
Data wydania: 31 stycznia 2017
Sieciowa strzelanina FPP, opracowana przez południowokoreańskie studio Black Spot Entertainment. Akcja omawianej produkcji została osadzona po zakończeniu II wojny światowej. Konflikt nie wygasł jednak całkowicie – stworzeni przez doktora Geigera genetycznie zmodyfikowani żołnierze, czyli tak zwani Psygeni, ścierają się na polu bitwy ze swoimi amerykańskimi odpowiednikami – Centurionami.
Gracze
Steam
Line of Sight to wydana na platformie PC sieciowa strzelanina FPS, opracowana przez założone w 2011 roku, południowokoreańskie studio BSE (Black Spot Entertainment). W pierwotnych założeniach, gra stanowić miała kontynuację Combat Arms, czyli popularnej strzelaniny free-to-play z 2008 roku. Po wycofaniu się z projektu jej wydawcy, firmy Nexon, deweloperzy z BSE zmienili nieco koncepcję rozgrywki, a także fabułę gry oraz model biznesowy i wydali ją pod nową nazwą jako produkcję w pełni niezależną.
Warstwa fabularna historii opisanej w Line of Sight sięga dość daleko wstecz, bo aż do czasów II wojny światowej. Wtedy to znajdujący się w obliczu klęski naziści rozpoczęli bowiem tajne eksperymenty, zmierzające do stworzenia genetycznie zmodyfikowanego żołnierza (tzw. Uber Soldier). Po zakończeniu wojny, część z pracujących nad projektem naukowców schroniła się w USA, gdzie na zlecenie tamtejszego rządu kontynuowała swoją pracę. Po wielu latach badań i testów na skazanych na śmierć zbrodniarzach, Dr Adrian Geiger stworzył grupę żołnierzy zwanych Psygenami, którzy przejęli brutalną naturę swych protoplastów i stali się dla rządu poważnym zagrożeniem.
Próbując naprawić swój błąd, Geiger wyhodował w swych laboratoriach zupełnie nowego człowieka zwanego Dzieckiem Alfa – wolnego od wad genetycznych Psygenów i stanowiącego kwintesencję jego dotychczasowych badań. Władze USA zerwały jednak współpracę z naukowcem, zaś ten, w obawie przed próbą zniszczenia jego dzieła ratował się ucieczką do Rosji. W tzw. międzyczasie, z pomocą Dr. Hendrixa Amerykanie stworzyli własny rodzaj żołnierza – doskonalszego, a przede wszystkim lojalnego wobec USA. Efektem tych prac okazała się grupa określana mianem Centurions, której postawiono zadanie przecistawienia się Psygenom i odnalezienie Dziecka Alfa, będącego dla każdej ze stron jedyną nadzieją na zwycięstwo.
Pod względem mechaniki, mamy do czynienia z dobrze zbalansowaną, dynamiczną strzelaniną FPS, w której gracze opowiadają się po jednej ze stron konfliktu (Psygenów lub Centurionów) i rywalizują ze sobą w kilku zróżnicowanych trybach rozgrywki. Przez samych twórców gra określana jest jako multiplayerowe połączenie BioShocka oraz Call of Duty, bo choć całość utrzymana została w podobnym klimacie, co wspomniane Combat Arms, to rozgrywka uatrakcyjniona została szeregiem nowych rozwiązań, z których najważniejszą innowację stanowi wprowadzenie psionicznych mocy postaci. Co ciekawe, większość z wprowadzonych zmian oparta została na sugestiach samych graczy, gromadzonych od 2011 roku wśród użytkowników Combat Arms, z zamiarem wykorzystania ich w kontynuacji. Podobnie jak większość współczesnych, sieciowych strzelanin FPS, Line of Sight oferuje szerokie możliwości personalizacji postaci oraz niezwykle rozbudowany, optyczny i mechaniczny tuning uzbrojenia za pomocą dodatkowych magazynków, lunet, tłumików itp.
Wydany na PC Line of Sight oferuje spory wybór zróżnicowanych trybów rozgrywki PvP oraz innowacyjne warianty zabawy PvE. Wprowadzając do gry specjalne moce bohaterów, twórcy nie zapomnieli jednak o wielbicielach klasycznych trybów zabawy (tzw. Classic Modes), w których moce te są niedostępne, a rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od typowych, e-sportowych przedstawicieli gatunku. W grze nie zabrakło oczywiście dedykowanego systemu rankingowego, zmagań ligowych czy możliwości zakładania klanów.
Pod względem oprawy wizualnej, Line of Sight prezentuje się znacznie lepiej od swego bezpośredniego poprzednika, czyniąc użytek z zaawansowanej technologii Unreal Engine. W grze nie zapomniano także o funkcjonalnym edytorze, pozwalającym na samodzielne projektowanie map.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Wczesny dostęp:8 września 2016
Producent: Black Spot Entertainment
Wydawca: Black Spot Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 16+
Wymagania sprzętowe gry Line of Sight:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT/Radeon HD 3600 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 7970 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 12 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 9049 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.