
Data wydania: 1 marca 2019
Nietypowy kosmiczny symulator studia Flat Earth Games. Wcielamy się w gwiezdnego kupca, który przemierza niebezpieczne rejony galaktyki, dostarczając rozmaite towary dobrze płacącym nabywcom. Główny cel rozgrywki stanowi więc zarobienie dużych pieniędzy, a ponieważ posiadana przez nas jednostka jest przeznaczona głównie do transportu towarów, bezpośrednie starcie z przeciwnikiem może bardzo łatwo zakończyć się śmiercią.
Steam
Objects in Space to opracowany z myślą o platformie PC symulator kosmiczny. Projekt wyprodukowało studio Flat Earth Games.
W wydanym na platformę PC Objects in Space akcja toczy się w odległej przyszłości, w czasach gdy ludzkość skolonizowała niezliczone obce systemy planetarne. Gracz wciela się w gwiezdnego kupca, który podróżuje przez niebezpieczne sektory galaktyki w celu dostarczania towarów dobrze płacącym nabywcom.
Objects in Space oferuje sandboxowe podejście do gatunku i samy decydujemy jakich zleceń się podjąć. Głównym celem zabawy jest zarobienie dużych pieniędzy. Jednocześnie będąca w naszym posiadaniu jednostka służy głównie do transportu, dlatego agresywne szarże na floty np. piratów szybko zakończą się śmiercią. Zamiast tego konieczne jest stosowanie podejścia skradankowego i unikanie konfrontacji z dużymi grupami wrogów. Nawet jednak podczas starć z pojedynczymi nieprzyjaciółmi trzeba ukrywać swoją pozycję i wypatrywać szansy na atak z zaskoczenia.
Podczas zabawy większość czasu spędzamy przed kilkoma kokpitami statku, składającymi się głównie z różnorodnych ekranów, na których wyświetlane są panele kontrolne, raporty systemów pokładowych oraz odczyty radaru. W Objects in Space nie uświadczymy spektakularnych sekwencji bitewnych. Najczęściej nawet nie zobaczymy statku wroga, zaś walkę toczymy na duże dystanse, zdając się głównie na wskazania czujników.
Wszystko to sprawia, że kluczową rolę odgrywa ukrywanie się przed sensorami wroga. Możliwe jest to m.in. poprzez schowanie się w środku pasa asteroid lub mgławicy. Ponadto zachowaniem statków rządzi realistyczny silnik fizyczny. W rezultacie możliwe jest rozpędzenie się w pożądanym kierunku, a potem kontynuowanie podróży przy wyłączonych silnikach, co zmniejsza szanse na wykrycie.
Aktywne systemy pokładowe również przyciągają uwagę, co wymusza podejmowanie ciężkich decyzji co w danym momencie pozostawić aktywnego, a co wyłączyć. Konieczne jest właściwe gospodarowanie energią i zasobami. Ponadto gracz zmuszony jest do kalkulowania ryzyka. Przykładowo, wystrzelenie pocisku sprawia, że wróg na pewno nas odkryje, więc spudłowanie może zakończyć się dla nas tragicznie. Z drugiej strony przy atakach na dalekie dystanse nawet po wykryciu energii wygenerowanej przez eksplozję nie zawsze będziemy mogli być pewni, że nieprzyjaciel został wyeliminowany.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Studio Metroicide udostępniło pierwszy materiał wideo z nietypowego kosmicznego sandboksa Objects in Space. Nawigacja i walka zrealizowane zostaną w stylu zainspirowanym symulatorami okrętów podwodnych. Wszystko rozgrywać się więc będzie na bardzo dużych dystansach, wymuszając poleganie na odczytach systemów pokładowych.
gry
Adrian Werner
1 listopada 2015 13:45
Wymagania sprzętowe gry Objects in Space:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5, 2 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
"Mieszane"
Średnia z 603 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
Mieszane (603)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,