
Data wydania: 25 września 2012
Odświeżona wersja zręcznościowej gry roleplaying wydanej w 2005 roku. Zabawa polega głównie na szukaniu skarbów, realizowaniu zadań oraz mordowaniu nieprzyjaciół. W porównaniu z pierwowzorem autorzy poprawili grafikę oraz interfejs, usunęli większość błędów i znacząco zmienili system magii. Nie zabrało nowych zaklęć, klas postaci oraz umiejętności.
Gracze
Dungeon Lords MMXII to ulepszona wersja zręcznościowego cRPG Dungeon Lords wypuszczonego w 2005 roku przez studio Heuristic Park. Głównym projektantem gry był David W. Bradley. To prawdziwy weteran tego gatunku, który znany jest głównie ze stworzenia Wizardry V: Heart of the Maelstrom, Wizardry VI: Bane of the Cosmic Forge oraz przede wszystkim kultowego Wizardry 7: Crusaders of the Dark Savant. Wśród innych wartych uwagi pozycji tego twórcy warto wymienić także Wizards & Warriors oraz CyberMage: Darklight Awakening.
Wielki czarodziej Galdryn padł ofiarą spisku wewnątrz Wielkiego Kręgu Magów i w rezultacie stracił życie. Postawiło to w trudnej sytuacji jego największego sojusznika - Lorda Davenmora, który teraz ma spore trudności w powstrzymaniu zapędów chcącego rozszerzyć swoje terytoria Lorda Barrowgrima oraz dowodzonych przez niego armii. W desperacji Davenmor postanawia zaoferować rywalowi rękę swojej córki. Jej serce od dawna należy jednak do innego i dziewczyna ucieka przed ceremonią zaślubin. Rozwścieczony Barrowgrim zbiera swoje wojska i rozpoczyna wojnę. Wcielamy się w bohatera, któremu zostaje powierzone zadanie odszukania córki Davenmora i tym samym ocalenia królestwa przez zniszczeniem.
Dungeon Lords MMXII to zręcznościowe RPG, więc większość czasu spędzimy na przemierzaniu rozległych lokacji, szukaniu skarbów, realizowaniu zadań oraz przede wszystkim na mordowaniu nieprzyjaciół. Walka toczy się w czasie rzeczywistym, a nasza postać dysponuje bogatym zestawem ciosów oraz uników zależnych od obranej ścieżki rozwoju. Ataki można też łączyć w zabójcze kombinacje, które dodatkowo zwiększają zadawane obrażenia. W trakcie starć możemy korzystać z szerokiego arsenału mieczy, toporów, zaklęć magicznych oraz potężnych artefaktów. Zwykłe wyposażenie i uzbrojenie możemy nabyć u napotkanych kupców. Natomiast unikalne magiczne przedmioty zdobędziemy wykonując dziesiątki zadań pobocznych. Za osiągane sukcesy nagradzani jesteśmy punktami doświadczenia, które następnie wydajemy na rozwój umiejętności i charakterystyk bohatera.
Autorzy Dungeon Lords MMXII starali się usunąć wszystkie niedociągnięcia pierwowzoru. Ulepszeniu uległa grafika i pojawiło się wsparcie dla rozdzielczości szerokoekranowych. Nie obyło się też bez zmian interfejsu. Kompletnie przebudowano dziennik śledzący wydarzenia i zadania poboczne. Otrzymaliśmy również nowe systemy map i ekwipunku. Gra oferuje długą na około 50-70 godzin kampanię dla pojedynczego gracza, oraz tryb kooperacyjny dla maksymalnie ośmiu osób. W porównaniu z pierwowzorem wprowadzone zostały nowe opcje multiplayer. Spore modyfikacje zaszły też system magii. Nie zabrało nowych zaklęć, klas postaci oraz umiejętności, a mechanika rozwoju bohatera jest teraz łatwiejsza i bardziej przejrzysta.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Heuristic Park
Wydawca: THQ Nordic / Nordic Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Mamy dobre wieści dla fanów wypuszczonego siedem lat temu Dungeon Lords. Firma Nordic Games zapowiedziała właśnie wydanie ulepszonej i rozszerzonej wersji tej produkcji.
gry
Adrian Werner
14 kwietnia 2012 14:26
Popularne pliki do pobrania do gry Dungeon Lords MMXII.
Wymagania sprzętowe gry Dungeon Lords MMXII:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 38 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany768165 Legend
www.shinyloot.com
lub też GMG - greenmangaming
Rozumiem cię - każdy powinien czasem pograć w jakieś kupsztale by lepiej docenić inne gry. Podobno na tym polega katharsis ale co ja tam wiem...
http://youtu.be/jGTWNcM2iiU
Obejrzyj sobie przy okazji 4 części tej serii i zastanów się nad sobą.
Mastyl Legend
SpecShadow - z każdej, nawet najlepszej gry można zrobić filmik pokazujący jej najbardziej denne aspekty. Ja sobie zdaje sprawę, że ta gra jest mocno niedorobiona, ale lubię action-RPG w trybie TPP. Nawet w straszliwego crapa pt. "Crusaders of Might & Magic" zagrywałem się godzinami.
zanonimizowany1024356 Legionista
Podoba mi się ta poprawka Moja ocena 9.0|10
saito123 Generał
Fajna gierka. I ten MMXII, też mi się podoba :)
zanonimizowany768165 Legend
Gra skończona, poszło szybko bo od pewnego momentu poziom trudności spada do zera.
Paradoksalnie przełączenie na Hard jeszcze bardziej go obniża bo wtedy dropi więcej dobrych broni i pancerzy.
Jeśli gramy postacią czarującą mamy wtedy umiejętności przyśpieszające regenerację many oraz aktywację czarów przy siekaniu bronią. Od 25 poziomu nic nie mogło nas zatrzymać.
Wykonywanie zadań daje nam doświadczenie oraz punkty Honoru który daje nam więcej punków do rozwoju umiejętności.
Najgorszy moment? Łażenie przez wrota cieni w Shadow Ruins, konia z rzędem temu kto przeszedł je wszystkie bez poradnika i uszczerbków na zdrowiu (gracza, nie kierowanej postaci). Taki Xen ale gorszy.
DL Steam Edition = MMXII, nawet ekran z gratulacjami identyczny.
Jeśli gramy postacią wojownika lub hybrydy to warto sprzedawać kupcom jedną paczkę zestawu naprawczego, którzy go potem magicznie rozmnażają i sprzedadzą nam w większej liczbie. Lepiej robić tak niż naprawiać u sprzedawców czy nosić ze sobą zapasowe bronie, miejsca w ekwipunku często brakuje.
Kiedyś czytałem że lochy to najlepsza część gry. Coś w tym jest.
Bywały też momenty gdzie można było się zaciąć, np. w Shadow Ruins znajdowało się kryształy które nie dało się wyrzucić (mogły zostać z nami do końca gry) więc jeśli zmarnujesz je na grę na szachownicy bez użycia ich w innych miejscach - no to nie przejdziesz gry.
Niby można grać dalej po przejściu gry ale szczerze - nie wiem co można dalej robić.