
Data wydania: 21 grudnia 2001
Gra przeznaczona głownie dla najmłodszych graczy, łącząca w sobie elementy przygodowe z elementami akcji. Posiada nieliniową fabułę, sporą liczbę wciągających etapów, bajecznie kolorową grafikę oraz dużą dawkę humoru.
GRYOnline
Gracze
Dawno, dawno temu na tajemniczej i dzikiej zielonej wyspie żyły dwa plemiona - Mrówdercy i Mrówkodziady. Od niepamiętnych czasów prowadzili między sobą walki o terytorium, żywność i skarby. Jednak w miarę upływu lat wszystko zaczęło się zmieniać, Mrówkodziady stawały się silniejsze, większe, odporniejsze, żyły średnio około 1000 lat, a Mrówdercy mimo iż byli liczniejsi nie mogli dać rady niezniszczalnym Mrówkodziadom. W obliczu przegranej Mrówdercy postanowili sprowadzić z Zewnętrznych Krain 12 Złych Magów. Walka między Mrówkodziadami a Magami trwała wiele dni i nocy. Ostatecznie zwyciężyli Magowie, pokonanych uwięzili w Wulkanicznej Wieży.
Zieloną wyspą zaczęli rządzić Mrówdercy, teraz mieli pożywienie, tereny i bogactwa tylko dla siebie. Mijały lata a wraz z nimi kończyło się pożywienie, wyspa nie mogła nakarmić wiecznie zżerających bujną niegdyś roślinność Mrówderców. Postanowili oni opuścić wyspę która z czasem opustoszała. Pozostały na niej jedynie uwięzione czarodziejskimi sztuczkami Mrówkodziady. Minęło 888 lat, przyroda powróciła do swej świetności, pojawiła się niezliczona ilość gatunków roślin. Na wyspę przybyły dwa plemiona - Żółwiaki i Ślimanczeros. Na podobieństwo swych poprzedników również toczyli spory, jednak ich przyczyną była Xięga Czarów. Stanowiła ona niegdyś własność jednego z 12 Złych Magów.
Podczas boju Xięga zaginęła w górskiej przełęczy, a po kilkuset latach przypadkiem odnaleźli ją dwaj przyjaciele Roch-Żółwiak i Mario-Ślimanczeros. Zdobycz doprowadziła do bójki. Zwyciężył Roch. Pobity Mario po powrocie do domu opowiedział o całym zajściu swojemu ojcu (Miętkiemu Rafałowi) wodzowi plemienia. Wściekły przywódca postanowił zdobyć Xięge Czarów. Zwołał naradę i wyruszył ze swoją armią przeciwko Żółwiakom. Rozpoczęła się wojna, która trwała wiele, wiele lat, aż pewnego dnia na wyspie pojawili się Mrówdercy.
Powrócili do swojej ojczyzny i zaczęli niszczyć, palić i grabić. Ślimanczeros i Żółwiaki zjednoczyli się przeciwko wrogowi by wspólnie bronić wyspy przed zniszczeniem. Niestety osłabieni wcześniejszymi potyczkami po kilku tygodniach zostali zmuszeni do wycofania się w głąb wyspy. Sprzymierzone wojska schroniły się w prastarym zamku wybudowanym na wodach przepastnego jeziora. Wyspą targała wojenna zawierucha. Na wieść o tym z najróżniejszych zakątków świata przybyli piraci, łowcy nagród, handlarze niewolników, złodzieje i mordercy. Na domiar złego zginęła Xięga Czarów. Pewnego dnia do wodnego zamku dotarł Siobo-Ślimanczeros by opowiedzieć królowi całą historię.
Comar Barbarian to gra przeznaczona głownie dla najmłodszych graczy, łącząca w sobie elementy przygodowe z elementami akcji. Posiada nieliniową fabułę. Daje ona graczowi dowolność prowadzenia bohatera poprzez kolejne epizody i etapy, których spora liczba z pewnością będzie dla każdego satysfakcjonująca. Ponadto twórcy wyposażyli ją w bardzo dobrej jakości, bajecznie kolorową grafikę (ręcznie rysowane tła), która jest jej niewątpliwym atutem oraz dużą dawkę humoru.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Dawno, dawno temu na tajemniczej i dzikiej zielonej wyspie żyły dwa plemiona - Mrówdercy i Mrówkodziady. Od niepamiętnych czasów prowadzili między sobą walki o terytorium, żywność i skarby.
Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka firma Techland zamierza wprowadzić do sprzedaży unikalne zestawy swoich produktów. Już jutro do sklepów trafią trzy nowe pakiety gier utrzymane w różnych konwencjach tematycznych: zręcznościowej, wyścigowej i platformowej.
gry
Tomasz Pyzioł
22 maja 2002 12:29
Przypominam sobie jak to w listopadzie minionego roku powstało pewne zamieszanie, którego centralnym punktem stała się gra Comar Barbarian, a ściślej biorąc to, który z dystrybutorów ją wyda. Bój rozgrywał się pomiędzy firmą CD Projekt a Techland, gdzie w rezultacie tej drugiej udało się niedawno Comara wydać. Czy całe to zamieszanie warte było zachodu? Tego dowiecie się z naszej recenzji.
gry
Fajek
23 stycznia 2002 10:50
Firma Techland poinformowała, że jeszcze w tym tygodniu do sprzedaży trafi najnowsza polska gra zręcznościowa - Comar Barbarian.
gry
Janusz Burda
17 grudnia 2001 15:36
Od początku zeszłego roku rodzima firma DGU Interactive mieszcząca się w Oleśnicy koło Wrocławia, pracowała nad własnym projektem pt. Comar Barbarian. Według zapowiedzi autorów będzie to gra łącząca sobą elementy przygodowe z elementami akcji. Napotkamy na nieliniową fabułę dającą graczowi dowolność w prowadzeniu bohatera poprzez kolejne epizody i etapy, kolorową grafikę (ręcznie rysowane tła) oraz dużą dawkę humoru. Z wcześniejszych informacji, jak również wchodząc na oficjalną stronę tej gry mogliśmy się dowiedzieć, że wyłącznym wydawcą tej gry będzie firma CD Projekt. Tymczasem...
gry
Michał Bobrowski
14 listopada 2001 17:33
Polski producent, firma DGU? Interactive poinformowała, iż prace nad ostatnim etapem gry „Comar Barbarian” są już w bardzo zaawansowanym stadium i niedługo zostaną ukończone.
gry
Przemysław Bartula
27 czerwca 2001 15:33
Wymagania sprzętowe gry Comar Barbarian:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 233MHz, 64MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 110 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Borys Zajączkowski
Recenzent GRYOnline.pl
2002.01.23
Dawno, dawno temu na tajemniczej i dzikiej zielonej wyspie żyły dwa plemiona - Mrówdercy i Mrówkodziady. Od niepamiętnych czasów prowadzili między sobą walki o terytorium, żywność i skarby.