagrażającą całej galaktyce. Zaprawiony w walce z nimi Shepard wydaje się jedyną osobą zdolną zapobiec nieuchronnej katastrofie. Podobnie jak w Mass Effect 2, rozgrywkę możemy kontynuować postacią z poprzedniej gry, zachowując uzyskane przez nią doświadczenie i reputację. Mechanika zabawy nie uległa gruntownym zmianom, choć rozgrywka stała się jeszcze bardziej dynamiczna. Zupełną nowością w serii jest za to wprowadzenie trybu multiplayer i połączenie go z główną kampanią fabularną.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls IV: Oblivion

RPG 20 marca 2007

Czwarta odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG akcji, za której powstaniem stoi studio Bethesda Softworks. Jej akcja toczy się w prowincji Cyrodill, należącej do dobrze znanego graczom cesarstwa Tamriel. Po przedwczesnej śmierci z rąk skrytobójców dotychczasowego władcy krainy, Uriela Septima VII, zadaniem głównego bohatera jest odnalezienie prawowitego następcy tronu i skłonienie go do objęcia władzy nad Tamriel. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, twórcy postawili na sporą swobodę – zarówno w kreowaniu postaci, jak i kolejności realizacji zadań, z których spora część generowana jest losowo. Podczas gry stawimy czoła ponad 40 rodzajom potworów i odwiedzimy wiele szczegółowo przedstawionych krain, cechujących się nie tylko odmiennym wyglądem, ale i własną społecznością, historią oraz kulturą. O jeszcze lepsze wrażenia wizualne zadbał ulepszony engine, wsparty możliwościami silnika fizycznego Havok. Integralną częścią gry jest także rozbudowany edytor.