
Data wydania: 23 stycznia 2025
Eksploracyjna gra przygodowa FPP w konwencji horroru. W Greed Stays Home trafiamy do robotniczej wioski z połowy XX wieku i szukamy skarbów, jednocześnie radząc sobie z działającą tu mroczną siłą, przez którą w ciemnościach czai się na nas zjawa, a zmarli wracają do życia.
Steam
Greed Stays Home jest eksploracyjną grą przygodową, utrzymaną w konwencji horroru psychologicznego. Produkcja została opracowana przez niezależne studio Yellow Basement Games, mające w portfolio pokrewny gatunkowo projekt Befriended Curse.
Historia opowiedziana w grze Greed Stays Home kręci się wokół skradzionego majątku arystokratycznej rodziny z przełomu XIX i XX wieku. Choć konsekwencją było skazanie rzekomego sprawcy (który ostatecznie okazał się niewinny), rodowi nigdy już nie udało się podnieść po tym ciosie.
Na domiar złego po tych wydarzeniach w okolicznej wiosce robotniczej zaczęły mieć miejsce niepokojące wydarzenia, na czele z zaginięciami, przez co z czasem miejsce to zostało opuszczone przez niemal wszystkich mieszkańców.
W trakcie zabawy wcielamy się w historyka zajmującego się poszukiwaniem skarbów. Jego pasja prowadzi go do wspomnianej osady, którą przeszukuje, mając nadzieję na znalezienie czegoś więcej, niż stary but, zardzewiałe monety i inne niemal bezwartościowe przedmioty.
W Greed Stays Home wydarzenia oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Podczas rozgrywki błąkamy się po skąpanej we mgle i mroku wiosce, skrupulatnie przeszukując dom za domem.
Mając do dyspozycji jedynie kamerę i łopatę, staramy się zrealizować przyświecający nam cel. W osadzie wciąż mieszka kilka osób mających do nas różne nastawienie. Ponadto szybko zdajemy sobie sprawę z tego, że działa tu nieczysta, złowroga siła, przez którą umarli zaczynają kroczyć wśród żywych, a w ciemnościach czai się przerażająca zjawa.
W zamyśle twórców ukończenie gry zajmuje nieco ponad godzinę.
Na obraz w Greed Stays Home nałożono filtr upodabniający tę produkcję do nagrań ze starych kamer.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: Yellow Basement Games
Wydawca: Yellow Basement Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Greed Stays Home:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 3 3300X, 12 GB RAM, karta graficzna 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 580, 5 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-8700K / AMD Ryzen 5 3600X, 12 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1070 Ti / 6 GB Radeon RX 5600 XT, 5 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 178 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Drenz
Ekspert
2025.02.05
Mam mieszane odczucia. Przede wszystkim poprzednia gra dewelopera Befriended Curse była lepsza. Również równe 3 tygodnie temu zagrałem w grę z identycznym motywem fabularnym pt. Scauage. Tamta była darmowa, miała nieco większą swobodę, ale pod każdym innym elementem wypadała już gorzej. Greed Stays Home to gra mega liniowa i oskryptowana, co przy niewielkim miejscu akcji jest aż nadto odczuwalne. Szkoda, że gra aż tak trzyma za rękę. Dużo lepiej byłoby szukać samemu odpowiednich przedmiotów bez tekstowych sugestii. A tak szwendamy się po domu, robimy proste czynności aż załączy się skrypt i pchamy historię do przodu. Fabularnie mnie kompletnie niczym nie zaskoczyła. Ma fajny klimat, animacje zjawy podczas jej jumps scary, specyficzną, ale przyzwoitą oprawę wizualną, dobry dźwięk. Do tego są polskie napisy i odpowiednia, polska niesugerowana przez Steam cena. Tania, ale też grę można ukończyć w mniej niż godzinę, widząc dwa zakończenia.Greed Stays Home w moim odczuciu okazuje się średniakiem, ale mimo wszystko polecam. Po kolejne gry studia sięgnę, bo lubię tego typu produkcje, ale mam nadzieję, że będą zbliżone do Befriended Curse niż owego tytułu.
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (178)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,