21 września 2011
Przygodowe, 2D, Elementy logiczne, Platformówki, Przygodowe gry akcji, Remaster/remake, Science fiction, Singleplayer.
Odświeżona wersja cieszącej się dużym uznaniem przygodowej gry akcji. Gracz kieruje poczynaniami młodego naukowca - Lestera Knighta Chaykina, który wskutek nieudanego eksperymentu trafia do pełnego niebezpieczeństw, obcego świata.
Zobacz Grę
Gracze
Obok flashback i cannon fodder najelpsza gra na amiga 500.
Wszystko cudnie pięknie ale mogli by zrobić końcu remake z 2 częścią gry czyli "Heart of the Alien" która wyszła tylko na konsolę Sega CD. Można też zagrać w tą 2 część za pomocą emulatora tejże konsoli;)
Tak przy okazji w tej 2 części na konsole jest też umieszczona 1 cześć gry.
Przeszedlem jakis miesiac temu na moj smartfonie :P Mialem kiedys Amige, niestety nie mialem okazji zagrac w another world. Mimo to uwielbiam ten klimat starych gier. Bardzo wciagajca i zaraz trudna gra. Po ukonczeniu Another world od razu mialem ochote przejsc ja drugi raz. Az dziwne ze tak swietna gra powstala w tamtych czasach :)
Sentymentalny powrót do lat dzieciństwa. Krótka ale niezwykle treściwa, bardzo wymagająca. Chyba wyłącznie dla starszego pokolenia które w to kiedyś grało. Można rzec giercowy klasyk.
Powieści "Solaris", "Głos Pana" Stanisława Lema czy "Piknik na skraju drogi" Strugackich łączy przekonanie o niemożności pełnego kontaktu z rozumnym bytem spoza Ziemi, niemożności obopólnego zrozumienia. W skrócie - niemoc ta wynika z uwikłania ludzkości w siebie samą. Próbujemy pojąć coś rzutując siebie, swoje rozumowanie na coś Innego.
Zgodnie z teorią prakseologii Ludwiga von Misesa podstawowe, aprioryczne struktury logiczne ludzkiego rozumowania umożliwiają działanie w warunkach, w których żyjemy - umożliwiają przetrwanie. Przykład działania powszechnych struktur logicznych: absurdalne dla nas jest, że A mogłoby być jednocześnie nie-A. Wszelkie odchyły od podstawowych norm rozumowania byłyby irracjonalne, doprowadziłyby jednostkę do zguby w momencie ich używania. Jednocześnie poznanie obcej istoty rozumnej wymaga posiadania nieludzkiego rozumowania.
"Another World" Erica Chahi to krótka, platformowa gra z 1991 roku przedstawiająca perypetie rudowłosego naukowca. Zaczyna się w bunkrze na pustyni, do którego protagonista, niczym gwiazda sportu, dojeżdża Ferrari-podobnym samochodem. Podczas przeprowadzania eksperymentu zostaje przeniesiony na inną planetę, na której żyje obca cywilizacja. Realia tej cywilizacji są czytelne - patriarchalne społeczeństwo, w którym miejsce kobiet jest w haremie, podzielone jest na niewolników i panów. Fabuła i cała sytuacja w grze jest pretekstowa. Jedyne co się liczy to wielowymiarowa transgresja głównego bohatera - bogaty naukowiec o statusie gwiazdy w nowym otoczeniu musi walczyć o przetrwanie. Ląduje na samym dole hierarchii społecznej, gdzie może i panuje szacunek do natury, ale i zacofanie technologiczne. Eric Chahi daje się ponieść karnawalizacji i częstuje protagonistę czymś co dla rudowłosego jest "światem na opak".
W "Another World" przedstawione są dwa światy. Oba są zrozumiałe. Żaden z nich nie jest bardzo obcy. Żaden z nich nie jest bardzo inny od naszego (no może ten pierwszy - niezależny naukowiec, którego stać na Ferrari wydaje się nierealny :P).
Powieści "Solaris", "Głos Pana" Stanisława Lema czy "Piknik na skraju drogi" Strugackich łączy przekonanie o niemożności pełnego kontaktu z rozumnym bytem spoza Ziemi, niemożności obopólnego zrozumienia. W skrócie - niemoc ta wynika z uwikłania ludzkości w siebie samą. Próbujemy pojąć coś rzutując siebie, swoje rozumowanie na coś Innego.
Zgodnie z teorią prakseologii Ludwiga von Misesa podstawowe, aprioryczne struktury logiczne ludzkiego rozumowania umożliwiają działanie w warunkach, w których żyjemy - umożliwiają przetrwanie. Przykład działania powszechnych struktur logicznych: absurdalne dla nas jest, że A mogłoby być jednocześnie nie-A. Wszelkie odchyły od podstawowych norm rozumowania byłyby irracjonalne, doprowadziłyby jednostkę do zguby w momencie ich używania. Jednocześnie poznanie obcej istoty rozumnej wymaga posiadania nieludzkiego rozumowania.
"Another World" Erica Chahi to krótka, platformowa gra z 1991 roku przedstawiająca perypetie rudowłosego naukowca. Zaczyna się w bunkrze na pustyni, do którego protagonista, niczym gwiazda sportu, dojeżdża Ferrari-podobnym samochodem. Podczas przeprowadzania eksperymentu zostaje przeniesiony na inną planetę, na której żyje obca cywilizacja. Realia tej cywilizacji są czytelne - patriarchalne społeczeństwo, w którym miejsce kobiet jest w haremie, podzielone jest na niewolników i panów. Fabuła i cała sytuacja w grze jest pretekstowa. Jedyne co się liczy to wielowymiarowa transgresja głównego bohatera - bogaty naukowiec o statusie gwiazdy w nowym otoczeniu musi walczyć o przetrwanie. Ląduje na samym dole hierarchii społecznej, gdzie może i panuje szacunek do natury, ale i zacofanie technologiczne. Eric Chahi daje się ponieść karnawalizacji i częstuje protagonistę czymś co dla rudowłosego jest "światem na opak".
W "Another World" przedstawione są dwa światy. Oba są zrozumiałe. Żaden z nich nie jest bardzo obcy. Żaden z nich nie jest bardzo inny od naszego (no może ten pierwszy - niezależny naukowiec, którego stać na Ferrari wydaje się nierealny :P).
Gdyby nie "Another World" nie byłoby współczesnych hitów. Grę poznałem w latach 90-tych i był to wówczas szok! Grałem na starym IBM-ie, później w wersję PC "15th Anniversary Edition", a w końcu ostatnio na PS4. Ta gra ma w sobie coś, dzięki czemu prawie w ogóle się nie starzeje, wciąż jest dobra i emocjonująca. Może przez swoją uniwersalność, klimat, konstrukcję i mechanikę? Niby prosta, a jednak rozbudowana, piękna, głęboka i jakby "niedopowiedziana" historia. Każdy szanujący się GRACZ powinien choć raz w życiu ukończyć tę grę - to jest po prostu obowiązek! *Ocena z sentymentu i zachwytu ;)
Gdyby nie "Another World" nie byłoby współczesnych hitów. Grę poznałem w latach 90-tych i był to wówczas szok! Grałem na starym IBM-ie, później w wersję PC "15th Anniversary Edition", a w końcu ostatnio na PS4. Ta gra ma w sobie coś, dzięki czemu prawie w ogóle się nie starzeje, wciąż jest dobra i emocjonująca. Może przez swoją uniwersalność, klimat, konstrukcję i mechanikę? Niby prosta, a jednak rozbudowana, piękna, głęboka i jakby "niedopowiedziana" historia. Każdy szanujący się GRACZ powinien choć raz w życiu ukończyć tę grę - to jest po prostu obowiązek! *Ocena z sentymentu i zachwytu ;)
W "Another World" przedstawione są dwa światy. Oba są zrozumiałe. Żaden z nich nie jest bardzo obcy. Żaden z nich nie jest bardzo inny od naszego (no może ten pierwszy - niezależny naukowiec, którego stać na Ferrari wydaje się nierealny :P).
Genialny nieziemski klimat. Jednak rozgrywka trochę kuleje przez toporne sterowanie.
2h na Hardzie
Gra miażdży swoim klimatem.
Graficznie jest świetnie - grafika wektorowa do dzisiaj robi wrażenie i cieszy oko
Udźwiękowienie na plus.
Sama rozgrywka często wymaga kombinowania i przemyślenia.
Korzystanie z broni bardzo przyjemne kiedy już się załapie jak to działa.
Zakończenie całkiem fajne
Jedyny minus to chyba sterowanie - czasami mam wrażenie że gra robi to co chce a nie to co ja chce.
Klasyk którego warto poznać - taka gra akcji z elementami przygodówki
Sposób prowadzenia fabuły oraz gameplay nadgryzł ząb czasu, niemniej to strona wizualna sprawia, że "Another World" nadal odnajduje się w panteonie klasyków.
Jak na obecne standardy dość trudna - nie zawsze wiadomo co zrobić albo dlaczego cofa gracza dość spory kawałek po śmierci. Animacje są niezłe, a różnorodność poziomów zaskakuje pomysłowością. Mając na uwadze fakt, że gra powstała na początku lat 90' nie dziwię się, że ludzie byli nią zachwyceni. Na duży plus zaskakuje możliwość przełączenia się z odświeżonej wersji w oryginalny widok.
Super gra ma świetną fabułę czasem przy niektórych momentach można się pomęczyć. Ja ogólnie gram ze steama ponieważ gra była wtedy tam ostatnio na przecenie za 9 zł Więc myślę że warto było.