
Data wydania: 6 grudnia 2005
Biathlon 2006: Go for Gold to kolejna część unikatowej serii symulatorów Biathlonu. Jako że data premiery gry zbiegła się czasowo z organizowanymi w Turynie zimowymi igrzyskami olimpijskimi, ta odsłona Biathlonu jest pod wieloma względami wyjątkowa – nic dziwnego, wszakże trudno o bardziej pomyślny okres dla gier traktujących o sportach zimowych.
Gracze
Biathlon 2006: Go for Gold to kolejna część unikatowej serii symulatorów Biathlonu. Jako że data premiery gry zbiegła się czasowo z organizowanymi w Turynie zimowymi igrzyskami olimpijskimi, ta odsłona Biathlonu jest pod wieloma względami wyjątkowa – nic dziwnego, wszakże trudno o bardziej pomyślny okres dla gier traktujących o sportach zimowych. Oprócz standardowych zabiegów kosmetyczno-regeneracyjnych oraz garści nowatorskich rozwiązań, twórcy zdecydowali się po raz pierwszy przenieść serię na konsolę PlayStation 2.
Zupełnie jak w przypadku poprzednich części, główną siłą Go for Gold pozostaje opcja Kariery, w której oczywiście tworzymy własnego sportowca-amatora, dbamy o jego fundusze, sprzęt czy rozwój parametrów fizyczno-wydolnościowych, wreszcie decydujemy się na starty w określonych wyścigach, zdobywamy doświadczenie i ostatecznie wygrywamy upragnione pieniążki/sławę/laury. Całość została sensownie rozwinięta w stosunku do wersji sprzed roku, oferując dodatkowe możliwości i dobrą rozrywkę dla miłośników biathlonu oraz ich rodzin. Bardziej zabiegani gracze wykażą większe zainteresowani drugim trybem rozgrywki, popularnym Arcade, dzięki któremu mogą szybko i sprawnie odbyć pojedynczy wyścig, dopasowując poziom trudności do własnych umiejętności i aktualnej dyspozycji. Podobnie jak rok temu, także i teraz istnieje możliwość wspólnej zabawy z przyjaciółmi przy jednym komputerze – w tym przypadku największym wzięciem prawdopodobnie cieszą się znane i lubiane Buddygames – zestaw szybkich mini-gierek, przeznaczonych dla grupki miłośników biathlonu. Co ważne, wszędzie tam, gdzie wymagają od nas strzelania, znaczącą rolę odgrywa zmęczenie zawodnika – logicznie rozumując, im bardziej się zmachamy na trasie, tym trudniej będzie nam ustać kolejne strzelania i tym bardziej problematyczne okazuje się trafianie w cel bez pudła. Czasami więc nie warto tracić zbyt wiele sił na bieg, szczególnie jeśli mamy sporą przewagę nad resztą stawki – kolejne kilkusetmetrowe rundy karne za przestrzelenie celu mogą szybko zredukować naszą ciężko wypracowaną przewagę, a w ostateczności nawet przesunąć nas na drugi koniec stawki.
Techniczna warstwa najnowszej odsłony Biathlonu, jak to zwykle w przypadku serii gier sportowych bywa,w dużej mierze bazuje na doświadczeniach i osiągnięciach poprzedników. Proces udoskonalania silnika gry objął przede wszystkim poprawienie animacji zawodników oraz reakcji widzów na wydarzenia mające miejsce na trasie. Podrasowano również system generowania efektów pogodowych oraz świetlnych i dynamicznego cieniowania. Na każdym kroku możemy podziwiać także piękne, zimowe krajobrazy. Ciekawostką jest wprowadzenie opcji gry w... sezonie letnim. W takim przypadku zrzucamy oczywiście narty, a zamiast klasycznego karabinka naszym sportowym orężem jest łuk. Idealne rozwiązanie dla graczy, którzy mają dosyć zimowych mrozów lub ciekawią ich wszelkie wariacje na temat biathlonu.
Autor opisu gry: Andrzej Mielczarek
Wymagania sprzętowe gry Biathlon 2006: Go for Gold:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 1.3 GHz, 256 MB RAM, karta graficzna 64 MB (GeForce 3 lub lepsza), 800 MB HDD.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 169 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.