
Data wydania: 25 kwietnia 2019
Dark Devotion to dwuwymiarowa gra akcji autorstwa francuskiego zespołu Hibernian Workshop. Produkcja przenosi nas do ponurej krainy fantasy, rządzonej przez wszechpotężny kościół. Gracze kontrolują wojowniczkę wyszkoloną przez religijny zakon, wysłaną z misją oczyszczenia przeklętej świątyni. Podczas zabawy zajmujemy się głównie eksploracją, rozwiązywaniem zagadek oraz przede wszystkim walką.
Gracze
Steam
OpenCritic
Dark Devotion to gra akcji wzbogacona elementami RPG. Produkcję opracowało francuskie studio Hibernian Workshop.
Akcja Dark Devotion osadzona jest w mrocznej krainie fantasy, w której Kościół za pomocą terroru rządzi nad całą ludzkością. Wcielamy się w młodą wojowniczkę jednego z religijnych zakonów, wysłaną z misją spenetrowania opanowanej przez demoniczne siły ponurej świątyni, która od stuleci jest miejscem, gdzie śmiałkowie mogą dowieść siły swojej wiary i zasłużyć na zbawienie.
Dark Devotion na pierwszy rzut oka może przypominać platformówkę, ale w rzeczywistości jest to dwuwymiarowa gra akcji doprawiona elementami RPG. Przede wszystkim nasza postać nie może skakać. Zamiast tego porusza się jedynie w prawą lub lewą stronę ekranu i potrafi korzystać z drabin. Podczas zabawy większość czasu spędzamy na eksploracji, unikaniu pułapek, rozwiązywaniu zagadek oraz przede wszystkim walce.
System walki jest stosunkowo prosty, ale same starcia nie należą do łatwych, przez co śmierć postaci zdarza się regularnie. Bohaterka potrafi walczyć za pomocą różnorodnej broni białej (m.in. mieczy, toporów i kos) i łuku, robić przewroty oraz korzystać z tarczy do blokowania ciosów wrogów. Z czasem uczy się także kilku zaklęć. Wszystkie ruchy wykonywane są stosunkowo powolnie, przez co trzeba umiejętnie dobierać momenty ataków i przewidywać posunięcia nieprzyjaciół.
Istotną rolę w rozgrywce odgrywa wiara. Reprezentuje ją specjalny pasek, który napełniamy, zabijając wrogów, a zużywamy podczas modlitw aktywujących magiczne obiekty, np. zamki w niektórych drzwiach czy posągi leczące nas z infekcji. Rozwój postaci realizowany jest głównie poprzez gromadzenie i ulepszanie uzbrojenia oraz pancerzy, w czym pomaga nam kowal, którego siedziba zlokalizowana jest w jednym z niewielu bezpiecznych miejsc w świątyni.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 25 kwietnia 2019Polskie napisy
PlayStation 4 24 października 2019Polskie napisy
Nintendo Switch 24 października 2019Angielskie napisy i dialogi
Producent: Hibernian Workshop
Wydawca: The Arcade Crew
Gry podobne:
Studiu Hibernian Workshop udało się zebrać środki potrzebne na dokończenie produkcji Dark Devotion, czyli dwuwymiarowej gry akcji z elementami RPG, która pełnymi garściami czerpie z serii Dark Souls. Projekt można przetestować już teraz dzięki udostępnieniu przez autorów wersji demonstracyjnej.
gry
Adrian Werner
15 października 2017 10:51
Popularne pliki do pobrania do gry Dark Devotion.
Wymagania sprzętowe gry Dark Devotion:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-540 3.06 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 240 / Radeon HD 5570 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-6100 3.7 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GT 730 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows 7/8/8.1/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 24 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 2395 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Vlad Tepes
Ekspert
2019.05.03
Właśnie skończyłem, tj. zabiłem wszystkich bossów, wykonałem wszystkie questy dla kościoła i odblokowałem wszystkie umiejętności, lecz mimo że odsłoniłem całą mapę. niestety zostało mi 8 kapliczek, kilka broni i pewnie kilka tekstów do odblokowania, nie mówiąc już o kilkunastu osiągnięciach, jednak to sobie już daruję. Gra jest powiedzmy w stylu soulslike 2d (co mnie skusiło do zakupu) z elementami rougelike (które twórcy mogli by sobie śmiało darować). Grało się dość przyjemnie (zdrowo ponad 20h rozgrywki), bossów jest nawet sporo, ale rozwiązanie, które zmusza do wielokrotnej eksploracji tych samych lokacji, by odkryć wszystko oraz mocna losowość wypadających przedmiotów, która eksplorację tę by ułatwiła, trochę mi nie przypadła do gustu (to są chyba elementy rougelike)...Generalnie polecam (ja się wciągnąłem), ale raczej po obniżce ceny. Zgadzam się również, że do Salt and Sanctuary, gra nie ma raczej startu..
Ocena OpenCritic
44% rekomendacji (35)
God is a Geek
Mick Fraser
Wccftech
Rosh Kelly
GameSpew
Richard Seagrave
Pure Nintendo
Jemma Casson
Screen Rant
Phillip Tinner