152. Gry Akcji PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 152. Najpopularniejsze gry z gatunku akcji na platformę PC.
Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Operation: Matriarchy
Akcji 25 sierpnia 2005
Operation: Matriarchy to FPS utrzymany w klimatach SF, stworzony przez ludzi z firmy MADia, odpowiedzialnych m.in. za Echelon: Wind Warriors.

Urban Terror
Akcji 21 września 2000
Modyfikacja słynnej gry akcji Quake III: Arena, stawiająca bardziej niż pierwowzór na realizm rozgrywki. W założeniach przypomina popularnego Counter Strike’a, z tą jednak różnicą, iż jest bardziej dynamiczna niż konkurent.

Commando
Akcji 4 lipca 1985
Kolejna strzelanina przeniesiona wprost z automatów na ekrany komputerów. Gra pozwala wcielić Ci się w rolę niezwykle dobrze wyszkolonego żołnierza, który samotnie będzie musiał stawić czoła hordzie przeciwników.

The Last Ninja 2: Back with a Vengeance
Akcji 30 maja 1989
Kolejna odsłona przygód ostatniego z przedstawicieli wojowników cienia. Zły szogun Kunitoki powraca i tym razem Armakuni musi zmierzyć się z nim na jego warunkach - w XX-wiecznym Nowym Jorku.

Sango Fighter
Akcji 21 marca 1993
Sango Fighter to klasyczne, dwuwymiarowe mordobicie, niemal od samego początku budzące skojarzenia ze słynnym Street Fighter 2. Gracz wcieli się w jednego z pięciu chińskich wojowników, którzy wyruszą w niebezpieczną podróż, mającą na celu obalenie cesarza Tsau Tsau.

The Triangle
Akcji prace wstrzymane
The Triangle to kolejna gra rosyjskich programistów z Digital Spray Studios oparta na autorskim silniku DS2. Tytułowy „trójkąt” to nic innego jak słynny „Trójkąt Bermudzki”, w którym samoloty i statki rzekomo przepadają bez wieści. Nasz bohater postanawia naocznie przekonać się ile prawdy jest w tych rewelacjach i samotnie wyrusza w niebezpieczny rejon, gdzie czekać na niego będą nieprzyjaznie nastawione fantastyczne stwory.

Cabal
Akcji 12 listopada 1987
Pecetowa wersja popularnej strzelaniny z automatów. Na planszy cały czas widoczny jest celownik, którym poruszamy za pomocą klawiszy kursora, a wraz z nim przesuwa się również nasz bohater. Gra podzielona jest na pięć dużych etapów, które z kolei zawierają cztery mniejsze sekcje.

Descent 3: Mercenary
Akcji 26 listopada 1999
Dodatek do gry Descent 3, czyli strzelanki pierwszoosobowej, a zarazem symulatora statku kosmicznego. Rozszerzenie wprowadza nową, krótką kampanię, składającą się z 7 misji. Ponadto otrzymujemy nowe plansze do rozgrywki wieloosobowej oraz edytor poziomów. Gra odznacza się świetnymi efektami audio i szczegółową grafiką trójwymiarową.

Crusader: No Remorse
Akcji 24 października 1995
Osadzona w przyszłości, izometryczna gra akcji stworzona przez twórców cyberpunkowego System Shock’a. Jako komandos i członek Światowego Konsorcjum Ekonomicznego (WEC), nasz bohater zostaje zdradzony, po czym postanawia przyłączyć się do wcześniej wrogiego Ruchu Oporu by pomścić swoją krzywdę.

X-Com: Alliance
Akcji prace wstrzymane
Planowany, lecz finalnie nieukończony projekt firmy Microprose, mający stanowić kolejną odsłonę popularnej w latach 90. serii X-COM. W przeciwieństwie do głównych części cyklu, będących rozbudowanymi strategiami turowymi, X-Com: Alliance stanowił połączenie klasycznej strzelaniny FPS z elementami taktycznymi, znanymi z takich gier jak SWAT czy seria Tom Clancy’s Rainbow Six.

Zero-G Marines
Akcji prace wstrzymane
Taktyczna gra akcji przenosząca nas do odległej przyszłości, gdzie dowodząc specjalną jednostką żołnierzy będziemy musieli zażegnać zagrożenie, które w postaci groźnego wirusa zbliża się do Ziemi.

M.O.S.
Akcji 2 października 2005
M.O.S. to futyrystyczna sieciowa gra akcji określana przez autorów mianem Massive Multiplayer Tactical Role Playing Shooter (M.M.T.R.P.S.). Wcielamy się w najemnika, który zostaje wysłany zostaje na odległą planetę o nazwie Balii, aby tam służyć po stronie jednej z dostępnych frakcji: The Dominion, The Divine Separation oraz The Sovereignty.

World of Pirates
Akcji 3 stycznia 2005
Wskrzeszenie, a raczej rozwinięcie głośnego dzieła firmy MicroProse z roku 1987 - Sid Meier's Pirates!, dedykowane rozgrywce tysięcy graczy w sieci Internet.

Redneck Deer Huntin'
Akcji 12 września 1997
Prosta gra zręcznościowa, stworzona na bazie popularnego niegdyś programu, zatytułowanego Redneck Rampage. Wcielasz się w rolę Leonarda, słynnego pogromcę kosmitów z Hickston, który tym razem będzie polował na innego zwierza.

Dungeon Gladiator
Akcji prace wstrzymane
Dungeon Gladiator to trójwymiarowa gra akcji zorientowana głównie na rozgrywkę multiplayer. Jej esencją są widowiskowe i krwawe pojedynki tytułowych gladiatorów.

Loose Cannon
Akcji 15 stycznia 2001
Strzelaniny, samochody, anarchia, jest rok 20xx i w świecie pogrążonym w chaosie jedyną szansę zachowania ładu stanowią stojący jeszcze po stronie prawa łowcy przestępców.

World War II Online: Blitzkrieg
Akcji 6 czerwca 2001
World War II Online to rozbudowany symulator pola walki z okresu II Wojny Światowej, przeznaczony do grania wielu osób naraz poprzez Internet. W WWIIO gracze będą mogli wcielić się w żołnierzy obydwu stron konfliktu a także wybrać rodzaj jednostki w której będą służyć.

Operation Flashpoint: Gold Upgrade
Akcji 3 grudnia 2001
Oficjalny pakiet dodatków do wydanego przez Codemasters taktycznego symulatora wojennego – Operation Flashpoint. Zestaw zawiera także cztery nowe pojazdy, cztery dodatkowe rodzaje broni, dwie misje w trybie gry pojedynczej oraz pięć map do gry wieloosobowej. Całość wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Reality Deathmatch
Akcji prace wstrzymane
Reality Deathmatch jest taktyczną, pierwszoosobową (FPP) grą akcji, za której przygotowanie odpowiada zespół deweloperski studia Soft Enterprises. W świecie przyszłości dużą popularnością cieszą się telewizyjne relacje z walk na śmierć i życie. Gracz wciela się w jednego z uczestników tych pojedynków, stając do rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami. Prace nad grą zostały wstrzymane.

Guy Spy and the Crystals of Armageddon
Akcji 11 sierpnia 1992
Akcja gry Guy Spy and the Crystals of Armageddon rozgrywa się podczas II wojny światowej. Baron Von Max – szalony naukowiec bezgranicznie oddany III Rzeszy, próbuje skonstruować tajemniczą maszynę, która pomogłaby odnieść zwycięstwo hitlerowskiej armii. Do ukończenia prac potrzebuje kilku niezwykle rzadkich kryształów, dlatego też wysyła na ich poszukiwanie swoich żołnierzy. W tym momencie do akcji wkraczasz Ty, graczu.

Alien Blast: The Encounter
Akcji 9 lutego 2004
Futurystyczny shooter osadzony w roku 2060, gdzieś w odległej części kosmosu, znajdującej się poza zasięgiem ludzkiej cywilizacji. W pojedynkę bronisz planety przed atakami hord obcych.

Stargunner
Akcji 19 listopada 1996
Stargunner to strzelanina kosmiczna stworzona przez firmę Apogee w 1996 roku. Mimo, że akcję gry obserwujemy z boku, program ma wiele wspólnego z innym produktem tego koncernu – Raptor: Call of the Shadows.

The Great Burger War
Akcji 30 czerwca 2004
Gra „The Great Burger War” reprezentuje gatunek pierwszoosobowych shooterów i udostępnia tylko rozgrywki sieciowe. Gracze wcielają się w pracowników jednej z dwóch hamburgerowych korporacji, walczących o dominację na polu fast foodów.

The Catacomb Abyss
Akcji 12 stycznia 1992
The Catacomb Abyss to gra akcji, za której powstanie odpowiada studio Softdisk. W 1992 roku w jego szeregach znajdował się John Carmack i to właśnie on stworzył silnik napędzający omawiany produkt. Engine został zresztą później odpowiednio zmodyfikowany i wykorzystany w słynnej strzelaninie Wolfenstein 3D.