53. Ekonomiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 53. Najpopularniejsze gry o tematyce Ekonomiczne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wildlife Park 2: Wodny świat
Strategiczne 31 sierpnia 2007
Wodny świat jest kolejnym dodatkiem do gry strategiczno-ekonomicznej Wildlife Park 2 starającej się w miarę jak najwierniej symulować zarządzanie prawdziwym ogrodem zoologicznym.

Harvest Moon Heroes
RPG 4 listopada 2007
Harvest Moon Heroes to kolejna (a pierwsza na Wii) część „symulatora rolnika”, jak zwykło określać się serię tworzoną przez Marvelous Interactive. Wcielamy się w niej w początkującego farmera (do wyboru: chłopiec lub dziewczynka) i dostajemy swój kawałek ziemi, który trzeba zagospodarować.

Thrillville: Off the Rails
Strategiczne 9 października 2007
Druga część popularnej strategii ekonomicznej. Ponownie zajmujemy się tworzeniem własnego parku rozrywki. Na uwagę zasługuje obecność ponad dwudziestu rozbudowanych kolejek górskich.

Holiday World
Strategiczne 30 lipca 2004
Holiday World to strategia ekonomiczna od studia Island Games. W produkcie tym dane jest nam wcielić się w zarządcę kurortu wakacyjnego, a naszym głównym zadaniem – jak w niemal każdym tycoonie - jest zarabianie pieniędzy, pod pretekstem spełniania zachcianek klientów.

Sid Meier's Civilization Chronicles
Strategiczne 16 października 2006
Kompilacja czterech części kultowej serii gier strategicznych Sid Meier’s Civilization oraz dodatków do nich.

Cinema Empire
Strategiczne 25 stycznia 2007
Cinema Empire studia Comport Interactive to kolejny tytuł z gatunku „symulatorów biznesowych”. Jak na tycoona przystało, tak i tym razem zadaniem gracza jest zrobienie kariery „od zera do bohatera” w świecie biznesu.

Horsez
Towarzyskie 16 listopada 2006
Petz to seria gier symulacyjno-familijnych wydanych przez Ubisoft, które pozwalają przygarnąć wirtualnego zwierzaka. Wchodzące w jej skład produkcje koncentrują się na poszczególnych gatunkach czworonogów. Gra Horsez pozwala natomiast zająć się „nieco” większym zwierzęciem – koniem.

Zoo Tycoon 2: Podwodny świat
Strategiczne 17 października 2006
Kolejny po African Adventure dodatek do Zoo Tycoon 2, za którego opracowaniem stoją autorzy pierwowzoru, czyli studio Blue Fang Games. Tym razem deweloperzy oddają do naszej dyspozycji dwadzieścia nowych gatunków zwierząt, m.in. orki, delfiny butlonose, żółwie morskie oraz płaszczki. Rozszerzenie wprowadza także nowe elementy krajobrazu, budynki i atrakcje dla gości.

Prison Tycoon 2: Maximum Security
Strategiczne 15 września 2006
Prison Tycoon 2: Maximum Security to przedstawiciel gatunku gier ekonomiczno–menedżerskich, poruszający temat więziennictwa. Tytuł daje nam szansę wcielenia się w rolę dość nietypowego przedsiębiorcy – właściciela prywatnego zakładu karnego.

Caterpillar Construction Tycoon
Strategiczne 12 października 2005
Caterpillar Construction Tycoon to oryginalna pod wieloma względami gra ekonomiczna, która pozwoli wcielić Ci się w rolę kontrahenta, zajmującego się wykonywaniem różnorakich obiektów budowlanych.

Harvest Moon: More Friends of Mineral Town
RPG 12 grudnia 2003
Harvest Moon: More Friends of Mineral Town to kolejna gra, przenosząca nas do świata znanego z kilku innych konsol. Jest to tytuł przeznaczony raczej dla płci pięknej, w przeciwieństwie do poprzedniego wydanego na GBA, gdzie głównym bohaterem był mężczyzna. Tym razem to kobiety mogą się sprawdzić w roli gospodyni farmy.

Zoo Tycoon 2: Na Ratunek Zwierzakom
Strategiczne 18 października 2005
Rozszerzenie do gry Zoo Tycoon 2, za którego opracowaniem stoją autorzy oryginału – studio Blue Fang Games. Dodatek pozwala graczom zająć się najrzadszymi, zagrożonymi wyginięciem gatunkami zwierząt, wśród których pojawiają się warany z Komodo, koale, orangutany oraz żółwie z Galapagos. By zapewnić im przetrwanie, należy zadbać o ich spokojny rozwój w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do naturalnych.

Deep Sea Tycoon 2
Strategiczne 16 lipca 2005
Deep Sea Tycoon 2 to przygotowana przez firmy Pixel after Pixel oraz Anarchy Enterprises gra ekonomiczna, która pozwoli Ci zbudować metropolię znajdującą się na dnie oceanu i wyposażyć ją w licznych przedstawicieli podmorskiej fauny.

The Sims 2: Rozrywka rodzinna - akcesoria
Symulacje 11 kwietnia 2006
Pakiet dodatkowych akcesoriów do gry The Sims 2, szalenie popularnego symulatora życia współczesnego człowieka od firmy Electronic Arts, w którym zadaniem gracza jest organizowanie czasu wirtualnym postaciom, dbanie o ich potrzeby i urządzanie ich mieszkań. Oprócz dużych dodatków, wydawca wypuścił kilka pomniejszych pakietów - tzw. akcesoria. The Sims 2: Rozrywka rodzinna - akcesoria to zestaw przedmiotów ubrań, mebli i dekoracji, które uatrakcyjnią apartamenty rodzinki Simów.

1869
Strategiczne 12 kwietnia 1992
1869 to gra ekonomiczna, podejmująca temat handlu morskiego. Zakładając małą firmę transportową i kupując pierwszy statek, gracz musi osiągnąć finansową potęgę, a to z kolei sprowadza się do korzystnego obrotu towarami pomiędzy poszczególnymi portami, zlokalizowanymi na całym świecie.

Luxury Liner Tycoon
Strategiczne 24 stycznia 2004
Luxury Liner Tycoon to strategia-ekonomiczna oparta na idei popularnych Tycoonów, czyli w skrócie - buduj, zarządzaj i zarabiaj pieniądze. Całość w sporym stopniu przypomina Cruise Ship Tycoon - możemy sprawdzić się w kierowaniu statkiem wypoczynkowo-turystycznym.

The Political Machine 2004
Symulacje 10 sierpnia 2004
Kolejna, po znakomitej gwiezdnej strategii Galactic Civilizations, ambitna produkcja zespołu Stardock Systems Inc. Ambitna, ponieważ autorzy postanowili przedstawić graczom interesujący i trudny temat amerykańskich wyborów prezydenckich, rzecz jasna, w ujęciu bardzo realistycznym, stawiając na treść, a nie efektowne audiowizualne wodotryski.

Rollercoaster Tycoon II: Time Twister
Strategiczne 21 października 2003
Drugi oficjalny dodatek do gry RollerCoaster Tycoon 2. Rozszerza on podstawową wersję gry o możliwość stworzenia parku rozrywki w stylu nawiązującym do odmiennych epok historycznych; począwszy od ery prehistorycznej i mitologicznej, poprzez średniowiecze, a na erze Rock & Rolla (lata 50-te) i przyszłości kończąc.

Gotyx
Strategiczne 16 maja 2003
Internetowa strategia ekonomiczna dziejąca się w realiach średniowiecza. Uczestniczący w niej gracze rozwijają swoje księstwa zaczynając od jednej małej osady, a kończąc na przywództwie dużych związków księstw.

Shrine Circus Tycoon
Strategiczne 29 czerwca 2004
Shrine Circus Tycoon, to jak sama nazwa wskazuje, kolejna gra należąca do gatunku „tycoonów”. Tym razem pod swe skrzydła bierzemy cały cyrk i wszystko, co się z tym wiąże.

Zeppelin: Giants of the Sky
Strategiczne 11 marca 1994
Zeppelin: Giants of the Sky to dobry przykład na to, że gra ekonomiczna może skupić się nawet na najbardziej dziwnym temacie. W produkcie niemieckiej firmy Ikarion Software przyjdzie nam bowiem stworzyć firmę transportową w oparciu o popularne w pierwszych latach XX wieku sterowce.

Monopoly Deluxe
Strategiczne 22 września 1992
Monopoly Deluxe to przygotowana przez firmę Virgin Games adaptacja jednej z najpopularniejszych gier planszowych. Twórcy pozostali wierni regułom Monopoly. Gracze poruszają się więc pionkami po planszy, starając się rozbudowywać swoje imperium hotelowe i unikać kosztownych pobytów na obszarach opanowanych przez konkurencję.

Casino Inc.
Strategiczne 11 kwietnia 2003
Stratega ekonomiczna, w której zarządzamy kasynem. Akcja gry rozpoczyna się w latach 70-tych ubiegłego stulecia, czyli okresie największego rozwoju kasyn, my zaś musimy zająć się dosłownie każdym elementem tego biznesu.

The Sims: Gwiazda
Symulacje 12 maja 2003
Szósty dodatek do popularnej gry The Sims, humorystycznego symulatora życia, w którym gracz opiekuje się wirtualnymi postaciami i organizuje im czas. Zawartość pakietu The Sims: Gwiazda otwiera przed Simami drogę kariery gwiazdy filmowej, modelingu lub muzyki pop. W arkana show biznesu wprowadza nas asystent, który wystawia przed nami kolejne cele do osiągnięcia.