
Data wydania: 28 lutego 1997
Przygodówka point-and-click. Kierujemy w niej poczynaniami Richarda Kendalla – dziennikarzyny, który nieoczekiwanie dostaje szansę na reportaż życia. Ma on odnaleźć brytyjskiego badacza i archeologa Caldwella, którego ekspedycja zaginęła w okolicach Trójkąta Bermudzkiego. Podróżnicy próbowali podobno odnaleźć ruiny tajemniczej Atlantydy.
Ark of Time to wydana na platformę PS1 i PC klasyczna przygodówka typu point-and-click. Za produkcję odpowiada jeden z najstarszych włoskich deweloperów gier – Trecision. Znane polskiemu graczowi produkcje Włochów to inne gry przygodowe, np. Zegarmistrz, oraz symulatory piłki nożnej: Puma Street Soccer i Polska Goola!. W 2003 roku doszło do likwidacji studia.
Latem 1997 roku bez śladu zaginęła ekspedycja profesora Caldwella – znanego w środowisku naukowym archeologa (któremu wielu kolegów zarzuca także brak piątej klepki). Wraz z nim wyparowali także pozostali członkowie wyprawy: koordynatorka naukowa Helen Milton, finansujący całe przedsięwzięcie biznesmen Pan Blower oraz jego siostrzeniec Simon. Okoliczności zaginięcia są zagadkowe, a ostatnia pozycja ich statku wskazuje okolice Trójkąta Bermudzkiego. Chodzą też słuchy, że byli oni o włos od znalezienia legendarnego miasta Atlantyda.
W trakcie rozgrywki wcielamy się w reportera sportowego londyńskiej gazety Richarda Kendalla. Nasz bohater od zawsze chciał być traktowany jak poważny dziennikarz, ale nie sądził, że jego pierwszym wielkim zleceniem będzie pogoń przez pół świata śladami zaginionej ekspedycji, uganiającej się z kolei za najprawdopodobniej nieistniejącymi ruinami. W trakcie swojej przygody zwiedzamy wiele lokacji na całym globie, poczynając od brytyjskiej stolicy, przez Karaiby, Stonehenge, Wyspę Wielkanocną, staroangielską katedrę, spaloną słońcem pustynię, kończąc oczywiście na zaginionym mieście w głębinach oceanu.
Ark of Time korzysta ze sprawdzonych elementów rozgrywki, zapożyczonych z przygodówek ze stajni LucasArts. Interfejs nie bazuje jednak na siatce czasowników, a ogranicza się jedynie do dolnego paska ekwipunku oraz wskazuje graczowi kluczowe punkty lokacji za pomocą białych podświetleń. Zabawa polega głównie na eksploracji kolejnych poziomów, konwersacjach z napotkanymi postaciami, kolekcjonowaniu przedmiotów z bezpośredniego otoczenia postaci oraz łączeniu ich ze sobą w celu rozwiązywania kolejnych zagadek. Często ważne obiekty zbierane są przez bohatera z dużym wyprzedzeniem, co wymusza żmudne ciągi podróży między lokacjami. Przykładowo: zdobyty na Karaibach wytrych używany jest na Wyspie Wielkanocnej, a w międzyczasie pozyskujemy jeszcze na pustyni trutkę na rezydującego w Londynie szczura, który blokuje nam dalszą drogę w tej części świata. Po pokonaniu kolejnych wyzwań znajdujemy dalsze wskazówki co do miejsca pobytu profesora i pchamy dalej fabularną przygodę.
Produkcja może pochwalić się doskonałą grafiką 3D i bazuje tła swoich lokacji na odpowiednikach z prawdziwego świata. Oprawa wizualna nie wyróżnia się jednak zbytnio pod względem stylistycznym. W warstwie audio dialogi postaci odstają nieco od pozostałych dźwięków.
Autor opisu gry: Krzysztof Sobiepan
Platformy:
PlayStation 1 1 lipca 1998Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 28 lutego 1997Angielskie napisy i dialogi
Producent: Trecision
Wydawca: Project Two Interactive BV
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne: