Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

2. Gry PlayStation 3

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 2. Gry na platformę Sony PlayStation 3 ułożone według popularności.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a
Uncharted 3: Oszustwo Drake'a

Akcji 1 listopada 2011

Trzecia odsłona cieszącego się dużą popularnością cyklu przygodowych gier akcji, za którego powstanie i rozwój odpowiada studio Naughty Dog. Fabuła Uncharted 3: Drake's Deception opowiada o kolejnych perypetiach łowcy przygód Nathana Drake'a. Tym razem główny bohater musi odszukać legendarne miasto Ubar. Zadanie utrudnia mu banda złoczyńców pod wodzą Katherine Marlowe. Podstawowe założenia rozgrywki nie zmieniły się. Ambicją deweloperów z Naughty Dog było połączenie elementów przygodówki, gry akcji, strzelaniny, a nawet bijatyki z filmową widowiskowością. W porównaniu do poprzednich odsłon cyklu Uncharted 3: Drake's Deception oferuje jednak znacznie bardziej rozbudowany tryb wieloosobowy oraz oprawę wizualną stanowiącą wyznacznik technicznych możliwości konsoli PlayStation 3.

Assassin's Creed II
Assassin's Creed II

Akcji 17 listopada 2009

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji Assassin's Creed. Opracowaniem sequela ponownie zajęło się należące do koncernu Ubisoft studio deweloperskie w Montrealu. Fabuła Assassin's Creed II przedstawia dalsze perypetie Desmonda Milesa. Tym razem dzięki Animusowi bohater przeżywa wspomnienia Ezio Auditore da Firenze, florenckiego szlachcica z epoki renesansu, który przyłącza się do Bractwa Asasynów, by zemścić się na Zakonie Templariuszy. Podobnie jak w poprzedniczce, rozgrywka stanowi połączenie elementów trzecioosobowej gry akcji, przygodówki oraz skradanki. Otwarta struktura świata gry pozwala na dużą swobodę przemieszczania się i wykonywania misji. Deweloperzy zdołali umiejętnie wpleść w fabułę fakty i postaci historyczne (np. Leonardo da Vinci i Niccolo Machiavelli).

God of War: Wstąpienie
God of War: Wstąpienie

Akcji 12 marca 2013

Czwarta odsłona przygód spartiaty Kratosa, stanowiąca fabularny prequel trylogii God of War. Główny bohater, który zwiedziony przez Aresa wymordował swoją rodzinę, wypowiada posłuszeństwo bogowi wojny, za co zostaje zesłany do więzienia tytanów. Mimo szaleństwa i tortur nie traci jednak nadziei na zemstę. Kiedy wreszcie udaje mu się zbiec, może powziąć krwawy odwet na bogach Olimpu. Deweloperzy ze studia Sony Santa Monica pozostali wierni rozgrywce opierającej się głównie na widowiskowych pojedynkach z potężnymi (nierzadko gigantycznych rozmiarów) przeciwnikami. Mechanika gry wzbogacona została jednak o szereg nowych elementów z trybem wieloosobowym na czele, pozwalającym na wspólną zabawę maksymalnie ośmiu graczom za pośrednictwem sieci Internet.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

Mortal Kombat
Mortal Kombat

Bijatyki 19 kwietnia 2011

Brutalna bijatyka, która stanowi swoisty restart jednej z najpopularniejszych serii mordobić, zapoczątkowanej w 1992 roku. Za powstanie gry odpowiada ekipa studia NetherRealm, na czele której stanął pomysłodawca marki, Ed Boon. Nowa odsłona cyklu czerpie ze sprawdzonych pomysłów najlepszych części serii, stanowiąc udoskonaloną i uwspółcześnioną wersję klasycznych bijatyk spod znaku Mortal Kombat. Sednem rozgrywki pozostały więc brutalne walki, wypełnione spektakularnymi ciosami specjalnymi i efektownymi sposobami dobicia przeciwnika. Do naszej dyspozycji oddano ogromny wachlarz zarówno znanych, jak i zupełnie nowych postaci. W grze wprowadzono nowy system X-Ray, służący do wyprowadzania specjalnych, kilkuczęściowych sekwencji ataków. Wśród nowości wymienić też warto nowe tryby zabawy: tryb wyzwań, fabularny Story Mode oraz pozwalający na pojedynki dwuosobowych zespołów Tag Team. Mariaż klasyki z nowoczesnością widać także w oprawie graficznej tytułu, która łączy w sobie elementy dwu- i trójwymiarowe.

Bound by Flame
Bound by Flame

RPG 9 maja 2014

Osadzone w realiach fantasy mroczne RPG akcji, zrealizowane w perspektywie trzecioosobowej. Za grę odpowiada studio Spiders, znane m.in. z takich tytułów, jak Mars: War Logs czy Faery: Legends of Avalon. Podczas zabawy kierujemy poczynaniami wojownika, którego dusza została opętana przez ognistego demona. Konsekwencją posiadania niszczycielskiej mocy jest jednak konieczność dokonywania nieustannych wyborów pomiędzy prawością a pokusą zła. Autorzy położyli spory nacisk na kwestie moralności, pozostawiając graczom swobodę w kwestii wyboru ścieżki rozwoju. Nasz bohater może rozwijać się w jednej z trzech specjalności, a kolejne nabywane umiejętności wpływać będą także na jego wygląd zewnętrzny. W grze zaimplementowano system craftingu, dzięki któremu możemy sami wytwarzać i modyfikować broń oraz rozmaite przedmioty. W trakcie rozgrywki spotkamy także szereg postaci niezależnych, które dołączą do naszej drużyny, a dokonywane przez nas wybory wpływać będą na relacje pomiędzy jej członkami.

Batman: Arkham Origins
Batman: Arkham Origins

Akcji 25 października 2013

Trzecia z cyklu widowiskowych gier akcji, których bohaterem jest Człowiek-Nietoperz. Produkcji tytułu podjęło się studio WB Games Montreal (wcześniej przygotowało ono konwersję gry Batman: Arkham City na konsolę Wii U) przy wydawniczym wsparciu ze strony firmy Warner Bros. Interactive Entertainment. Fabuła Batman: Arkham Origins ukazuje początki kariery Batmana, a źródłem inspiracji dla scenarzystów stały się komiksy Batman: Year One oraz Legends of the Dark Knight. Kierując poczynaniami protagonisty, gracze muszą stawić czoła Czarnej Masce i wynajętym przez niego złoczyńcom. Podobnie jak we wcześniejszych grach z serii Batman: Arkham, rozgrywka łączy elementy bijatyki, strzelaniny i skradanki. Twórcy pokusili się również o kilka nowości, takich jak wbudowany system wyzwań The Dark Knight.

Deus Ex: Bunt Ludzkości
Deus Ex: Bunt Ludzkości

RPG 23 sierpnia 2011

Trzecia odsłona osadzonej w cyberpunkowym klimacie gry akcji z elementami RPG. Seria zapoczątkowana została w 2000 roku przez studio Ion Storm pod wodzą Warrena Spectora, zaś za jej reaktywację odpowiada ekipa Eidos Montreal. Pod względem fabularnym gra stanowi prequel wcześniejszych części cyklu i przenosi nas do roku 2027, w którym korporacja Sarif Indutries prowadzi badania nad biomechanicznymi modyfikacjami ciała. Gracz wciela się w postać Adama Jensena – szefa ochrony owej firmy, który zostaje ranny w wyniku ataku sił specjalnych na jej siedzibę. Uratowany dzięki licznym operacjom i wszczepom, postanawia wyjaśnić skomplikowaną intrygę, kryjącą się za wspomnianymi wydarzeniami. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji, interakcji z otoczeniem oraz walki, z zachowaniem charakterystycznych cech cyklu, jak skradanie się czy hakowanie urządzeń. W zależności od posiadanych wszczepów i związanych z nimi umiejętności, każdą z sytuacji rozwiązać możemy na kilka różnych sposobów.

Dead Island
Dead Island

Akcji 6 września 2011

Zrealizowana w konwencji survival horroru pierwszoosobowa (FPP) gra akcji z elementami cRPG. Dead Island jest dziełem studia Techland, stworzonym we współpracy z firmą Deep Silver. Fabuła gry przedstawia wydarzenia w odciętym od świata, tropikalnym kurorcie, gdzie dochodzi do epidemii zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie usiłują przetrwać i znaleźć sposób ucieczki przed żywymi trupami. Rozgrywka w Dead Island skupia się na takich elementach jak eksplorowanie lokacji, wykonywanie zlecanych misji, wytwarzanie przydatnych przedmiotów oraz walka z przeciwnikami. W tej ostatniej często przychodzi sięgać po broń kontekstową (kije, rurki itp.). Poza trybem zabawy jednoosobowej gra oferuje również multiplayer z kilkoma wariantami kooperacji i rywalizacji.

FIFA 19
FIFA 19

Sportowe 28 września 2018

Kolejna część popularnego cyklu symulatorów piłki nożnej, w którym kierujemy licencjonowanymi i realistycznie odwzorowanymi drużynami oraz zawodnikami z całego świata. FIFA 19 została stworzona, jak wszystkie poprzednie części, przez studio EA Sports.

Dragon's Dogma
Dragon's Dogma

RPG 22 maja 2012

Wyprodukowana przez firmę Capcom sandboksowa gra z gatunku RPG akcji. Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu smok wyrwał serce. Bohater oparł się śmierci i wyrusza w pełną wyzwań podróż, by odkryć prawdę o sobie i wypełnić swoje przeznaczenie. Jak przystało na rasową produkcję action-RPG, rozgrywka w Dragon's Dogma opiera się na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zlecanych zadań i walce z przeciwnikami. Wśród tych ostatnich pojawia się wiele legendarnych bestii jak hydra, gryf czy harpia. Wraz z postępami w grze bohater zyskuje doświadczenie, co pozwala rozwinąć posiadane umiejętności oraz opanować nowe. Efektowna oprawa wizualna Dragon's Dogma generowana jest przez silnik graficzny MT Framework wykorzystany wcześniej m.in. w Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds oraz Lost Planet 2.

Darksiders II
Darksiders II

Akcji 14 sierpnia 2012

Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci. Bohater spieszy na pomoc swemu bratu – Wojnie, którego oskarżono o przedwczesne wywołanie Apokalipsy. W tym celu protagonista musi udowodnić istnienie spisku i wskrzesić unicestwioną w Ostatecznej Wojnie ludzkość. W stosunku do pierwszej części, twórcy Darksiders II przygotowali znacznie większy i bardziej różnorodny świat, po którym bohater podróżuje w towarzystwie rumaka (Rozpacz) i wrony (Proch). Zabawa skupia się na widowiskowych potyczkach z przeciwnikami, choć w niektórych lokacjach gracz musi również wykazać się umiejętnością rozwiązywania łamigłówek. Zmiany wprowadzone w Darksiders II objęły także oprawę wizualną, która zyskała na widowiskowości.

Uncharted 2: Pośród Złodziei
Uncharted 2: Pośród Złodziei

Akcji 13 października 2009

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej przygodówki akcji studia Naughty Dog, wydanej w 2007 roku na konsolach firmy Sony. W Uncharted 2: Pośród Złodziei wcielamy się ponownie w postać awanturnika Nathana Drake’a, a oś fabuły stanowi poszukiwanie Klejnotu Cintamani - potężnego artefaktu, którego moc może zmienić losy całego świata. W grze odwiedzamy szereg egzotycznych lokacji - tym razem m.in. Borneo i Nepal - a w przygodach towarzyszą nam postaci zarówno znane z pierwszej odsłony serii, jak i całkiem nowe. Jako że śladem artefaktu podąża także grupa bezwzględnych bandytów, nie zabrakło dynamicznych elementów akcji oraz otwartej wymiany ognia. W porównaniu z pierwowzorem, autorzy poprawili i urozmaicili wszystkie elementy rozgrywki, zwiększając akrobatyczne możliwości bohatera oraz dostępny arsenał broni. Zmian doczekał się także system łamigłówek, w których rozwiązywaniu często musimy współpracować ze sterowanymi przez AI kompanami. Całość ukazana została ponownie w niezwykle efektownej, kinowej konwencji, wzbogaconej licznymi przerywnikami filmowymi.

Borderlands: The Pre-Sequel!
Borderlands: The Pre-Sequel!

Akcji 14 października 2014

Trzecia odsłona serii Borderlands, stanowiąca pod względem fabularnym pomost pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi w Borderlands i Borderlands 2. Produkcją Borderlands: The Pre-Sequel! zajęło się studio 2K Australia przy współpracy z Gearbox Software. Akcja gry toczy się na księżycu planety Pandora, a gracze kierują poczynaniami bohaterów pracujących na rzecz kierowanej przez Handsome Jacka korporacji Hyperion. Podobnie jak we wcześniejszych grach z cyklu, twórcy przygotowali cztery grywalne postaci (Athena the Gladiator, Wilhelm the Enforcer, Nisha the Lawbringer i Fragtrap), z których każda przynależy do innej klasy i posiada unikalne umiejętności. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu trybowi kooperacji dla maksymalnie czterech graczy oraz komiksowej stylistyce oprawy wizualnej. Zmiany objęły natomiast silnik fizyki, który uwzględnia zmniejszoną siłę grawitacji.

Śródziemie: Cień Mordoru
Śródziemie: Cień Mordoru

Akcji 18 listopada 2014

Osadzona w tolkienowskim Śródziemiu gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Środziemie: Cień Mordoru jest dziełem studia deweloperskiego Monolith Productions, które w swoim dorobku ma również takie produkcje jak Aliens vs Predator 2 i F.E.A.R. Akcja gry toczy się pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi we Hobbicie i Władcy Pierścieni. Gracze kierują poczynaniami Taliona, zwiadowcy Gondoru, który za sprawą prastarego elfiego upiora powstaje z martwych, by wziąć krwawy odwet na sługach Saurona za śmierć swoich bliskich. Sedno rozgrywki stanowią widowiskowe starcia z hordami przeciwników, w trakcie których korzystać można z bogatego zestawu ataków i zdolności specjalnych. Jednocześnie główną atrakcję produkcji stanowi system Nemezis, śledzący nasze postępy w walce z armią Saurona i proceduralnie generujący spersonalizowanych przeciwników, którzy mają własne imię, wygląd, atuty i słabości, a także pamiętają wcześniejsze starcia z nami i potrafią uczyć się naszych taktyk. Oprawa audiowizualna gry nawiązuje do kinowej sagi Petera Jacksona, a głosu postaciom użyczają profesjonalni aktorzy głosowi, na czele ze znanym z serii Uncharted Nolanem Northem.

L.A. Noire
L.A. Noire

Przygodowe 17 maja 2011

Utrzymana w stylistyce noir detektywistyczna przygodówka akcji, będąca efektem współpracy debiutującego australijskiego studia Team Bondi z doświadczoną ekipą Rockstar Games. Akcja gry przenosi nas do opanowanego przez korupcję i handel narkotykami Los Angeles lat 40-tych. Wcielamy się w postać Cole’a Phelpsa, który po powrocie z wojny wstępuje w szeregi policji. Podczas zabawy śledzimy poszczególne etapy kariery bohatera, począwszy od pracy w drogówce, aż do wydziału zabójstw czy narkotyków. Rozgrywka sprowadza się do przeczesywania miejsc zbrodni w poszukiwaniu istotnych dla sprawy tropów oraz przepytywania świadków i podejrzanych. W grze nie zabrakło jednak również typowych sekwencji akcji, takich jak pościgi (piesze i samochodowe), bójki na pięści czy efektowne strzelaniny. W oprawie graficznej zwraca uwagę realistyczna mimika twarzy, dzięki której możemy oceniać reakcje przesłuchiwanych osób. Całość nawiązuje zaś klimatem do czarnych kryminałów z lat 40-tych i 50-tych XX wieku.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Akcji 12 czerwca 2008

Czwarta pełnoprawna odsłona popularnej serii skradanek Hideo Kojimy, rozwijanej nieprzerwanie przez firmę Konami, głównie z myślą o użytkownikach konsol z rodziny PlayStation. W Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots powraca jeden z głównych bohaterów cyklu, Snake, który w wyniku eksperymentów genetycznych mocno się zestarzał i dość szybko traci siły. Akcja gry osadzona została 5 lat po wydarzeniach z Metal Gear Solid 2 i ukazuje świat niedalekiej przyszłości, w którym prywatne korporacje militarne prowadzą wojny w imieniu swych mocodawców. Nasz protagonista wysłany zostaje na Środkowy Wschód, by powstrzymać zakusy niejakiego Liquida, który gromadząc potężną armię, przygotowuje zagrażające światu zbrojne powstanie. Pod względem mechaniki, gra korzysta z najlepszych rozwiązań swoich poprzedniczek, choć nie obyło się bez kilku nowości, takich jak odświeżony system walki w przestrzeniach zamkniętych, nowy sposób kamuflażu czy specjalny gadżet na oko o nazwie Solid Eye.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Akcji 1 września 2015

Utrzymana w konwencji „skradanki” gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stanowiąca kolejną odsłonę popularnego cyklu Metal Gear Solid. Za stworzenie Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odpowiada japońskie studio Kojima Productions kierowane przez Hideo Kojimę. Akcja gry toczy się po wydarzeniach przedstawionych w prologu – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Główny bohater – Punished Snake budzi się po ośmiu latach śpiączki. Niespodziewanie szpital zostaje zaatakowany przez uzbrojonych napastników i protagonista zmuszony zostaje do ucieczki, w której pomaga mu tajemniczy Ishmael. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu, gra oferuje bardziej otwartą strukturę świata i pozwala graczom na znacznie większą swobodę działań. Deweloperzy zastosowali również całkowicie nowy silnik – FOX Engine, zapewniający fotorealistyczną oprawę wizualną oraz zaawansowane możliwości odzwierciedlenia praw fizyki.

Darksiders
Darksiders

Akcji 5 stycznia 2010

Trzecioosobowa gra akcji z elementami RPG, której fabułę zainspirowały wydarzenia opisane w Apokalipsie św. Jana. Tytuł został opracowany przez studio Vigil Games, pod przewodnictwem popularnego autora komiksów, Joe Madureiry. W grze wcielamy się w postać jednego z czterech biblijnych jeźdźców apokalipsy, który po przybyciu na Ziemię dowiaduje się, że został zdradzony. Ścigany przez agentów piekła oraz nieba wyrusza, aby odzyskać swe utracone zdolności oraz zaginionego rumaka i odkryć tajemnicę spisku. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z typowym slasherem, w którym nasz bohater posługuje się mieczem, kosą i wykorzystuje elementy otoczenia, rzucając nimi w przeciwników. W miarę postępów zabawy, zyskujemy dostęp do sukcesywnie odzyskiwanych zdolności bohatera, które zapewnią nam przewagę w kolejnych starciach. Świat gry jest otwarty, a sama rozgrywka skupia się głównie na walce oraz wykonywaniu rozmaitych zadań fabularnych. O unikalny styl graficzny gry zadbał sam Madureira.

Batman: Arkham City
Batman: Arkham City

Akcji 18 października 2011

Sequel wydanej w 2009 roku gry akcji Batman: Arkham Asylum. Podobnie jak pierwowzór, kontynuację wyprodukowało brytyjskie studio Rocksteady we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła kampanii głównej w Batman: Arkham City osadzona została kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Dawne slumsy Gotham City otoczone zostały murem, za którym umieszczono najgroźniejszych zbiorów. Człowiek-Nietoperz obawia się jednak, że lada chwila sytuacja może wymknąć się spod kontroli i stara się powstrzymać złoczyńców zanim będzie za późno. Mechanika rozgrywki łączy elementy gry akcji oraz widowiskowej bijatyki w stylu beat'em up. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu w Batman: Arkham City gracze zyskali znacznie większą swobodę eksplorowania otwartego świata gry i wykonywania zlecanych zadań.

Mafia II
Mafia II

Akcji 24 sierpnia 2010

Pełnoprawna kontynuacja popularnej gry gangsterskiej Mafia z 2002 roku. Za jej powstanie odpowiadają znani także z Hidden & Dangerous czy Vietcong twórcy oryginału, działający obecnie pod skrzydłami koncernu 2K Games. Druga część gry opowiada zupełnie nową historię, choć w warstwie fabularnej znajdziemy mnóstwo nawiązań do poprzedniczki. Jej bohaterem jest niejaki Vito Scarletti, który po zakończeniu wojny powraca do rodzinnego Empire Bay, będącego w istocie wirtualną rekonstrukcją Nowego Jorku. Próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości, Vito podejmuje się realizacji kolejnych zadań dla lokalnych grup przestępczych, z wolna awansując w mafijnej hierarchii. Prócz typowych potyczek z konkurencyjnymi gangami, porwań i ucieczek, czeka nas też spora liczba dodatkowych atrakcji, takich jak sklepy z ubraniami, czy możliwość modyfikacji samochodów. Dzięki nowemu silnikowi gry otrzymaliśmy znacznie lepszą oprawę graficzną, cykl dobowy, oraz nowe umiejętności bohatera.

Mass Effect 2
Mass Effect 2

RPG 18 stycznia 2011

Kontynuacja bestsellerowej gry RPG akcji studia BioWare, opowiadająca o dalszych losach komandora Sheparda. Po tym, jak Normandia pada ofiarą ataku insektoidalnej rasy Zbieraczy, jej załoga zostaje rozproszona, zaś sam komandor ginie. Przywrócony do życia przez tajemniczą korporację Cerberus, lecz uznany za buntownika – nasz protoplasta kompletuje drużynę śmiałków zdolnych stawić czoła nowemu niebezpieczeństwu: Zbieraczom pustoszącym ludzkie kolonie. W grze spotykamy zarówno postaci znane z pierwszej odsłony serii, jak i zupełnie nowych bohaterów o unikalnych zdolnościach fizycznych i biotycznych. W grze położono znacznie większy nacisk na elementy akcji, rozwijając m.in. system walki i mechanizm zadawania obrażeń. Nieznacznemu uproszczeniu uległy aspekty związane z rozwijaniem postaci oraz dostosowywaniem ekwipunku. Co ciekawe, do rozgrywki możemy przystąpić, importując postać z pierwszej części gry, a wszystkie dokonane przez nas wybory moralne znajdą odzwierciedlenie w kontynuacji.

Dark Souls II
Dark Souls II

RPG 11 marca 2014

Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.

Faery: Legends of Avalon
Faery: Legends of Avalon

RPG 11 stycznia 2011

Przygodowy RPG akcji osadzony w realiach fantasy, wyprodukowany przez studio Spiders. Wcielając się w elfa albo wróżkę przyjdzie nam przemierzyć magiczną krainę Avalon, która zamieszkała jest przez różne fantastyczne istoty. Walka została zaprezentowana w formie turowej, a nasze postacie potrafią latać aby wygodniej eksplorować nieznane tereny.