Data wydania: 30 listopada 1998
Ósma i dotychczas ostatnia odsłona popularnej serii gier przygodowych King's Quest. Po raz pierwszy w historii zaaplikowano jej pełen trójwymiar, co nie spotkało się z przychylnością fanów.
Gracze
W Królestwie Słońca leży poświęcona Maska Wieczności. Symbol prawdy i porządku, strzeżony jest przez magiczną rasę, zwaną Archonami. Przez lata maska zapewniała spokój i dostatek królestwu Daventry, jednak Lucretto, przywódca mistycznej gwardii, sprzeniewierzył się swoim pobratymcom i rzuciwszy na przedmiot zły czar, wpierw połamał, a następnie rozrzucił jego szczątki na terenie całej krainy. Skutek był opłakany. Wszyscy mieszkańcy, nie wyłączając miłościwie panującego króla Grahama, zamienili się w kamień. Czy aby jednak na pewno?
Mask of Eternity to ósma i jak na razie ostatnia odsłona kultowej serii przygodówek spod znaku King's Quest. Głównym bohaterem gry jest Connor Ly Mann, który jako jedyny mieszkaniec Daventry nie ulega destrukcyjnemu wpływowi maski. Jak nietrudno się domyślić, to właśnie jemu przypadnie w udziale odwrócenie zaklęcia i przywrócenie krainie należytego porządku. W porównaniu z poprzednimi częściami gry, w Mask of Eternity zmieniło się wszystko. Po raz pierwszy w historii serii, zrezygnowano z klasycznego, dwuwymiarowego sposobu przedstawiania akcji i zaaplikowano pełne 3D. Wraz z tym zginął bezpowrotnie specyficzny klimat poprzedników - gra stała się szybka, dynamiczna i co gorsza, nabrała dużej ilości elementów zręcznościowych, Connor mógł bowiem zbierać rozrzuconą tu i ówdzie broń, a następnie wykorzystywać ją w walce z napotykanymi monstrami. Rozwiązywanie zagadek typowych dla przygodówek nie uległo co prawda kasacji, ale nie da się ukryć, że zdecydowanie zeszło na dalszy plan, a sama gra zaczęła bardziej przypominać pod względem konstrukcji serię Quest for Glory. Od strony graficznej program prezentuje się całkiem nieźle, zachwyt mogą wzbudzić zwłaszcza realistyczne i znakomicie odwzorowane ruchy głównego bohatera. Dźwięk jak zwykle u Sierry, na wysokim poziomie.
Problem z tą grą polega na tym, że poza niektórymi elementami zawartymi w warstwie fabularnej, ciężko ją przypiąć do pozostałych przedstawicieli serii. Przejście w pełen trójwymiar i nagłe zwiększenie elementów zręcznościowych nie wyszło jej na dobre, o czym szybko przekonali Robertę Williams fani, krytykując ją za szarganie świętości. Gdyby Mask of Eternity nie wykorzystywał nazwy King's Quest, byłby to produkt niezły. W omawianym jednak przypadku, trudno wypowiedzieć się o nim pozytywnie.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Wczoraj pisaliśmy o ujawnieniu przez Telltale Games gier bazujących na komiksowych seriach The Walking Dead oraz Fables. Okazuje się, że to nie jedyne tytuły, nad którymi pracuje obecnie ten zespół. Studio ma również w planach trzy inne produkcje, w tym kontynuację legendarnego cyklu King’s Quest.
gry
Adrian Werner
19 lutego 2011 10:32
Moda na klasyczne tytuły powróciła. Po tym, jak LucasArts udostępnił za pośrednictwem platformy Steam odświeżoną wersję The Secret of Monkey Island, o kilku klasycznych przygodówkach postanowiło przypomnieć także Activision, właściciel praw do cyfrowej dystrybucji gier Sierry. Firma opublikowała w sieci kolekcje produktów z serii King’s Quest oraz Space Quest.
gry
Marek Grochowski
24 lipca 2009 14:10
Przedwczoraj poinformowaliśmy Szanownych Czytelników, że w niedzielę 15 maja 2005 poznamy więcej szczegółów na temat nieoficjalnej dziewiątej części pamiętnego cyklu King’s Quest, noszącej podtytuł Every Cloak Has a Silver Lining. Istotnie developerzy dotrzymali słowa, więc właśnie dlatego możemy zaserwować Wam świeże i cokolwiek interesujące wiadomości oraz pokazać pięć zrzutów ekranowych.
gry
Radosław Grabowski
16 maja 2005 07:44
Jesienią bieżącego roku minie dokładnie siedem lat od chwili komercyjnego debiutu ósmej części pamiętnej przygodowej serii marki Sierra o nazwie King’s Quest. Natomiast już jutro poznamy znacznie więcej szczegółów (precyzyjna data premiery itp.), dotyczących nieoficjalnej dziewiątej odsłony wspomnianego cyklu, noszącej podtytuł Every Cloak Has a Silver Lining.
gry
Radosław Grabowski
14 maja 2005 11:11
Wymagania sprzętowe gry King's Quest VIII: Mask Of Eternity:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 233MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 535 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany307509 Legend
King's Quest VIII: Mask Of Eternity jest bardzo dobra gra. Ale nie zasługuje na tytuł "King's Quest VIII", lecz na tytuł "Mask of Eternity", bo ma zupełnie odmienny system gry. To gra bardziej RPG niż przygodówka "wskaż i kliknij". Z tego powodu jest jednym z najbardziej nieoceniony tytuł.
zanonimizowany307509 Legend
@crazy_race -> Dokładnie! Tak jak napisałeś, Mask of Eternity jest bardzo dobra gra i ma swój urok, gdyby nie fakt, że to ósma część King's Quest i stąd te niskie oceny. Klasyczna przygodówka zamieniona na akcja-RPG i stąd te oburzenie fanów King's Quest. Oto dlaczego.
zbych27 Junior
Wreszcie !! po około 7 lat szukania dziś znalazłem pełną wersję, ale niestety jest francuska i nic nie rozumiem, gdyby chociaż była po angielsku :P tak długo jej szukałem z powodu że na początku nie całej nazwy i przez przypadek natrafiłem na nią :P gra jest świetna, ale szkoda że nie ma żadnego spolszczenia i nie została wydana też w Polsce :/
Esoteric_Orange Pretorianin
Gra mi się spodobała, mimo topornego gameplayu. Jej zaletą jest klimat i inne spojrzenie i podejście do serii (coś, czego według mnie każda długotrwała seria potrzebuje). Udało się pomieszanie baśniowości King's Quest z mrokiem i brutalnością. Muszę ją pochwycić na GOG-u aby się nie bawić w patche na uruchomienie gry i wsiąknąć ponownie w klimat :)
Fokcuf Pretorianin
Przeszedłem wszystkie części KQ od tych najstarszych z lat '80 i dlatego ta część mi się nie podobała. Miał być KQ a wyszedł taki jakiś dziwny potworek.