
Data wydania: 2026 Data estymowana
Szpiegowski FPS odwołujący się do GoldenEye 007 i innych konsolowych pozycji tego typu z końcówki lat 90. XX wieku. Nietypowymi elementami Agent 64: Spies Never Die (jak na grę pecetową) są w większości zautomatyzowany system celowania oraz opcja zabawy na podzielonym ekranie.
Agent 64: Spies Never Die to pierwszoosobowa strzelanka w stylu retro, będąca debiutanckim dziełem niezależnego studia Replicant D6. Projekt opracowano jako duchowego spadkobiercę kultowego GoldenEye 007 z konsoli Nintendo 64.
Scenariusz zainspirowany został filmami i powieściami szpiegowskimi, w tym zwłaszcza przygodami Jamesa Bonda. Wcielamy się w Johna Waltera, legendarnego szpiega o kryptonimie Agent 64. Po raz kolejny na jego barkach spocznie zadanie uratowanie świata przed knowaniami czarnych charakterów.
Agent 64: Spies Never Die to gra FPS, więc zabawa polega głównie na eliminowaniu licznych wrogów w strzelaninach z perspektywy pierwszoosobowej (FPP). Jednak mechanika walki mocno odbiega od typowych pecetowych gier z tego gatunku. Celowanie jest w dużym stopniu zautomatyzowane – wystarczy nakierować celownik w pobliże wroga, a gra sama umieści go na jego sylwetce. Odtwarza to styl zabawy, jaki dominował w konsolowych FPS-ach pod koniec lat 90. XX wieku, a jednocześnie zapewnia świeże doznania graczom komputerowym.
Każda misja w kampanii oferuje dużą swobodę eksploracji lokacji oraz różnorodne cele do zrealizowania, z których wiele jest opcjonalnych. W trakcie zabawy poza likwidowaniem wrogów za pomocą bogatego arsenału broni palnej musimy również m.in. hakować terminale, kraść sekretne plany czy uwalniać zakładników.
Agent 64: Spies Never Die oferuje kampanię fabularną, którą można przejść samotnie lub w trybie współpracy. Nie zabrakło także opcji rywalizacji z innymi graczami. Co ciekawe, zarówno co-op, jak i PvP odbywają się na podzielonym ekranie, a bawić się mogą maksymalnie cztery osoby równocześnie.
Agent 64: Spies Never Die łączy kanciaste postacie i lokacje z nowoczesnymi efektami wizualnymi, tworząc swego rodzaju wyidealizowaną wizję konsolowych FPS-ów z końcówki lat 90. XX wieku.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Wymagania sprzętowe gry Agent 64: Spies Never Die:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-7500 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 10 64-bit.