Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Project Nomads (PC)

Project Nomads PC

Gra powstała z połączenia cech gatunków: strategii czasu rzeczywistego, gier akcji oraz cRPG. Akcja przenosi nas do przyszłości, gdzie resztki ludzkości ocalałej po zagładzie naszego świata walczą ze sobą o pozostałe surowce i dobra naturalne.

Akcji

PC Windows
Okładka Project Nomads (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24września2002

30marca2003

pudełko PL

Połączenie dynamicznej gry akcji, strategii czasu rzeczywistego i elementów gier cRPG. Fabuła Project Nomads przenosi nas w przyszłość, gdzie świat, który znamy obecnie dawno już został zniszczony, a nieliczni żyjący ludzie zamieszkują fragmenty dawnej Ziemi poruszające się w chmurach (świat rodem z twórczości Juliusza Verne). Gracz może wcielić się w jednego z trzech bohaterów, piękną Susie, sprytnego Johna lub potężnego Goliatha, a następnie zamienić wyspy w potężne fortece, rozwiązać tajemnicze zagadki i uratować swych dwóch zaginionych przyjaciół. Podczas rozgrywki musimy zbierać magiczne artefakty, budować fabryki, elektrownie, instalacje defensywne oraz całe fantastyczne miasta służące wyłącznie jednemu celowi - wytwarzaniu latających machin, zeppelinów i innych jednostek bojowych przeznaczonych do walki z ocalałymi przeciwnikami, o pozostałe dobra, surowce i artefakty. Gra posiada dobrej jakości trójwymiarową oprawę graficzną (efektownie przedstawione zmienne warunki atmosferyczne oraz zmiany pór, dnia i nocy). Pozwala na rozgrywkę wieloosobową za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Ocena czytelników: 8 / 10 na podstawie 156 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Project Nomads

Klasyfikacja PEGI Project Nomads

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Project Nomads

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium III 500MHz
  • 64MB RAM
  • akcelerator 3D
Project Nomads - recenzja gry
Project Nomads - recenzja gry

Recenzja 8 stycznia 2004, 17:37

Po załadowaniu gry i obejrzeniu filmiku wprowadzającego wybieramy swojego bohatera. W tym momencie gracz zostaje zrzucony na pierwszą wysepkę, która okaże się podręcznym minicentrum dowodzenia. O ile przez większość gry postacią sterujemy niczym w klasycznej grze TPP, czyli obserwując ją od tyłu, to nie zabrakło tu również niewielkich zapożyczeń ze strategii czasu rzeczywistego. Wspomniana przed chwilą wysepka spełnia funkcję bazy. W trakcie rozgrywania kampanii stopniowo się ją rozwija. Na początku mamy tu więc budynek dowodzenia, którego utrata jest równoznaczna z końcem gry, a także specjalną wieżę, która pozwala na operowanie wyspą. Warto przy okazji wspomnieć o jednej istotnej rzeczy. Wyspa, na której przyjdzie nam spędzić większość gry, jest mobilna. Wbudowane silniki pozwalają na podróżowania po Aeres. Niestety, mocno rozczaruję tych, którzy liczyli na ogromną swobodę rozgrywki. Cała sprawa ogranicza się do włączania i wyłączania napędu, sama wyspa porusza się natomiast w JEDNYM ustalonym kierunku. Paradoksalnie, nie ma tu żadnych odnóg, cała gra jest maksymalnie liniowa. Bardzo ważnym elementem wyspy są działka maszynowe. Przez większość gry gracz będzie atakowany i to właśnie one na samym początku są ostatnią deską ratunku przed zniszczeniem całej wyspy. W trakcie gry dochodzi również mnóstwo innych budynków. Z radością muszę przyznać, iż wszystkie przemyślano i praktycznie z każdego z nich będzie się dało skorzystać. Na szczególną uwagę zasługują jeszcze trzy inne konstrukcje. Dodatkowe generatory pozwalają na zabudowanie bazy konstrukcjami bez obawy o utratę dostaw prądu. Sejf pozwala na gromadzenie przedmiotów i artefaktów (o nich później), które gromadzi się w trakcie eksplorowania innych wysp. Lotnisko służy natomiast do konstruowania pojazdów lotniczych, nad którymi można przejmować kontrolę i w ten sposób zająć się eliminacją dalej położonych celów. Wszystko wyglądałoby fajnie, gdyby nie wredne ograniczenia. Dany budynek możemy postawić w jednym z kilku wybranych do tego miejsc. Paranoja! Jak tu odpowiednio poustawiać budynki, skoro w niektórych sytuacjach udostępniane są zaledwie dwa-trzy miejsca? Często dochodzi więc przez to do tak nienormalnych sytuacji, iż budynki, które powinno się chronić, znajdują się z przodu wyspy i są wystawione na większość ataków przeciwnika. Dużym minusem jest również spore ograniczenie powierzchni wyspy. W sumie można na niej pomieścić niecałe dziesięć konstrukcji. Z czasem trzeba więc będzie z niektórych rezygnować. Tyle dobrze, że z budynkami można jednak coś robić. Wszystkie trzeba będzie naprawić. Służy do tego specjalna magiczna energia, którą zbiera się w trakcie gry. Na szczęście nawet jeśli jej zabraknie, to wystarczy tylko trochę poczekać, a sama się zregeneruje.