
Data wydania: 11 stycznia 2010
Przeróbka oryginalnej platformówki z konsoli Nintendo DS. W grze wcielamy się w członka elitarnej rasy, który jest wysyłany na najtrudniejsze misje. Bohater musi uratować świat Skyla przed obcą cywilizacją. Produkcja wprowadza dość nietypowy podział na dwie czasoprzestrzenie – akcja toczy się w dwóch rzeczywistościach na raz.
Platformy:
Nintendo WiiAngielskie napisy i dialogi
Producent: Enjoy Up Games
Wydawca: Nintendo
Chronos Twins DX to konwersja produkcji znanej do tej pory tylko użytkownikom przenośnej konsoli Nintendo. Tytuł ukazał się w drugiej połowie 2007 roku i przyniósł drobną rewolucję w świecie gier platformowych.
Historia opowiedziana przez EnjoyUp Games stawia użytkowników Wii w roli członka elitarnej rasy Llhedar, Neca, który podejmuje się najtrudniejszych misji. Tym razem główny bohater musi uratować świat Skyla przed zagładą z rąk obcej cywilizacji. Jednocześnie herosa czeka okazja do pomszczenia zmarłego brata, który zginął z rąk głównego bossa, Twime.
Chronos Twins różni się od innych platformówek innowacyjnym podziałem akcji na dwie czasoprzestrzenie. Autorzy przedstawili to za pomocą podziału ekranu na dwie części, na których akcjach toczy się jednocześnie. Nec może więc w tym samym momencie powstrzymywać zapędy wrogów na jednej połowie ekranu symbolizującej teraźniejszość oraz naprawiać na drugiej części szkody wyrządzone przez obcych w przeszłości.
Sterowanie zostało odpowiednio uproszczone, aby każdy użytkownik konsoli mógł sobie poradzić ze sterowaniem jednocześnie dwiema osobami. Oba wcielenia Neca wykonują takie same ruchy w tym samym czasie, a każda akcja jednego ma swoją reakcję w świecie drugiego bohatera. Oznacza to, że każda zniszczona przeszkoda lub stworzona ścieżka przez jedną z osobowości otworzy drogę także postaci będącej w innym wymiarze. Jedynie strzelanie nie jest w żaden sposób zsynchronizowane i to gracz decyduje, które wcielenie skorzysta w danej chwili ze swoich broni.
W porównaniu do wersji na DS Chronos Twins na Wii jest trójwymiarowe i nie przedstawia świata w podobnie rysunkowy sposób, co pierwowzór. Większa moc dużej konsoli pozwoliła autorom na dodanie wielu efektów i uatrakcyjnienie rozgrywki przez dłuższe i bogatsze w detale plansze. Częściej też akcja przenosi się na zewnątrz i pozwala walczyć Necowi na otwartych przestrzeniach.
Autor opisu gry: Norbert Szamota