Data wydania: 15 września 2022
Taktyczna gra RPG, w której trafiamy do krainy fantasy i próbujemy odeprzeć atak tajemniczych najeźdźców. W Absolute Tactics: Daughters of Mercy przemierzamy świat gry, realizujemy zadania, zbieramy drużynę i toczymy turowe starcia z przeciwnikami.
Steam
Absolute Tactics: Daughters of Mercy jest taktyczną grą RPG. Produkcja została opracowana przez niezależne studio Curious Fate (założone przez przez Jasona Sieldsa – członka ekipy Gearbox Software, pracującego głównie przy serii Borderlands), natomiast jej wydaniem zajęła się firma Akupara Games.
Absolute Tactics: Daughters of Mercy zabiera nas w podróż do krainy fantasy. To niegdyś barwne i spokojne miejsce padło ofiarą ataku ze strony tajemniczych najeźdźców. Głównym bohaterem gry jest Huxley, który w towarzystwie swojego wiernego psa – Maksa – przemierza świat i zbiera drużynę mogącą odeprzeć siły wroga i odesłać je tam, skąd przybyły.
W Absolute Tactics: Daughters of Mercy akcję ukazano w widoku izometrycznym. W trakcie zabawy eksplorujemy świat gry, na który składają się różnorodne mapy; wśród lokacji czekających na odwiedzenie znajdziemy zarówno na pozór sielskie plenery, jak i ponure podziemia czy skute lodem górskie szczyty. Przemierzając owe miejsca, nie tylko realizujemy stawiane przed nami zadania i poznajemy kolejne wątki opowieści, lecz także zbieramy drużynę. Zgrany zespół jest nam niezbędny, by skutecznie stawiać czoła wrogom, od których roi się w odwiedzanych lokacjach.
Starcia toczą się w trybie turowym, a nawigację na polu bitwy ułatwia obecność kwadratowych pól, którymi pokryto poszczególne mapy. Podczas potyczek równie ważne, co umiejętne wykorzystywanie zdolności poszczególnych postaci (reprezentujących różnorodne klasy) jest właściwe rozstawienie jednostek. Oprócz tego musimy uważnie przyglądać się przeciwnikom, by odkrywać schematy ich ataków, luki w obronie i inne potencjalne słabe punkty. Choć najczęściej przychodzi nam toczyć walki na stosunkowo niewielką skalę, od czasu do czasu bierzemy udział w wielkich bitwach rozgrywanych na rozległych arenach.
W miarę postępów rozwijamy bohatera i jego towarzyszy; możemy też czynić z nich postacie dwuklasowe (na sprawdzenie czeka 21 profesji). Poza tym ich potencjał bojowy zwiększamy, zaopatrując ich w coraz lepsze wyposażenie. Co ciekawe, umiejętności naszych podkomendnych mogą nam się przydać zarówno na placu boju, jak i poza nim. W odwiedzanych lokacjach roi się bowiem od rozmaitych przeszkód terenowych, pułapek i zagadek.
Absolute Tactics: Daughters of Mercy pozwala wyłącznie na zabawę w pojedynkę. Produkcja oferuje trzy poziomy trudności oraz czekający na odblokowanie tryb hardcore.
Absolute Tactics: Daughters of Mercy posiada kreskówkową grafikę. Całość utrzymano w barwnej, przejrzystej stylistyce.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 4 17 listopada 2022Angielskie napisy
PlayStation 5 17 listopada 2022Angielskie napisy
PC Windows 15 września 2022Angielskie napisy
Nintendo Switch 15 września 2022Angielskie napisy
Producent: Curious Fate
Wydawca: Akupara Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Wymagania sprzętowe gry Absolute Tactics: Daughters of Mercy:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-650 3.2 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
"Mieszane"
Średnia z 81 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Asmodeus
Gracz
2025.07.22
W koncu skonczylem i wyplatynowalem.Ogolnie: brzydkie toto (wyglada troche jak robione we flashu), rozgrywka nudna jak cholera (wszystko sprowadza sie do uzywania magii przeciwko pancerzowi, atakow fizycznych przeciwko magom i ewentualnie zachodzenia od tylu aby wbic krytyka), roznorodnosc sprzetu czy buildow jeszcze ujdzie w tloku, ale to, ze gra nie ma mozliwosci przyspieszenia rozgrywki juz nie. W niektorych misjach jestesmy czescia olbrzymiej armii walczacej z inna armia. Ruszamy nasze 3-6 postaci aby pozniej czekac przez dobre 5-8 minut az NPCe (jakies 30-40?) wykonaja swoje ruchy i ataki. "Fun" na calego. Story tez posysa - stara sie byc powazne ale "haha jestem taki smieszny" zabawne jednoczesnie. W jednej chwili mamy powazna rozmowe o wyrywaniu oczu czy odcinaniu palcow i glow aby chwile rzucic "smieszkami" o jagodach (jedzeniu). Zreszta cala gra jest cholernie liniowa i jest tu ZERO zaskoczen czy plot twistow. Jest od groma lepszych tacticsow, ten jest u mnie bardzo nisko - mogly byc nizej, ale jednak mechaniki jakos tam dzialaja. Omijac.
Asmodeus Senator
W koncu skonczylem i wyplatynowalem.
Ogolnie: brzydkie toto (wyglada troche jak robione we flashu), rozgrywka nudna jak cholera (wszystko sprowadza sie do uzywania magii przeciwko pancerzowi, atakow fizycznych przeciwko magom i ewentualnie zachodzenia od tylu aby wbic krytyka), roznorodnosc sprzetu czy buildow jeszcze ujdzie w tloku, ale to, ze gra nie ma mozliwosci przyspieszenia rozgrywki juz nie. W niektorych misjach jestesmy czescia olbrzymiej armii walczacej z inna armia. Ruszamy nasze 3-6 postaci aby pozniej czekac przez dobre 5-8 minut az NPCe (jakies 30-40?) wykonaja swoje ruchy i ataki. "Fun" na calego. Story tez posysa - stara sie byc powazne ale "haha jestem taki smieszny" zabawne jednoczesnie. W jednej chwili mamy powazna rozmowe o wyrywaniu oczu czy odcinaniu palcow i glow aby chwile rzucic "smieszkami" o jagodach (jedzeniu). Zreszta cala gra jest cholernie liniowa i jest tu ZERO zaskoczen czy plot twistow. Jest od groma lepszych tacticsow, ten jest u mnie bardzo nisko - mogly byc nizej, ale jednak mechaniki jakos tam dzialaja. Omijac.