
Data wydania: 31 marca 1995
Misja Harolda: Zaginiony w systemie to utrzymana w humorystycznym tonie przygodówka z klasycznym interfejsem „point & click”, stworzona przez łódzkie studio ART4. Fabuła przedstawia perypetie tytułowego bohatera, który wynajęty został przez lud Pixeli, by zgładzić niszczycielskiego wirusa – Bandytę Systemu.
Misja Harolda: Zaginiony w systemie jest trzecią i zarazem ostatnią grą przygodową w dorobku łódzkiego studia ART4. Korzystając z doświadczeń zdobytych w toku prac nad Mentorem i Eksperymentem Delfin, deweloperzy pokusili się o produkcję tryskającą humorem i nawiązaniami do zjawisk kultury masowej.
Fabuła gry osadzona została w cyberświecie. Jest rok 54fc p.s.s (po stworzeniu sieci). Na skutek działań Międzysystemowej Organizacji Antypixelowej nastawiony na technologiczną ekspansję lud Pixeli znalazł się pod rządami paskudnego wirusa – Bandyty Systemu. Nie widząc innego rozwiązania ruch oporu zdecydował się zlecić zgładzenie tyrana. Zadanie powierzono Haroldowi, najlepszemu z najemników.
Jak przystało na przygodówkę w klasycznym wydaniu, gracz musi zmierzyć się z szeregiem łamigłówek, przeszukiwać lokacje oraz rozmawiać z postaciami niezależnymi. Twórcy postarali się, by niektóre problemy dało się rozwiązać na kilka sposobów. Zastosowanie interfejsu typu point & click przyczyniło się też do znacznego ułatwienia sterowania w grze.
Od strony wizualnej Misja Harolda: Zaginiony w systemie prezentuje poziom przygodówek z początku lat 90. ubiegłego wieku, co jednak ma swoje uzasadnienie w 16-bitowych korzeniach gry (wersja na komputer Amiga). Dwuwymiarowa grafika utrzymana jest w komiksowym stylu i dobrze komponuje się z humorystyczną fabułą.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Gry podobne: