Data wydania: 24 sierpnia 2021
Urocza platformówka z elementami przygodowymi. W Hoa wcielamy się w tytułową bohaterkę, która spokojnie eksploruje malowniczy las, skacze po platformach i rozwiązuje zagadki. Od czasu do czasu na jej drodze stają przeciwnicy, których musi omijać.
Gracze
OpenCritic
Hoa jest uroczą i spokojną grą platformową z elementami przygodowymi. Produkcja została opracowana przez niezależny zespół Skrollcat Studio, natomiast jej wydaniem zajęła się firma PM Studios.
Główną bohaterką gry jest tytułowa Hoa. Protagonistka przemierza las, który, choć wydaje się wyjątkowo malowniczy, skrywa rozmaite tajemnice i niebezpieczeństwa. Nasza podopieczna nie jest tu sama, gdyż na swojej drodze napotyka przyjaźnie nastawione istoty, często służące jej pomocą i wskazówkami.
W grze Hoa akcję obserwujemy z boku. Rozgrywkę zaprojektowano w taki sposób, by pozwalała się wyciszyć i odprężyć. Eksplorując barwne poziomy, skaczemy po platformach, omijamy pułapki i rozwiązujemy zagadki środowiskowe. Po drodze spotykamy sprzymierzeńców bohaterki, którzy często dzielą się radami, a także chętnie pomagają nam w pokonywaniu problematycznych fragmentów map (na przykład biedronka może przenieść naszą podopieczną w powietrzu, odwłok gąsienicy może posłużyć jej niczym trampolina, z kolei ślimak pozwoli jej wskoczyć na swoją muszlę, by mogła dostać się wyżej). Oprócz tego od czasu do czasu musimy radzić sobie z niebezpieczeństwem w postaci wrogo nastawionych mieszkańców lasu. Choć oponenci nie mogą zranić głównej bohaterki, Hoa nie potrafi walczyć, toteż musi ich omijać lub (zwłaszcza w przypadku bossów) szukać innych sposobów na neutralizację zagrożenia z ich strony.
Hoa posiada barwną i bardzo przyjemną dla oka, ręcznie rysowaną grafikę. Podobać się może również spokojna, relaksująca muzyka towarzysząca zabawie.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 4
Nintendo Switch
PC Windows
PlayStation 5
Xbox One
Xbox Series X/S
Producent: Skrollcat Studio
Wydawca: PM Studios
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Hoa:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon HD 7870 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti / Radeon R9 290 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 17 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Drenz
Ekspert
2025.02.25
Platformówka, której oprawa audiowizualna jest największym atutem. Wykonanie artystyczne jest na naprawdę wysokim poziomie, słusznie porównywane do starych azjatyckich filmów, głównie ze studia Ghibli. Plansze olśniewają kolorystyką, kunsztem rysowników oraz doborem barw. Nie wszędzie tak jest, bo podwodny świat w porównaniu z resztą wypada słabo, ale i tak jako całość grafika jest najmocniejszym punktem Hoa. Wizualiom próbuje dorównać muzyka, która świetnie współgra z tym, co widzimy na ekranie. Muzyka jest bardzo dobra, kojąca, relaksująca (tam, gdzie trzeba) i świetnie jej się słucha. I to kolejny element na wysokim poziomie. Reszta rzeczy już niestety oprawie audiowizualnej nie dorównuje, ale to nie oznacza, że jest źle.Gameplay jest prosty, nieskomplikowany i nie sprawia przez większość czasu jakichkolwiek trudności. Nie jest to platformówka z jakimiś wymagającymi zagadkami, nie jest to produkcja, w której liczy się zręczność, ani precyzja. Brniemy naszą bohaterką przez kolejne światy nie napotykając jakichkolwiek przeszkód. Jedynie ostatnia „kraina” może sprawić trudności, gdyż bawi się fizyką i trzeba czasami się „przestawić”, aby poprawnie przejść jakiś fragment planszy.Przemierzając poszczególne krainy mamy zawsze do odszukania kilka złotych motylków oraz odnalezienie kilku konkretnych miejsc z symbolem. Wykonując dane zadanie dostajemy od najważniejszej istoty w krainie moc, która pozwala nam na pokonywanie przyszłych przeszkód. Są nimi np. podwójny, skok, odbicie, pchnięcie itp. Czyli nic szczególnego. Ot rzeczy, które ułatwiają rozgrywkę, ale są też przeważnie absolutnymi podstawami rozgrywki w platformówkach.Tło fabularne jest mega sztampowe. Twórcy nie poszli w kierunku czegoś oryginalnego, tylko zaserwowali to, co często pojawia się w grach, czyli roboty/technika niszczące przyrodę. Wałkowane wielokrotnie nie tylko przez gry w gatunku.Długość gry to około dwóch godzin. Przy pełnej cenie niezbyt atrakcyjnie ona się prezentuje, ale zawsze można zakupić Hoa gdzie indziej lub na konkretnej promocji. W grę może zagrać każdy, kto nawet omija platformówki ze względu na zazwyczaj niemały próg wejścia, ale Hoa jest pod tym względem przyjazną grą. I przyjemną. Ma relaksować i to się jej udaje, nawet gdy chwilę dłużej przyjdzie nam pokonać przeszkodę pod koniec gry.
Szugob
Ekspert
2022.07.18
Szkicowy świat utkany z najgrubszych nici wziętych od Miyazakiego. I jak zawsze - stereotyp w przedstawieniu przyrody jako Całości miażdżonej przez technikę.
Ocena OpenCritic
51% rekomendacji (34)
Shacknews
Donovan Erskine
Screen Rant
Laura Gray
Pure Nintendo
Trevor Gould
Checkpoint Gaming
Lisa Pollifroni
IGN
Tristan Ogilvie
Albanitos Junior
Gra jest piękna muzyka jeszcze piękniejsza.Wspaniała gra tylko szkoda że taka krótka
Drenz Senator
Platformówka, której oprawa audiowizualna jest największym atutem. Wykonanie artystyczne jest na naprawdę wysokim poziomie, słusznie porównywane do starych azjatyckich filmów, głównie ze studia Ghibli. Plansze olśniewają kolorystyką, kunsztem rysowników oraz doborem barw. Nie wszędzie tak jest, bo podwodny świat w porównaniu z resztą wypada słabo, ale i tak jako całość grafika jest najmocniejszym punktem Hoa. Wizualiom próbuje dorównać muzyka, która świetnie współgra z tym, co widzimy na ekranie. Muzyka jest bardzo dobra, kojąca, relaksująca (tam, gdzie trzeba) i świetnie jej się słucha. I to kolejny element na wysokim poziomie. Reszta rzeczy już niestety oprawie audiowizualnej nie dorównuje, ale to nie oznacza, że jest źle.
Gameplay jest prosty, nieskomplikowany i nie sprawia przez większość czasu jakichkolwiek trudności. Nie jest to platformówka z jakimiś wymagającymi zagadkami, nie jest to produkcja, w której liczy się zręczność, ani precyzja. Brniemy naszą bohaterką przez kolejne światy nie napotykając jakichkolwiek przeszkód. Jedynie ostatnia „kraina” może sprawić trudności, gdyż bawi się fizyką i trzeba czasami się „przestawić”, aby poprawnie przejść jakiś fragment planszy.
Przemierzając poszczególne krainy mamy zawsze do odszukania kilka złotych motylków oraz odnalezienie kilku konkretnych miejsc z symbolem. Wykonując dane zadanie dostajemy od najważniejszej istoty w krainie moc, która pozwala nam na pokonywanie przyszłych przeszkód. Są nimi np. podwójny, skok, odbicie, pchnięcie itp. Czyli nic szczególnego. Ot rzeczy, które ułatwiają rozgrywkę, ale są też przeważnie absolutnymi podstawami rozgrywki w platformówkach.
Tło fabularne jest mega sztampowe. Twórcy nie poszli w kierunku czegoś oryginalnego, tylko zaserwowali to, co często pojawia się w grach, czyli roboty/technika niszczące przyrodę. Wałkowane wielokrotnie nie tylko przez gry w gatunku.
Długość gry to około dwóch godzin. Przy pełnej cenie niezbyt atrakcyjnie ona się prezentuje, ale zawsze można zakupić Hoa gdzie indziej lub na konkretnej promocji. W grę może zagrać każdy, kto nawet omija platformówki ze względu na zazwyczaj niemały próg wejścia, ale Hoa jest pod tym względem przyjazną grą. I przyjemną. Ma relaksować i to się jej udaje, nawet gdy chwilę dłużej przyjdzie nam pokonać przeszkodę pod koniec gry.