Furmins na PS Vita to przygotowana przez fińskie studio Housemarque konwersja gry, która zadebiutowała na AppStore w 2012 roku. Logiczno-zręcznościowy tytuł jest bardzo podobny do serii Lemmings, choć zawiera kilka uproszczeń w stosunku do konceptu z tamtej produkcji.
Fabuła gry opowiada o pociesznej rasie pozbawionych kończyn i możliwości samodzielnego poruszania się futrzastych stworów, tytułowych Furminsów, które wyruszają z wyjątkową ważną misją przywrócenia wody w swoim królestwie. Jej dopływ została zablokowany przez ich ogromnego króla, który zasnął i stoczył się do rzeki, blokując jej przepływ. Celem graczy jest przeprowadzenie bezbronnych istot przez kilkadziesiąt pełnych przeszkód i pułapek plansz i wybudzenie władcy.
Na każdym z kilkudziesięciu dwuwymiarowych poziomów gracze mają do dyspozycji różne przedmioty, którymi mogą torować drogę lub budować przejścia dla Furminsów. Do ochrony i tworzenia bezpiecznych ścieżek dla małych istot wykorzystywane są m.in. liny, trampoliny, mostki, a także specjalne wciągające i wystrzeliwujące stworki działa. Użytkownicy konsoli sami decydują kiedy pozwolą swoim podopiecznym ruszyć w drogę, wcześniej mogąc bez pośpiechu i dokładnie zaplanować każdy etap ich podróży. Dodatkowe wyzwanie stanowi fakt, ze Furminsy są okrągłe i bezwładne, co oznacza, że rozpędzone czy wybite w powietrze poddają się wszelkim znanym siłom i prawom fizyki.
Furmins cechuje bardzo kolorowa, pełna ciepłych barw oprawa graficzna i przyjemna, odprężająca ścieżka dźwiękowa. Gra wyróżnia się także bardzo intuicyjnym, wykorzystującym dotykowy ekran handhelda sterowaniem, a także pomysłowymi projektami poziomów.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
PlayStation VitaAngielskie napisy i dialogi
Producent: Housemarque
Wydawca: Sony Interactive Entertainment
Gry podobne: