
16 marca 2017
Strategiczne, Internet, Multiplayer, RTS, Science fiction, Singleplayer, Turowe.
Strategia wojenna opracowana przez rosyjskie studio Ino-Co, której akcja rozgrywa się w dalekiej przyszłości. Ludzkość zdołała zasiedlić ponad dwadzieścia planet, jednak struktura społeczna cofnęła się do feudalizmu – poszczególnymi terytoriami rządzą lordowie i baronowie, a pieczę nad całym imperium sprawuje władca absolutny. Państwo toczy wojnę z frakcją tak zwanych Augments, czyli zmodyfikowanych genetycznie ludzi, którzy podbijają kolejne tereny i udoskonalają ich mieszkańców na swoje podobieństwo. Filar Codex of Victory stanowi kampania fabularna – misje koncentrują się na rozbudowie podziemnej bazy w czasie rzeczywistym, zarządzaniu zasobami, prowadzeniu badań technologicznych i produkcji maszyn wojennych, a także na starciach z siłami wroga. Potyczki toczą się w trybie turowym, na mapach pokrytych heksagonami. Co ciekawe, kolejne zadania generowane są proceduralnie, przez co każdorazowe rozpoczęcie zabawy wiąże się z odmiennymi doznaniami. Dopełnienie całości stanowi oparty na rywalizacji wieloosobowy wariant rozgrywki oraz przyjemna dla oka oprawa graficzna, utrzymana w charakterystycznej, kreskówkowej stylistyce.
Zobacz Grę
Steam
Przeszedłem całą. Gra byłaby fajna, gdyby zadbano o dodanie większej liczby map i misji, a nie powtarzanie w kółko tych samych. Środkowy etap gdy obcy wciąż atakują prowincje, a ty ich po raz n-ty pokonujesz na ten samych kilku mapach daje w kość. A jest to najdłuższy etap gry, w którym gromadzisz środki żeby zestrzelić ich okręt matka. Brak możliwości nagrania w trakcie bitwy nie jest zły. Są krótkie. Choć w przedostatniej misji, w trakcie której każdy nieoptymalny ruch kończył się przegraną, było to mocno wnerwiające.
A jest wersja CPY of Victory, albo Skidrow of lose? Ewentualnie Reloaded of fight?