Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPSP
Okładka Gungnir (PSP)

Gungnir PSP

Taktyczny japoński RPG czerpiący garściami z kanonu gatunku i wyróżniający się głównie unikalnym systemem prowadzenia starć. To czwarta odsłona serii Dept. Heaven, rozpoczętej w 2002 roku na GameBoy Advance.

RPG | turowe | widok izometryczny | taktyczne | mitologia nordycka | jRPG | tytuły ekskluzywne PlayStation

PlayStation Portable
Okładka Gungnir (PSP)

producent: Sting

wydawca: Atlus

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PSP:

19maja2011

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Przygotowana przez specjalistów od tytułów na platformy przenośne, studio Sting Entertainment, gra Gungnir to typowy przedstawiciel japońskiej szkoły turowych RPG-ów, których najważniejszymi przedstawicielami są Final Fantasy Tactics iTactics Ogre: Let Us Cling Together. Tytuł należy do serii Dept. Heaven, która zadebiutowała w 2002 roku na GameBoy Advance jako Riviera: The Promised Land.

Fabuła gry przedstawia królestwo Gargandii w 983 roku. Świat ten zamieszkują rasy Daltania i Leonica. Druga z nich jest powszechnie uznawana za przeklętą i traktowana niczym bezwartościowi niewolnicy. Taki stan rzeczy nie odpowiada grupie młodych Leonikan, którzy zawiązują ruch oporu o nazwie Esperanza. Mała liczebność i brak środków finansowych oraz sprzętu sprawia, że walka z tyranią ogranicza się do mało skutecznych i niewiele znaczących działań.

Jednym z liderów buntowników jest 15-letni Julio. Pewnego dnia bohater ratuje z opresji nieznajomą przedstawicielkę rady Daltan, Alyssę. Niedługo później, podczas jednej z bitew, tuż przed nim materializuje się potężna demoniczna broń, Gungnir. Julio wierzy, że to przeznaczenie i postanawia wykorzystać oręż do obalenia tyranii i uwolnienia ciemiężonych współbraci.

System gry zgodny jest z kanonem gatunku. Gracze wykonują poszczególne misje fabularne lub poboczne i w przerwach między nimi kupują nowy ekwipunek, wybierają klasy postaci i rekrutują nowych żołnierzy. Tym co wyróżnia tytuł na tle podobnych jest system prowadzenia starć. Podczas rozgrywanych w systemie turowym walk na ekranie wyświetlany jest pasek „Tactics Gauge”, który determinuje zdolności bitewne drużyny Julio. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu punktów gracze mają możliwość wzmacniać ataki swoich postaci lub wpływać na kolejność ruchów wrogów oraz swoich sprzymierzeńców. Autorzy pozwolili także głównemu bohaterowi przyzywać demony z innego świata, aby wspierały jego drużynę w walce. Dodatkowo każdego z żołnierzy można wyuczyć konkretnych umiejętności w ramach jednej z ponad dwudziestu różnych klas.

Świat gry został stworzony w 3D, choć zamieszkujące go postacie są ręcznie rysowanymi sprite’ami. Akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym i przypomina wiele innych produkcji z tego gatunku. Fabułę autorzy przedstawili m.in. za pomocą animowanych wstawek.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 9.5 / 10 na podstawie 1 głosów czytelników.