Data wydania: 8 lipca 2025
Wydana przez Atari hybryda turowej gry taktycznej i przygodowej z widokiem FPP, nawiązująca do kultowego shoot’em upa z lat 80. XX wieku. W Missile Command Delta odpieramy ataki rakietowe za pośrednictwem komputera, a także eksplorujemy bunkier i odkrywamy jego tajemnice.
Steam
OpenCritic
Pierwszy Missile Command był shoot’em upem, który ukazał się najpierw na automatach arcade, a następnie pojawił się na szeregu platform firmy Atari (finalnie lądując również na Game Boyu). Na przestrzeni kolejnych lat produkcja doczekała się nowych wcieleń, które choć zachowywały wierność oryginałowi, to jednak wprowadzały rozmaite zmiany (obejmujące przede wszystkim oprawę audiowizualną).
Opisywany tutaj Missile Command Delta, będący owocem współpracy studiów 13AM Games i Mighty Yell, a także firmy Atari, z oryginału zapożycza niemal wyłącznie tematykę, przenosząc ją na kanwę produkcji z pogranicza gier przygodowych i taktycznych.
W Missile Command Delta akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
Produkcja przenosi nas do bunkra Missile Command, a naszym nadrzędnym celem jest w niej odpieranie wrogich ataków rakietowych. Rozgrywka toczy się na planszy pokrytej siatką heksagonalnych pól, wyświetlanej na ekranie retrofuturystycznego komputera.
W jej trakcie w trybie turowym musimy zarządzać swoim arsenałem, starając się robić to w taki sposób, by strącać jak najwięcej wrogich pocisków za jednym zamachem, oszczędzając przy tym własne. Aby nam się to udało, musimy tworzyć reakcje łańcuchowe i powodować kaskadowe eksplozje.
Reagowanie na alarmy rakietowe nie jest naszym jedynym zajęciem w omawianej produkcji. Pomiędzy kolejnymi atakami możemy swobodnie eksplorować bunkier i badać jego tajemnice. Gromadząc wskazówki, rozwiązując zagadki i zyskując dostęp do kolejnych pomieszczeń, dowiadujemy się coraz więcej o tym miejscu i o świecie gry, stopniowo poznając opowieść snutą wokół groźby globalnej zagłady.
Oprawę graficzną gry Missile Command Delta wykonano w technice cel-shading i utrzymano w komiksowej stylistyce.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows
PlayStation 5
Nintendo Switch
Xbox One
Xbox Series X/S
Producent: 13AM Games / Mighty Yell (PC) / Mighty Yell (XONE) / Mighty Yell (Switch) / Mighty Yell (PS5) / Mighty Yell (XSX)
Wydawca: Atari / Infogrames
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Missile Command Delta:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz, 8 GB RAM, karta graficzna 1 GB Radeon HD 5770, 1 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
"Pozytywne"
Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
37% rekomendacji (6)
NintendoWorldReport
Neal Ronaghan
XboxEra
Jon Clarke
Video Chums
A.J. Maciejewski
Nintendo Life
Oliver Reynolds
The Gamerheads Podcast
Roger Reichardt