Wyszukiwarka gier
Mother Hub

Mother Hub

PC
po premierze

Data wydania: 23 kwietnia 2025

Akcji, FPP, Science fiction, Survival horror, FPS, Elementy RPG, Dystopia, Indie, Strzelanki, Singleplayer

FPS z elementami RPG i survival horroru, wzorowany m.in. na grach Half-Life, Doom 3 oraz Dead Space. W Mother Hub przemierzamy podziemia tytułowego kompleksu, stawiamy czoła zmutowanym istotom, a także dokonujemy wyborów wpływających na przebieg fabuły.

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny

Mother Hub to FPS wzbogacony o elementy RPG i survival horroru, zainspirowany między innymi przez serie Half-Life i Dead Space czy grę Doom 3. Produkcja została opracowana przez niezależne ODale Studios, mające w portfolio pokrewne gatunkowo Habilis.

Gameplay

W Mother Hub akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Podczas rozgrywki przemierzamy tytułowy „skarbiec” będący ostatnim bastionem ludzkości, a dokładnie – jego niedokończone, dolne sekcje zwane Mroczną Strefą. Eksplorując to miejsce, poznajemy jego mieszkańców i prowadzimy z nimi rozmowy, dokonujemy wyborów rzutujących na przebieg opowieści i jej zakończenie, a także walczymy z przeciwnikami.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Producent: ODale Studios

Wydawca: ODale Studios

Ograniczenia wiekowe: 18+

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Mother Hub:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 / AMD A6 2.4 GHz, 8 GB RAM, karta graficzna 896 MB GeForce GTX 260 / 1 GB Radeon HD 5750, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 / AMD A6 2.4 GHz, 12 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 460, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.4

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 104 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

6.0
Drenz
PC

Drenz

Ekspert

2025.04.24

Gra FPS w posępnych, futurystycznych klimatach widocznie inspirowana „Half-Life" i "Doom 3". Wykonaniem i jakością im nie dorównuje, bowiem „Mother Hub” to dzieło jednego dewelopera, który poświęcił na stworzenie gry wiele lat w czasie wolnym, ale jest całkiem niezłą strzelanką w horrorowych klimatach. Dla mnie jest to drugoligowy FPS na poziomie „Dead Effect” (ale bez hord zombie i ze zdecydowanie lepszą historią), czy „Pyramis” i gra dużo lepsza od niedawno ogrywanego przez mnie "Operator8".Wcielamy się w dziewczynę, która zapuszcza się w dawno nieodwiedzane korytarze potężnego kompleksu, który stanowił niegdyś ostatnie centrum ludzkości. Jednak przez setki lat ludzie żyli na górnych poziomach ignorując to, co się działo niżej. Ale to właśnie tam młoda kobieta upatruje szansę na znalezienie lekarstwa dla swojej matki. Wyrusza w misję, która okaże się też szansą dla reszty ludzkości. Historia jest w miarę ciekawa. Odnajdując jakieś ciało, czy działający ekran pojawiają się opcje z wyborami, w które klikamy zapoznając się z korespondencjami, wiadomościami zawierającymi niekiedy przydatne informacje, czy przeszukujemy ciało w poszukiwaniu naboi lub kart dostępu. Z zainteresowaniem czytałem odnalezione logi, odkrywając powoli, co się wydarzyło w przeszłości w tym miejscu. Smaczku dodaje fakt, że przy niektórych znaleziskach mamy wybór opcji, dzięki której mamy coś w rodzaju przeczucia, czy deja vu i zyskujemy więcej informacji, ale jeszcze więcej pytań. Przy końcu gry dokonamy też wyboru, które będzie rzutowało na zakończenie (jedno z kilku). Samo strzelanie jest w porządku. Broni mamy kilka. Zaczynamy z rurką, która sprawdza się w rozwalaniu przeszkód oraz zombiaków. Potem w nasze ręce wpadnie pistolet, futurystyczny rewolwer, karabin itp. Wrogów mamy nieco więcej, ale w miarę urozmaiconych. Zombie, różnej maści humanoidalne potwory, pełzające i latające stwory, czy jakieś zmutowane wielonogi, które nie ruszając się są niemal niewidzialne. Dlatego przez niektóre korytarzy należy przechodzić powoli i mieć oczy szeroko otwarte i szanować każdy nabój.Lokacje są zrobione poprawnie z widocznym upływem czasu, choć nie jest ich tak dużo jak początkowo można było się spodziewać. Nie odczuwałem, że ów obszar był jakiś ogromny. Szybko przechodzimy z jednej miejscówki do drugiej. I tak do końca. W takim „Pyramis” było zauważalne, że trafiliśmy do ogromnego kompleksu. W „Mother Hub” odczuwałem, że wszystko dzieje się tuż za rogiem. I tu też pojawia się kolejny minus – przejście do kolejnych miejscówek to ekran wczytywania. Zawsze. I to na jakieś 10-15 sekund. Ok, grafika ładna, ale nie powinno to trwać tak długo, tym bardziej, że niektóre pomieszczenia były niewielkie. Jak już jestem przy minusach to nie czuć siły strzału, wrogowie na nas nacierają i tak sama atakują gryząc/uderzając (poza latającymi). Z początku trudno rozpoznać, co jest elementem interakcji, a co nie. Zlewało się to, tym bardziej, że akcja dzieje się w mocno zaciemnionych miejscach. Przechodzenie kucając nieprzyjemnie szarpie kamerą. Czułość myszki też trzeba ustawić sobie samemu, bo domyśla jest odrobinę niewielka. Niekiedy potwory przechodzą przez tekstury. Ale poza tym technicznie gra jest w porządku. Nie miałem błędów jak zacinanie się na teksturach, czy wysypywanie się do pulpitu. Przydałyby się też napisy przy dialogach mówionych, bo można czasami nie zrozumieć wypowiedzi. Swoją drogą gra ma bardzo dobry voice acting. Czas na przejście gry to jakieś 2 godziny (plus minus kilkadziesiąt minut), podczas których dużo się dzieje. Wszystko jest skondensowane, nie ma zapychaczy. Gra zapisuje się przy wejściu do danej lokacji. Do tego cena gry jest adekwatna do zawartości. Wiedziałem czego się spodziewać i „Mother Hub” dostarczyła mi nieskomplikowanej rozrywki. Poza tym, jak można zauważyć, gra nie jest zrobiona małym nakładem sił, po taniości, rozpikselowana, udająca staroszkolne shootery (które swoją drogą lubię) i za to też należy się plus.

Ocena STEAM

8.4

Bardzo pozytywne (104)

[title]

Główne zalety gry

  • Atmosfera i wizualizacje: Wiele recenzji podkreśla silną atmosferę gry, przypominającą klasyczne tytuły FPS z początku lat 2000, takie jak Doom 3 i Dead Space. Oświetlenie, projekt dźwięku i ogólna estetyka przyczyniają się do wciągającego doświadczenia horroru.
  • Fabuła i opowiadanie historii: Gra jest chwalona za intrygującą fabułę i budowanie świata, przekazywane za pomocą bogatej ilości nagrań audio i wpisów tekstowych. Aktorstwo głosowe również jest zauważane jako mocny punkt, wzmacniający immersję narracyjną.
  • Mechanika rozgrywki: Recenzenci doceniają strzelanie, opisując je jako satysfakcjonujące, z niektórymi zauważającymi wyzwanie, jakie stawiają walki z bossami. Gra oferuje wiele zakończeń, co zwiększa jej regrywalność.
  • Rozwój indie: Wiele osób chwali wysiłek pojedynczego dewelopera, doceniając ambicję i kreatywność stojącą za projektem, zwłaszcza biorąc pod uwagę ograniczone zasoby.

Główne wady gry

  • Krótki czas gry: Powszechną krytyką jest krótki czas rozgrywki, przy czym wielu graczy kończy ją w mniej niż dwie godziny. To prowadzi do odczuć, że gra jest zbyt droga w stosunku do ilości treści.
  • Liniowy projekt poziomów: Wiele recenzji wspomina o liniowości gry, z brakiem możliwości eksploracji i zagadek, co sprawia, że gra wydaje się ograniczona.
  • Problemy z jakością życia: Użytkownicy wskazują na potrzebę poprawy interfejsu użytkownika (UI) i funkcji poprawiających komfort gry, takich jak konfigurowalne sterowanie, bardziej intuicyjny system zapisu i lepsze miksowanie dźwięku dla nagrań.
  • Sztuczna inteligencja wrogów i wyzwanie: Chociaż niektórzy uważają walkę za przyjemną, inni krytykują sztuczną inteligencję wrogów jako pozbawioną głębi, co prowadzi do przewidywalnych starć, które nie stanowią znaczącego wyzwania.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Rozszerzone mechaniki rozgrywki: Gracze wyrażają pragnienie bardziej złożonych mechanik, takich jak zagadki czy rozgałęzione ścieżki, aby wzbogacić doświadczenie rozgrywki.
  • Ulepszone systemy zapisu: Brak opcji ręcznego zapisu oraz poleganie na jednym pliku zapisu frustruje niektórych, szczególnie w grze, która zachęca do eksploracji.
  • Opcje audio i napisy: Użytkownicy prosili o napisy do nagrań audio oraz lepsze zbalansowanie dźwięku, ponieważ niektóre linie głosowe są trudne do usłyszenia w porównaniu do innych.
  • Dłuższa zawartość: Wiele recenzji sugeruje, że gra mogłaby skorzystać z dodatkowej zawartości, takiej jak więcej poziomów, różnorodność wrogów i głębsze badanie fabuły.

Podsumowanie

  • Podsumowując, Mother Hub jest doceniana za swoją atmosferyczną prezentację i opowiadanie historii, ale cierpi na problemy związane z długością, liniowością i głębokością rozgrywki. Gracze dostrzegają potencjał w grze i mają nadzieję na przyszłe ulepszenia lub rozszerzenia, które mogłyby poprawić ogólne doświadczenie.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl