
Gra przestała działać: 1 listopada 2016
Kosmiczna strzelanina sieciowa stworzona przez studio Armature. Akcja Dead Star rozgrywa się w pobliżu dogorywającej gwiazdy, która lada chwila może przeobrazić się w supernową. Każdy właściciel statku kosmicznego próbuje wykorzystać resztki pozostałych w tym rejonie surowców do zagwarantowania swojej ucieczki, nawet kosztem życia innych ludzi. W grze zmagają się ze sobą dwie maksymalnie 10-osobowe drużyny graczy.
Steam
OpenCritic
Dead Star to wydana na platformę PS4 i PC kosmiczna strzelanka nastawiona na tryb multiplayer. Projekt opracowało studio Armature.
Jak na produkcję przeznaczoną do rozgrywek wieloosobowych przystało, w Dead Star fabuła jest jedynie pretekstem do zabawy. Akcja toczy się w pobliżu dogorywającej gwiazdy, która lada chwila ma przeobrazić się w supernową. Widmo rychłej zagłady powoduje, że każdy kto posiada statek kosmiczny próbuje wykorzystać resztki pozostałych w tym rejonie surowców do zagwarantowania swojej ucieczki, nawet kosztem życia innych ludzi.
Podczas zabawy w wydane na PS4 i PC Dead Star starcia toczą ze sobą dwie drużyny, po maksymalnie dziesięć osób każda. Podstawowe mechanizmy rozgrywki przypominają oldskulowe strzelanki z automatów. Ruch odbywa się więc w dwóch wymiarach, a kamera umieszczona została wysoko nad kierowanym przez nas małym statkiem. Natomiast sterowanie umożliwia swobodne celowanie, niezależnie od kierunku ruchu jednostki.
Te klasyczne rozwiązania twórcy wzbogacili elementami ze współczesnych produkcji. Przede wszystkim mapy generowane są proceduralnie, więc za każdym razem bawimy się na innym polu bitewnym. Poziomy zostają w losowy sposób gęsto zapełnione przeszkodami, zagrożeniami i możliwymi do przejęcia strukturami, które zapewniają ich posiadaczom określone bonusy. Przykładowo, przejęcie kopalni gwarantuje dostawy rud żelaza potrzebnych do ulepszania automatycznych systemów obronnych. Ponadto na mapach możemy znaleźć także stare wraki, kryjące cenne technologie.
Gracze mogą zasiąść w kokpitach sporego zestawu statków o różnorodnych cechach i wyposażeniu. Nie zabrało również systemu modyfikowania i ulepszania jednostek, co pozwala je lepiej dopasować do indywidualnych potrzeb. Dostępna jest także opcja rozwijania umiejętności pilotów.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PlayStation 4 5 kwietnia 2016 1 listopada 2016 (EOL)Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 5 kwietnia 2016 1 listopada 2016 (EOL)Angielskie napisy i dialogi
Producent: Armature Studio
Wydawca: Arma Multimedia
Ograniczenia wiekowe: 12+
Zespół Armature Studio zapowiedział Dead Star, czyli sieciową kosmiczną strzelankę, w której gracze będą toczyli boje z poziomu małych statków na proceduralnie generowanych mapach.
gry
Adrian Werner
6 października 2015 11:15
Wymagania sprzętowe gry Dead Star:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GT 630 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Dual Core 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Średnie Oceny:
"Mieszane"
Średnia z 43 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
56% rekomendacji (15)
GameSpot
Jason D'Aprile
Gaming Nexus
Nathan Carter
High-Def Digest
Tyler Treese
TechRaptor
Samuel Guglielmo
COGconnected
Patrick Anderson
dilucasso Junior
Gra już miała premierę - przynajmniej na PS4 (PS+).