Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka 32nd America's Cup – The Game (PC)

Virtual Skipper 5 PC

32nd America's Cup – The Game

32nd America's Cup – The Game to kolejna, piąta już odsłona serii gier znanej wcześniej jako Virtual Skipper, będącej rozbudowanym symulatorem żeglarskich regat. Podobnie jak poprzednia część, produkcja opracowana została przez studio Nadeo, a wydana przez Focus Home Interactive.

Symulacje | żeglarstwo

PC Windows
Okładka 32nd America's Cup – The Game (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

20kwietnia2007

20lipca2007

pudełko PL

32nd America's Cup – The Game to kolejna, piąta już odsłona serii gier znanej wcześniej jako Virtual Skipper, będącej rozbudowanym symulatorem żeglarskich regat. Podobnie jak poprzednia część, produkcja opracowana została przez studio Nadeo, a wydana przez Focus Home Interactive.

Podstawą rozgrywki w tej odsłonie cyklu, jak sama nazwa wskazuje, jest trzydziesta druga edycja Regat o Puchar Ameryki, która toczy się u wybrzeży Walencji, Marsylii, Trapani i Malmö. W trakcie kampanii gracz wciela się w rolę jednego z jedenastu zawodników, którzy walczą o puchar Louis Vuitton Cup. Zwycięzca bierze udział we wspomnianych zawodach rywalizując z załogą szwajcarskiej łodzi Alinghi, laureatem poprzedniej edycji Regat o Puchar Ameryki.

Dostępne w grze łodzie są bezpośrednim odwzorowaniem swych biorących udział w prawdziwych zawodach odpowiedników. Każda z nich charakteryzuje się odrębnymi statystykami i cechami (dotyczącymi między innymi długości kadłuba, powierzchni żagli, ciężaru, a także załogi), które wpływają na to, w jaki sposób płynie. Aby uzyskać maksymalny realizm rozgrywki, twórcy uwzględnili wyniki uzyskane przez zawodników biorących udział w eliminacjach Regat o Puchar Ameryki w 2006 roku.

Poza możliwością wyboru spośród wspomnianych jedenastu łodzi, które należą do klasy „Class America”, gracze mogą również startować w innych typach zawodów, w których dostępne są łodzie należące do innych klas – między innymi Open 60, Offshore Racer i Melges 24.

Gra oferuje tryb single oraz multiplayer. W obu gracze mogą zmierzyć się w wyścigach rozgrywających się w czternastu różnych zakątkach naszego globu, takich jak okolice San Francisco, Sydney, Porto Cervo, Auckland, Vancouver czy też bardziej egzotycznych: w zatoce, nad którą leży Rio de Janeiro czy też w pobliżu Wezuwiusza.

Jak na prawdziwy symulator przystało, autorzy bardzo dużo wysiłku włożyli w dokładne odwzorowanie nie tylko samych łodzi, lecz również ich otoczenia – oceanu i warunków pogodowych. Dzięki szczegółowej, trójwymiarowej grafice, gracze mogą poczuć się, jakby naprawdę brali udział w żeglarskich regatach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.49 / 10 na podstawie 134 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 19,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Virtual Skipper 5

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Virtual Skipper 5

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.6 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 32 MB (GeForce 4 lub lepsza), 1.5 GB HDD, Windows 2000/XP/Vista

Virtual Skipper 5 - recenzja gry

Recenzja 24 maja 2007, 14:17

Nie mamy specjalnego wyboru, jeśli chodzi o tryby rozgrywki. Możemy odbyć pojedynczy wyścig, bądź też rozegrać cały turniej, co zasadniczo sprowadza się do tego samego. Bolączką gry jest monotonność, która w głównej mierze stanowi pochodną natury symulowanego sportu. Nasza rola sprowadza się do sterowania jachtem i przeprowadzania zmian przedniego ożaglowania (mały fok, genua, spinaker). Jeśli chcemy, możemy też wziąć na siebie ręczną regulację wybrania żagli. Do wyboru mamy 3 poziomy trudności, określające przede wszystkim liczbę wirtualnych asyst, które wskażą nam odpowiedni kurs i ustawienie do wiatru. Na najwyższym z nich będziemy musieli opierać się wyłącznie na pomiarach pokładowej elektroniki – a nie jest to zadanie najłatwiejsze, gdyż warunki pogodowe bywają tu bardzo zmienne. Sztuczna inteligencja stoi na wyważonym poziomie. Komputer nie popełnia ewidentnych błędów, ale tez nie stać go na zaawansowane zagrywki taktyczne. Dodajmy, że zasady wyścigów w grze są wiernym odzwierciedleniem przepisów Międzynarodowej Federacji Żeglarskiej ISAF.