Data wydania: 16 października 2013
Minimalistyczna platformówka 2D, wyprodukowana przez niezależne studio Carlsen Games. Zadaniem gracza jest przeprowadzenie niewielkiej figury geometrycznej przez pełne przeszkód plansze, których wygląd zmienia się w rytm odtwarzanej muzyki. Gra uhonorowana została nagrodą Independence Game Festival 2013 za ścieżkę dźwiękową.
Gracze
Steam
Gra 140 jest dziełem niezależnego studia Carlsen Games, składającego się z czterech osób: Jeppe Carlsen, Jakob Schmid, Niels Fyrst i Andreas Peitersen. Ambicją autorów było stworzenie platformówki, w której główny nacisk położony byłby na rytm.
Gra pozbawiona jest jakiejkolwiek warstwy fabularnej, a podczas zabawy gracz kontroluje ruch niewielkiej figury geometrycznej, która zależnie od sytuacji przybiera kształt koła, kwadratu lub trójkąta. Jego zadaniem jest pokonanie pełnej przeszkód, scrollowanej planszy i dotarcie do wyjścia w postaci dużego, szarego koła. Rozgrywka w 140 odbiega jednak znacząco od schematów znanych z innych gier platformowych. Przede wszystkim, w trakcie zabawy równie duże znaczenie mają zręczność i refleks, jak wyczucie rytmu. Przeskakując nad kolejnymi przeszkodami, gracz musi starać się dostosować swoje poczynania do muzyki rozbrzmiewającej w tle. W przeciwnym razie kompozycja planszy ulega zmianie, co może skutkować wpadnięciem na migoczący, szary blok i utratą „życia”.
Rozgrywka w 140 zaprojektowana została wyłącznie z myślą o trybie jednoosobowym. Zabawę urozmaicają różne mechanizmy (windy, platformy antygrawitacyjne i inne) wbudowane w plansze, a także potyczki z przeciwnikami kontrolowanymi przez komputerową sztuczną inteligencję.
Minimalizm formy w przypadku gry 140 odnosi się przede wszystkim do oprawy wizualnej. Dwuwymiarowa grafika wykorzystuje jedynie najprostsze figury geometryczne i paletę barw złożoną z zaledwie kilku kolorów. Całość sprawia wrażenie produkcji rodem z lat 70. ubiegłego wieku. Na uwagę zasługuje natomiast podkład dźwiękowy, składający się utworów muzycznych w stylu elektro.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC Windows 16 października 2013
Xbox One 30 sierpnia 2016
PlayStation 4 7 września 2016
Nintendo Wii U 1 września 2016
Nintendo Switch 9 stycznia 2020
Producent: Carlsen Games
Wydawca: Double Fine Productions, Inc.
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry 140:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium IV 1.5 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna DirectX 9.0c, 100 MB HDD, Windows XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 43 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 2016 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
MadtPL
Ekspert
2017.12.18
Maciej Kowalczyk
GRYOnline.pl Team
2016.05.06
Hipis6 Centurion
Bardzo dobra platformówka. Fajny pomysł na gameplay, polegający na wyczuciu rytmu. Wszystko jest zintegrowane z muzyką (m.in. platformy się ruszają, kwadraty się powiększają, pojawiają, migoczące szare bloki przesuwają się, grawitacja się odwraca). Celem gry jest ukończenie poziomów (są 3 + 3 lustrzane bez chekpointów) zbierając koła, które zmieniają kolorystyke i dodają nowe melodie, a przy tym nowe mechaniki. Unikać trzeba migoczących szarych bloków. Każdy poziom kończy wymagajaca walka z bossem. Grafika jest minimalistyczna i bardzo kolorowa. Soundtrack jest bardzo dobry. Jedynym minusem jest długość ~ 80 minót bez lustrzanycg poziomów. Grę serdecznie polecam (zwłascza za dolara w teraźniejszym Weekly Sale'u). 8/10.
zanonimizowany983828 Senator
Pograłem do lustrzanego odbicia, które dla mnie było już zbyt frustrujące (4 poziomy normalne i 4 odwrócone). Co do reszty nie będę się rozwodził, bo wyżej @Hipis6 dobrze ją podsumował, z tym, że dla mnie grafika jest aż nazbyt prymitywna a muzyka nie jest jakoś rewelacyjna. Do tego cena jest zbyt duża w stosunku do tego co oferuje gra.