Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

2. Gry PlayStation 3

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 2. Gry na platformę Sony PlayStation 3 ułożone według popularności.

Deus Ex: Bunt Ludzkości
Deus Ex: Bunt Ludzkości

RPG 23 sierpnia 2011

Trzecia odsłona osadzonej w cyberpunkowym klimacie gry akcji z elementami RPG. Seria zapoczątkowana została w 2000 roku przez studio Ion Storm pod wodzą Warrena Spectora, zaś za jej reaktywację odpowiada ekipa Eidos Montreal. Pod względem fabularnym gra stanowi prequel wcześniejszych części cyklu i przenosi nas do roku 2027, w którym korporacja Sarif Indutries prowadzi badania nad biomechanicznymi modyfikacjami ciała. Gracz wciela się w postać Adama Jensena – szefa ochrony owej firmy, który zostaje ranny w wyniku ataku sił specjalnych na jej siedzibę. Uratowany dzięki licznym operacjom i wszczepom, postanawia wyjaśnić skomplikowaną intrygę, kryjącą się za wspomnianymi wydarzeniami. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji, interakcji z otoczeniem oraz walki, z zachowaniem charakterystycznych cech cyklu, jak skradanie się czy hakowanie urządzeń. W zależności od posiadanych wszczepów i związanych z nimi umiejętności, każdą z sytuacji rozwiązać możemy na kilka różnych sposobów.

Battlefield 3
Battlefield 3

Akcji 25 października 2011

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Produkcją Battlefield 3 kolejny raz zajęło się należące do koncernu Electronic Arts szwedzkie studio DICE. Akcja gry osadzona została we współczesności, a wydarzenia prezentowane są w formie retrospekcji Henry'ego Blackburna, amerykańskiego żołnierza, który usiłuje powstrzymać islamskich terrorystów przed zdetonowaniem ładunków atomowych. Do dyspozycji graczy oddano trzech grywalnych bohaterów, a także zróżnicowany asortyment uzbrojenia i pojazdów. Kampania trybu jednoosobowego składa się z kilku misji i zgodnie tradycją serii Battlefield stanowi jedynie uzupełnienie dla rozbudowanego, sieciowego multiplayera. Od strony technicznej Battlefield 3 bazuje na możliwościach silnika Frostibite 2, oferującego wysokiej jakości oprawę audiowizualną i realistyczny system fizyki.

Gran Turismo 6
Gran Turismo 6

Wyścigi 6 grudnia 2013

Rozbudowana symulacja wyścigów samochodowych, stanowiąca kolejną odsłonę popularnego cyklu Gran Turismo. Ambicją Kazunoriego Yamauchiego oraz ekipy deweloperskiej studia Polyphony Digital było podniesienie poziomu realizmu zabawy, a jednocześnie jej uatrakcyjnienie poprzez większą różnorodność wariantów rozgrywki. W Gran Turismo 6 gracze mają okazję spróbować swoich sił za kierownicą ponad 1200 starannie odwzorowanych modeli samochodów różnych klas. Zmagania toczą się na trasach znanych z Gran Turismo 5 (również z płatnych DLC), a także 7 zupełnie nowych, w tym na słynnym, brytyjskim torze wyścigowym Silverstone. Twórcy wprowadzili również kilka istotnych zmian w modelu jazdy, co pozwoliło na bardziej realistyczne odzwierciedlenie aerodynamiki, pracy kół i układu zawieszenia.

Dark Souls
Dark Souls

RPG 22 września 2011

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Akcji 12 czerwca 2008

Czwarta pełnoprawna odsłona popularnej serii skradanek Hideo Kojimy, rozwijanej nieprzerwanie przez firmę Konami, głównie z myślą o użytkownikach konsol z rodziny PlayStation. W Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots powraca jeden z głównych bohaterów cyklu, Snake, który w wyniku eksperymentów genetycznych mocno się zestarzał i dość szybko traci siły. Akcja gry osadzona została 5 lat po wydarzeniach z Metal Gear Solid 2 i ukazuje świat niedalekiej przyszłości, w którym prywatne korporacje militarne prowadzą wojny w imieniu swych mocodawców. Nasz protagonista wysłany zostaje na Środkowy Wschód, by powstrzymać zakusy niejakiego Liquida, który gromadząc potężną armię, przygotowuje zagrażające światu zbrojne powstanie. Pod względem mechaniki, gra korzysta z najlepszych rozwiązań swoich poprzedniczek, choć nie obyło się bez kilku nowości, takich jak odświeżony system walki w przestrzeniach zamkniętych, nowy sposób kamuflażu czy specjalny gadżet na oko o nazwie Solid Eye.

Assassin's Creed IV: Black Flag
Assassin's Creed IV: Black Flag

Akcji 29 października 2013

Czwarta, pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja powstała w studiu Ubisoft Montreal przy wsparciu pozostałych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Akcja kampanii głównej w Assassin's Creed IV: Black Flag toczy się przede wszystkim w XVIII wieku. Gracze poznają losy pirata Edwarda Kenwaya (dziadka Connora Kenwaya z Assassin's Creed III), który wikła się w trwający od wieków konflikt pomiędzy zakonami asasynów i templariuszy. W fabułę umiejętnie wplecione zostały autentyczne miejsca i wydarzenia historyczne, a także słynne postaci (m.in. Edward Teach, Benjamin Hornigold i Anna Bonny) związane z tzw. złotym wiekiem piractwa. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczom na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji i wykonywaniu zlecanych zadań. Uzupełnieniem trybu jednoosobowego w grze jest rozbudowany multiplayer ze sporą liczbą zróżnicowanych map i postaci, w które można się wcielić.

Darksiders II
Darksiders II

Akcji 14 sierpnia 2012

Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci. Bohater spieszy na pomoc swemu bratu – Wojnie, którego oskarżono o przedwczesne wywołanie Apokalipsy. W tym celu protagonista musi udowodnić istnienie spisku i wskrzesić unicestwioną w Ostatecznej Wojnie ludzkość. W stosunku do pierwszej części, twórcy Darksiders II przygotowali znacznie większy i bardziej różnorodny świat, po którym bohater podróżuje w towarzystwie rumaka (Rozpacz) i wrony (Proch). Zabawa skupia się na widowiskowych potyczkach z przeciwnikami, choć w niektórych lokacjach gracz musi również wykazać się umiejętnością rozwiązywania łamigłówek. Zmiany wprowadzone w Darksiders II objęły także oprawę wizualną, która zyskała na widowiskowości.

Mass Effect 3
Mass Effect 3

RPG 6 marca 2012

Trzecia odsłona osadzonej w konwencji science fiction gry studia BioWare, stanowiącej połączenie RPG-a akcji z trzecioosobową strzelaniną. Tytuł jest zwieńczeniem epickiej trylogii, opowiadającej o losach komandora Sheparda i konflikcie z prastarą rasą Żniwiarzy. Akcja rozpoczyna się w chwili, gdy nasz bohater jest przesłuchiwany w związku z jego ostatnią misją. Proces zostaje przerwany przez inwazję Żniwiarzy, którzy tym razem rozpoczynają pełnoprawną inwazję zagrażającą całej galaktyce. Zaprawiony w walce z nimi Shepard wydaje się jedyną osobą zdolną zapobiec nieuchronnej katastrofie. Podobnie jak w Mass Effect 2, rozgrywkę możemy kontynuować postacią z poprzedniej gry, zachowując uzyskane przez nią doświadczenie i reputację. Mechanika zabawy nie uległa gruntownym zmianom, choć rozgrywka stała się jeszcze bardziej dynamiczna. Zupełną nowością w serii jest za to wprowadzenie trybu multiplayer i połączenie go z główną kampanią fabularną.

FIFA 17
FIFA 17

Sportowe 27 września 2016

Następna odsłona wiodącego cyklu gier sportowych firmy EA Sports, pozwalających pokierować całą masą licencjonowanych reprezentacji narodowych oraz klubów piłkarskich z najlepszych lig świata. W grze FIFA 17 oprócz dobrze znanych elementów serii oraz wachlarza zróżnicowanych trybów zabawy single i multiplayer, po raz pierwszy w historii cyklu wprowadzono fabularyzowaną kampanię o nazwie Droga do sławy. Podczas zabawy wcielamy się w rolę młodego piłkarza Aleksa Huntera, rozpoczynającego karierę w Premier League, a naszym zadaniem – prócz rozgrywania kolejnych spotkań – jest uczestniczenie w szeregu zróżnicowanych aktywności pobocznych. W kwestii mechaniki twórcy skoncentrowali się na dopracowaniu takich aspektów rozgrywki, jak techniki ofensywne, stałe fragmenty gry, starcia fizyczne oraz sztuczna inteligencja zawodników. Istotne nowum stanowi również fakt, że FIFA 17 jest pierwszą odsłoną serii, działającą na cenionym silniku Frostbite, znanym m.in. z cyklu Battlefield.

Assassin's Creed II
Assassin's Creed II

Akcji 17 listopada 2009

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji Assassin's Creed. Opracowaniem sequela ponownie zajęło się należące do koncernu Ubisoft studio deweloperskie w Montrealu. Fabuła Assassin's Creed II przedstawia dalsze perypetie Desmonda Milesa. Tym razem dzięki Animusowi bohater przeżywa wspomnienia Ezio Auditore da Firenze, florenckiego szlachcica z epoki renesansu, który przyłącza się do Bractwa Asasynów, by zemścić się na Zakonie Templariuszy. Podobnie jak w poprzedniczce, rozgrywka stanowi połączenie elementów trzecioosobowej gry akcji, przygodówki oraz skradanki. Otwarta struktura świata gry pozwala na dużą swobodę przemieszczania się i wykonywania misji. Deweloperzy zdołali umiejętnie wpleść w fabułę fakty i postaci historyczne (np. Leonardo da Vinci i Niccolo Machiavelli).

inFamous
inFamous

Akcji 26 maja 2009

Rozgrywająca się w typowej współczesnej metropolii trzecioosobowa gra akcji, w której przejmujemy kontrolę nad obdarzonym nadnaturalnymi mocami bohaterem. Tytuł został opracowany przez amerykańskie studio Sucker Punch, znane dotąd za sprawą wydawanej na PlayStation 2 serii przygodówek akcji Sly. Akcja gry toczy się w otwartym świecie i prócz głównego wątku fabularnego wprowadza elementy sandboksowe, polegające na szeregu opcjonalnych misji pobocznych. Zabawa koncentruje się na wykonywaniu zadań, polegających m.in. na dotarciu w określone miejsce czy eliminacji grupy przeciwników. Podczas rozgrywki nasza postać sukcesywnie uczy się nowych zdolności, takich jak rażenie prądem czy umiejętność ściągania błyskawic. Autorzy położyli spory nacisk na kwestię wyborów moralnych i interakcję bohatera z otoczeniem. W trakcie gry możemy podążyć ścieżką dobra lub bezprawia, a podejmowane przez nas decyzje mają wpływ nie tylko na rozwój fabuły, ale także na reakcje postaci niezależnych.

Assassin's Creed: Rogue
Assassin's Creed: Rogue

Akcji 11 listopada 2014

Następna odsłona popularnego cyklu Assassin’s Creed, wykreowanego i rozwijanego przez francuską firmę Ubisoft. W odróżnieniu od powstałego równocześnie na PC i konsole ósmej generacji Assassin’s Creed: Unity, Rogue jest ukłonem w stronę posiadaczy starszych platform sprzętowych. Pod względem fabularnym produkcja stanowi swego rodzaju zwieńczenie historii, opowiedzianej w trzeciej i czwartej części cyklu. Akcja toczy się w połowie XVIII wieku, a my – po raz pierwszy w historii serii – wcielamy się w postać templariusza, Shaya Patricka Cormacka. Należał on niegdyś do zakonu asasynów, ale został zdradzony i od tego czasu poluje na swoich byłych „braci”. Pod względem mechaniki gra nie wnosi rewolucyjnych zmian w stosunku do poprzedniej odsłony cyklu, choć warto odnotować znaczne poszerzenie wachlarza umiejętności naszych przeciwników. Po raz pierwszy od czasów Assassin’s Creed: Brotherhood w grze zrezygnowano z trybu multiplayer, koncentrując się wyłącznie na rozgrywce jednoosobowej.

Dishonored
Dishonored

Akcji 9 października 2012

Osadzona w steampunkowych klimatach pierwszoosobowa gra akcji z elementami skradanki. Dishonored jest dziełem studia Arcane, znanego przede wszystkim za sprawą hack'n'slasha Dark Messiah of Might & Magic. Główny bohater gry – Corvo Attano, legendarny Lord Protektor cesarzowej, zostaje niesłusznie oskarżony o zamordowanie władczyni i uprowadzenie jej córki. Protagonista, wyszkolony zarówno w walce, jak i skrytym eliminowaniu celów, musi wykorzystać swe nietuzinkowe umiejętności, by oczyścić dobre imię i wymierzyć sprawiedliwość winnym tych zbrodni. Sednem zabawy w Dishonored jest dokonywanie starannie zaplanowanych zabójstw, w czym znacząco pomagają nadludzkie moce Corvo, który potrafi teleportować się, a nawet zatrzymywać czas. Warto zaznaczyć, że gra ocenia agresywność naszego stylu gry i odpowiednio modyfikuje dalszy bieg fabuły oraz kolejne wyzwania. Znakomitej jakości oprawa audiowizualna Dishonored generowana jest przez zmodyfikowany silnik Unreal Engine 3.

Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

Battlefield 4
Battlefield 4

Akcji 29 października 2013

Czwarta odsłona bestsellerowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS), stworzonego i rozwijanego przez ekipę deweloperską EA DICE. Kampania główna w Battlefield 4 przedstawia wizję zbrojnego konfliktu, w którym uczestniczą Stany Zjednoczone, Rosja i Chiny. Akcja osadzona została w roku 2020 i rozgrywa się głównie na terenie Chińskiej Republiki Ludowej. Gracz wciela się w rolę członka amerykańskiej jednostki specjalnej Tombstone, której wyznaczono zadanie wydostania kilkorga wysoko postawionych ludzi z targanego niepokojami Szanghaju. Głównym atutem gry jest rozbudowany tryb potyczek wieloosobowych, w których za pośrednictwem Internetu uczestniczyć może maksymalnie 64 graczy. Deweloperzy zadbali też o spory wybór wariantów zabawy oraz mapy, zróżnicowane pod względem wielkości i charakterystyki terenu.

Resonance of Fate
Resonance of Fate

RPG 16 marca 2010

Niekonwencjonalny przedstawiciel gatunku japońskich RPG, którego akcja niemal w całości rozgrywa się w obrębie jednej metropolii. Grę wyróżnia również rozbudowany system walki łączący elementy strategii turowych i action RPG.

Metro: Last Light
Metro: Last Light

Akcji 14 maja 2013

Utrzymana w konwencji postapokaliptycznego survival-horroru pierwszoosobowa strzelanina (FPS), wyprodukowana przez ukraińskie studio 4A Games. Fabuła stanowi kontynuację wątków z wydanej w 2010 roku gry Metro 2033 i luźno nawiązuje do motywów z twórczości literackiej Dimitrija Głuchowskiego. Akcja toczy się w świecie przyszłości zniszczonym przez nuklearną zagładę. Wybuch udało się przeżyć nielicznym mieszkańcom Moskwy, którzy znajdowali się w tamtejszym metrze. Podzieleni na kilka skonfliktowanych frakcji ludzie próbują odpierać ataki zmutowanych zwierząt. Gracz wciela się w rolę Artema, który usiłuje powstrzymać zbliżającą się wojnę pomiędzy ocalałymi. Rozgrywka łączy elementy dynamicznej, pierwszoosobowej strzelaniny oraz skradanki. W stosunku do pierwszej części twórcy zadbali o znacznie większe lokacje i poprawili sztuczną inteligencję przeciwników. Zmiany objęły również autorski silnik 4A Engine, co przełożyło się na lepszej jakości oprawę wizualną.

Counter-Strike: Global Offensive
Counter-Strike: Global Offensive

Akcji 22 sierpnia 2012

Nowa odsłona legendarnej sieciowej strzelaniny, która zadebiutowała blisko dekadę wcześniej jako modyfikacja pierwszej części FPS-a Half-Life. Za jej powstanie odpowiada sama firma Valve Corporation, która, korzystając z popularności moda, wykupiła prawa do jego rozwijania. Rozgrywka skupia się na rywalizacji dwóch drużyn graczy, złożonych z terrorystów oraz próbujących ich powstrzymać jednostek specjalnych. Dzięki eliminacji przeciwników gracze zyskują gotówkę, którą mogą spożytkować na zakup nowego uzbrojenia. Do naszej dyspozycji oddano cztery główne tryby zabawy: Wyścig Zbrojeń, Demolka oraz dwa warianty trybu turniejowego. Autorzy postanowi nie eksperymentować z klasyczną filozofią rozgrywki, skupiając się przede wszystkim na odświeżeniu oprawy graficznej i dostosowaniu jej do najnowszych standardów. Większość dostępnych w grze map została stworzona na bazie tych oryginalnych, zaś skromna lista zmian dotyczy głównie dostępnego uzbrojenia.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

Dark Souls II
Dark Souls II

RPG 11 marca 2014

Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.

Max Payne 3
Max Payne 3

Akcji 15 maja 2012

Trzecia część cyklu widowiskowych strzelanin TPP w stylistyce kina noir. Dewelopingiem Max Payne 3 zajęła się firma Rockstar Games, która przejęła prawa do marki od studia Remedy Entertainment. Akcja gry osadzona została kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w „dwójce”. Max Payne, były funkcjonariusz nowojorskiej policji zmuszony zostaje przyjąć posadę ochroniarza wpływowej rodziny z brazylijskiego Sao Paulo. Pozornie proste zadanie wkrótce staje się brutalną walką o przeżycie... Ambicją twórców Max Payne 3 było zachowanie klimatu dwóch wcześniejszych odsłon serii. Pozostawiono m.in. znak rozpoznawczy serii, czyli tryb bullet-time (spowolnienie czasu). Jednocześnie całkowicie zmodyfikowana została mechanika walki, w której dużą rolę odgrywa system osłon.

L.A. Noire
L.A. Noire

Przygodowe 17 maja 2011

Utrzymana w stylistyce noir detektywistyczna przygodówka akcji, będąca efektem współpracy debiutującego australijskiego studia Team Bondi z doświadczoną ekipą Rockstar Games. Akcja gry przenosi nas do opanowanego przez korupcję i handel narkotykami Los Angeles lat 40-tych. Wcielamy się w postać Cole’a Phelpsa, który po powrocie z wojny wstępuje w szeregi policji. Podczas zabawy śledzimy poszczególne etapy kariery bohatera, począwszy od pracy w drogówce, aż do wydziału zabójstw czy narkotyków. Rozgrywka sprowadza się do przeczesywania miejsc zbrodni w poszukiwaniu istotnych dla sprawy tropów oraz przepytywania świadków i podejrzanych. W grze nie zabrakło jednak również typowych sekwencji akcji, takich jak pościgi (piesze i samochodowe), bójki na pięści czy efektowne strzelaniny. W oprawie graficznej zwraca uwagę realistyczna mimika twarzy, dzięki której możemy oceniać reakcje przesłuchiwanych osób. Całość nawiązuje zaś klimatem do czarnych kryminałów z lat 40-tych i 50-tych XX wieku.

Mass Effect 2
Mass Effect 2

RPG 18 stycznia 2011

Kontynuacja bestsellerowej gry RPG akcji studia BioWare, opowiadająca o dalszych losach komandora Sheparda. Po tym, jak Normandia pada ofiarą ataku insektoidalnej rasy Zbieraczy, jej załoga zostaje rozproszona, zaś sam komandor ginie. Przywrócony do życia przez tajemniczą korporację Cerberus, lecz uznany za buntownika – nasz protoplasta kompletuje drużynę śmiałków zdolnych stawić czoła nowemu niebezpieczeństwu: Zbieraczom pustoszącym ludzkie kolonie. W grze spotykamy zarówno postaci znane z pierwszej odsłony serii, jak i zupełnie nowych bohaterów o unikalnych zdolnościach fizycznych i biotycznych. W grze położono znacznie większy nacisk na elementy akcji, rozwijając m.in. system walki i mechanizm zadawania obrażeń. Nieznacznemu uproszczeniu uległy aspekty związane z rozwijaniem postaci oraz dostosowywaniem ekwipunku. Co ciekawe, do rozgrywki możemy przystąpić, importując postać z pierwszej części gry, a wszystkie dokonane przez nas wybory moralne znajdą odzwierciedlenie w kontynuacji.

Batman: Arkham City
Batman: Arkham City

Akcji 18 października 2011

Sequel wydanej w 2009 roku gry akcji Batman: Arkham Asylum. Podobnie jak pierwowzór, kontynuację wyprodukowało brytyjskie studio Rocksteady we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła kampanii głównej w Batman: Arkham City osadzona została kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Dawne slumsy Gotham City otoczone zostały murem, za którym umieszczono najgroźniejszych zbiorów. Człowiek-Nietoperz obawia się jednak, że lada chwila sytuacja może wymknąć się spod kontroli i stara się powstrzymać złoczyńców zanim będzie za późno. Mechanika rozgrywki łączy elementy gry akcji oraz widowiskowej bijatyki w stylu beat'em up. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu w Batman: Arkham City gracze zyskali znacznie większą swobodę eksplorowania otwartego świata gry i wykonywania zlecanych zadań.