
Data wydania: 10 marca 2009
Połączenie gry przygodowej z elementami RPG oraz strategii ekonomicznej. W produkcji przenosimy się na wyspę Sera i pomagamy bohaterce Annie rozwinąć własny sklep alchemiczny. Aby tego dokonać, musimy wykonywać różne zdania, odwiedzać podziemia, zbierać fundusze i poznawać problemy mieszkańców okolicy.
Atelier Annie na DS różni się nieco od poprzednich gier z serii. Tym razem twórcy ze studia Gust zamiast tradycyjnego RPG-a przygotowali ciekawe połączenie gry fabularnej z elementami strategii ekonomicznej.
Fabuła przenosi nas na wyspę Sera, na której tytułowa bohaterka Annie próbuje, razem z innymi młodymi alchemikami, utworzyć i rozwinąć własny kurort. Aby tego dokonać drużyna herosów musi wykonać szereg zadań i zebrać odpowiednie fundusze. Przy okazji gracz zyskuje okazje do poznania świata i jego mieszkańców oraz zagłębienia się w liczne problemy społeczności wyspy.
Obok prostego, charakterystycznego dla niektórych gier RPG, systemu walki studio GUST przygotowało szereg dodatków urozmaicających zabawę. Wyprawy po skarby czy eksploracje jaskiń są więc przeplatane licznymi mini-grami, w których bohaterowie pomagają mieszkańcom Sery lub tworzą nowe przedmioty w procesie alchemii.
Dodatkową atrakcją nowej produkcji z serii Atelier jest możliwość ekonomicznego zarządzania tworzonym kurortem. Gracz musi pomiędzy misjami fabularnymi skupić się na dbaniu o rozwój i popularność ośrodka poprzez odpowiednie zarządzanie funduszami i wykorzystywanie zdobytych lub stworzonych w procesie alchemii przedmiotów.
Sporym atutem tytułu jest grafika. Świat jest przedstawiony w ciekawy i trochę bajkowy sposób, który gracz obserwuje w rzucie izometrycznym. O pozytywny odbiór pozycji dbają karykaturalnie wyglądające postacie, kolorowa kraina oraz ręcznie rysowane wizerunki młodych herosów, które pokazują się oczom grającego w czasie dialogów czy doboru ekwipunku. Nie zabrakło też nastrojowej muzyki, która odpowiednio dopasowuje się do wydarzeń na ekraniku konsolki.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
Nintendo DSAngielskie napisy i dialogi
Producent: Gust
Wydawca: NIS America
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:



32GRY
Cykl japońskich gier RPG (jRPG) poświęconych tematyce alchemii, zapoczątkowany w 1997 roku. Marka została wykreowana i jest rozwijana przez japońskie studio Gust. Niemniej na przestrzeni lat na kartach jej historii zapisały się również inne zespoły, głównie odpowiedzialne za spin-offy.