
1 stycznia 1992
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Czwarta część popularnej serii pierwszoosobowych gier RPG, zapoczątkowanej w roku 1986 przez studio New World Computing. W grze Might and Magic IV: Clouds of Xeen podążająca za uciekającym Sheltemem drużyna bohaterów trafia do krainy uciskanej przez tajemniczego Lorda Xeena, który uwięził zarządcę Xeen imieniem Crodo i sieje spustoszenie w pogrążonym w chaosie świecie. Aby pokonać demonicznego władcę, konieczne będzie wykucie specjalnego miecza, czego podejmuje się oczywiście kontrolowana przez gracza drużyna śmiałków. Czwarta odsłona cyklu bazuje na tym samym silniku graficznym i oferuje niemal identyczną mechanikę rozgrywki, co jej poprzedniczka. Wśród najważniejszych nowości wymienić warto zaś przede wszystkim przydatny system notatek i możliwość wyboru jednego z dwóch poziomów trudności: adventurer i warrior, wpływających na wytrzymałość naszych przeciwników. W interfejsie wprowadzono też specjalną przegródkę na przedmioty fabularne, zapobiegającą ich przypadkowemu sprzedaniu.
Zobacz Grę
Gracze
Znakomita pozycja. Grało mi się znacząco lepiej niż w M&M III. Prawdopodobnie z uwagi na bardziej zwartą fabułę (stanowiącą kontynuację z poprzednich gier). Grałem w wersję z GOG, która pozwala na grę w połączonym świecie M&M IV i M&M V. Nie tylko przechodzisz je jednocześnie (możliwa jest teleportacja poprzez piramidy pomiędzy Darkside i Cloudside) a dodatkowo po ukończeniu obu części masz dodatkowy questchain kończący grę jako M&M World of Xeen. Korzystałem z małego programu Where Are We rysującego mapę w odrębnym oknie.
Tak.
Na początku startujesz z domyślną drużyną. Musisz się obrócić i wejść do tawerny, gdzie masz możliwość stworzenia własnej drużyny. Musisz też przerzucić wyposażenie między postaciami bo nowo utworzone postacie nie mają ani pieniędzy ani wyposażenia, nawet drewnianej pałki jak w M&M 6...