

Missile Command Delta
Wydana przez Atari hybryda turowej gry taktycznej i przygodowej z widokiem FPP, nawiązująca do kultowego shoot’em upa z lat 80. XX wieku. W Missile Command Delta odpieramy ataki rakietowe za pośrednictwem komputera, a także eksplorujemy bunkier i odkrywamy jego tajemnice.
producent: 13AM Games / Mighty Yell wydawca: Atari / Infogrames Strona oficjalna
Pierwszy Missile Command był shoot’em upem, który ukazał się najpierw na automatach arcade, a następnie pojawił się na szeregu platform firmy Atari (finalnie lądując również na Game Boyu). Na przestrzeni kolejnych lat produkcja doczekała się nowych wcieleń, które choć zachowywały wierność oryginałowi, to jednak wprowadzały rozmaite zmiany (obejmujące przede wszystkim oprawę audiowizualną).
Opisywany tutaj Missile Command Delta, będący owocem współpracy studiów 13AM Games i Mighty Yell, a także firmy Atari, z oryginału zapożycza niemal wyłącznie tematykę, przenosząc ją na kanwę produkcji z pogranicza gier przygodowych i taktycznych.
Gameplay
W Missile Command Delta akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
Odpieranie ataków rakietowych
Produkcja przenosi nas do bunkra Missile Command, a naszym nadrzędnym celem jest w niej odpieranie wrogich ataków rakietowych. Rozgrywka toczy się na planszy pokrytej siatką heksagonalnych pól, wyświetlanej na ekranie retrofuturystycznego komputera.
W jej trakcie w trybie turowym musimy zarządzać swoim arsenałem, starając się robić to w taki sposób, by strącać jak najwięcej wrogich pocisków za jednym zamachem, oszczędzając przy tym własne. Aby nam się to udało, musimy tworzyć reakcje łańcuchowe i powodować kaskadowe eksplozje.
Eksploracja bunkra
Reagowanie na alarmy rakietowe nie jest naszym jedynym zajęciem w omawianej produkcji. Pomiędzy kolejnymi atakami możemy swobodnie eksplorować bunkier i badać jego tajemnice. Gromadząc wskazówki, rozwiązując zagadki i zyskując dostęp do kolejnych pomieszczeń, dowiadujemy się coraz więcej o tym miejscu i o świecie gry, stopniowo poznając opowieść snutą wokół groźby globalnej zagłady.
Grafika
Oprawę graficzną gry Missile Command Delta wykonano w technice cel-shading i utrzymano w komiksowej stylistyce.
Ostatnia modyfikacja 1 lipca 2025
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Missile Command Delta

Missile Command Delta Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz
- 8 GB RAM
- karta graficzna 1 GB Radeon HD 5770
- 1 GB HDD
- Windows 10 64-bit