Data wydania: 21 kwietnia 2010
2025: Battle for Fatherland jest futurystyczną grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), za której powstanie odpowiada zespół deweloperski studia Primal Software. Fabuła przenosi graczy w nieodległą przyszłość, gdy świat ogarnia chaos, a rządy państw toczą wojnę z szerzącym się terroryzmem. Główny bohater jest żołnierzem Sił Pokojowych, wyspecjalizowanym w obsłudze różnego rodzaju pojazdów i maszyn bojowych.
Gracze
2025: Battle for Fatherland to trójwymiarowa gra akcji z widokiem TPP. Osią rozgrywki są dynamiczne i efektowne walki, angażujące różnego rodzaju futurystyczne maszyny bojowe, w tym wielkie, potężnie uzbrojone mechy. Podczas gry przydaje się nie tylko sprawny refleks i dobre oko, ale i znajomość podstawowych zasad taktyki. Za przygotowanie programu odpowiadają rosyjscy developerzy z Primal Software, mający już na swoim koncie m.in. takie tytuły, jak The I of the Dragon, Besieger czy Heavy Duty (engine tego ostatniego jest zresztą wykorzystywany przez omawianą pozycję).
Akcja gry została osadzona w tytułowym roku 2025, a więc w przyszłości całkiem niedalekiej. Sytuacja na świecie jest, delikatnie mówiąc, nieciekawa – w skutek eskalacji międzynarodowego terroryzmu niemal każdy kraj nękany jest masowymi atakami bombowymi, zaś zwykli ludzie żyją w ciągłej psychozie strachu i świadomości, że śmierć czyha za każdym rogiem. Przez lata regularnego nasilania się zamachów i bezradności pacyfistyczne nastawionych rządów demokratów, ludzkość postanowiła przełamać spiralę przemocy i podjąć bezpośrednią walkę z terrorystami. Główny bohater należy do tych odważnych ludzi, którzy zdecydowali się stanąć na pierwszej linii frontu. Wcielamy się bowiem w dzielnego żołnierza Sił Pokojowych, doskonale wyszkolonego w pilotowaniu wojennego żelastwa wszelkiej maści i zdeterminowanego, by oczyścić świat z plagi terroru.
Nasz futurystyczny garaż zawiera szereg bardzo ciekawych, śmiercionośnych pojazdów – od zwinnych, lekko uzbrojonych jeepów przez czołgi najnowszej generacji aż po majestatyczne, ciężko opancerzone mechy. Każdą maszynę możemy dodatkowo dostosować do naszych potrzeb, samemu dobierając kluczowe elementy wyposażenia. W zależności od rodzaju misji, ukształtowania terenu i stopnia zagrożenia, zasiadamy za sterami najbardziej odpowiedniej konstrukcji bojowej. Na wyposażeniu przeciwnika znajduje się podobny arsenał, dlatego też przed każdym zadaniem dobrze jest przeanalizować dane wywiadowcze i obmyślić ogólny plan działania. Najprostszym rozwiązaniem jest klasyczne rozpoznanie bojem i atak frontalny, prowadzący zazwyczaj do walnej bitwy. Czasami jednak mądrzej jest przyjąć nieco dyskretniejszą taktykę, np. eliminować przeciwników pojedynczo, atakując z zaskoczenia. Przydaje się tutaj specjalne wyposażenie poszczególnych rodzajów broni (np. mechy są uzbrojone w silną, snajperską broń długodystansową, za pomocą której możemy z bezpiecznej odległości neutralizować jednostki wroga). Co ważne, scenariusz programu obfituje w zaskakujące wydarzenia i nagłe zwroty akcji, czasem zmuszając nas wręcz do bratobójczej walki z dawnymi sojusznikami, którzy ostatecznie zdradzili swe pierwotne ideały. W sumie czeka na nas 20 wzajemnie powiązanych ze sobą misji.
Program napędza zmodyfikowany silnik gry Heavy Duty. Dzięki niemu 2025: Battle for Fatherland cechuje się nowoczesną oprawą oraz realistycznie odwzorowanym światem przedstawionym. Zastosowano m.in. dynamicznie zmieniające się ukształtowanie terenu (tzw. terramorphing) oraz zaawansowane algorytmy szkieletowe (tzw. inverse kinematics, według twórców będący krokiem naprzód w stosunku do efektu szmacianej laleczki).
Autor opisu gry: Andrzej Mielczarek
Platformy:
PC Windows
Producent: Primal Software
Wydawca: Akella
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Już tylko trzy tygodnie dzielą nas od rozpoczęcia tegorocznych targów Games Convention. Z myślą o niemieckiej imprezie poszczególni wydawcy gier ujawniają już listy tytułów, które zamierzają zaprezentować zwiedzającym na stoiskach w hali Leipziger Messe. Swój line-up opublikowała również rosyjska firma Akella, która szykuje dla odbiorców zestaw trzynastu produktów.
gry
Marek Grochowski
1 sierpnia 2007 11:30
Wymagania sprzętowe gry 2025: Battle for Fatherland:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 7200 lub lepsza), 1 GB HDD, Windows XP/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 37 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany637460 Generał
Widzę ,że panowie wyżej nie słyszeli ani o Metro 2033 ani o STALKER - obie gry mają świetną grafikę i klimat
zanonimizowany360631 Pretorianin
Splinter-Stalker to produkt GSC Game World (studio ukraińskie), dla niektórych to jeden pies ale popełniłeś duży błąd.
Co do gry może być ciekawa, jednak myślę że długo żadna gra nie wykorzysta potencjału, efektywnych walk mechów na multi
Endrju1992 Junior
BackstageBones
OMG ludzie zrozumcie to wreszcie, nie liczy sie grafika tylko grywalnosc !
zanonimizowany711403 Centurion
Ok, ale nie mówiłem ,że ta gra przez grafikę jest beznadziejna...
także gameplay może być całkiem spoko.
zanonimizowany552470 Konsul
Endrju1992-> swietnie powiedziane
Kocham rosyjskie/ukraińskie gry. Wiecie dlaczego? Za ten cudowny słowiański klimat. Te lasy, budynki. Gdybyscie dobrze wgrali się w pierwszego Stalkera byscie mnie zrozumieli.
A użyszkodnicy GOL'a oczywiscie oceniają grę po screenach. Mimo że w życiu nie mieli z nią stycznosci. Te oceny od użytkowników powinno się usunąć.