

Mountain
Trudna do jednoznacznego sklasyfikowania produkcja niezależna z pogranicza gry komputerowej i artystycznego eksperymentu. Zabawa ogranicza się do obserwowania wygenerowanej proceduralnie, wirtualnej góry i zachodzących na niej przemian.
producent: David O’Reilly wydawca: Double Fine Productions, Inc. Strona oficjalna
Mountain to kolejna oryginalna produkcja niezależna z pogranicza gry komputerowej i artystycznego eksperymentu, spełniająca świetnie rolę tzw. „odstresowywacza”. Za powstanie tytułu odpowiada niejaki David O’Reilly – animator znany m.in. z nominowanego do Oscara filmu Spike’a Jonze'a Her. Gra przeznaczona jest dla użytkowników PC oraz popularnych urządzeń mobilnych.
Na wstępie rozgrywki program generuje proceduralnie tytułową górę, wyglądającą jak wyrwany z większej całości fragment lądu. Zabawa polega zaś na obserwowaniu góry i zachodzących na niej przemian, bez możliwości jakiejkolwiek ingerencji w zachodzące procesy. Nic dziwnego, wszak w przeciwieństwie do mogących kształtować swe losy ludzi, góra nie ma wpływu na nic i może jedynie trwać, poddając się upływowi czasu.
Góra z wolna porasta trawą, z czasem pojawiają się na niej drzewa i inne rośliny, a nawet zwierzęta. Zmieniają się pory roku i warunki pogodowe, pojawiają się śmieci. Gracze mogą obserwować obracający się obiekt z różnych perspektyw w mniejszym bądź większym zbliżeniu. Dodatkowo na ekranie co jakiś czas pojawiają się proste sentencje i aforyzmy. Twórca nie zaimplementował w grze żadnego samouczka ani instrukcji dotyczącej sterowania. Z czasem odkrywamy jednak, że do naszej dyspozycji oddano proste wirtualne pianino. Przypisane do poszczególnych klawiszy dźwięki przyspieszają lub spowalniają obrót góry.
Mountain wymyka się jakimkolwiek próbom jednoznacznego sklasyfikowania gry i może być odbierana jako rodzaj eksperymentu, zmuszającego do refleksji i pozwalającego osiągnąć pewien rodzaj duchowego uniesienia. Nie zaskakuje także walorami wizualnymi – oprawa gry jest stosunkowo prosta, wykorzystując zbudowaną z niewielkiej ilości trójkątów grafikę, pozbawioną jakichkolwiek efektów czy nawet wygładzania. Wszystko to jednak sprawia, iż obok „dzieła” Davida O’Reilly'ego nie można przejść całkiem obojętnie.
Ostatnia modyfikacja 4 września 2014
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Mountain: Odpowiednia dla każdego wieku.
Mountain Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 1.7 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza)
- 200 MB HDD
- Windows XP/Vista/7/8