Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Gramy dalej 13 sierpnia 2016, 12:50

autor: Michał Marian

StarCraft Universe: Beyond Koprulu – World of Warcraft w kosmosie - Strona 5

Moderzy potrafią wszystko. Nawet stworzyć kosmiczną wersję World of Warcraft w uniwersum StarCrafta. Warto przyjrzeć się Beyond Koprulu, bo to sieciowa perełka.

Zabawa w kapitana

Nie chcąc trzymać nikogo w niepewności, od razu zaznaczam, że zabawa w kapitana (choć ze względu na postać Zerasha bardziej pasowałoby tu określenie: w pierwszego oficera) statku kosmicznego ma ogromny potencjał. Idea kontrolowania prędkości i dział oraz zawiadywania szeregiem statystyk opisujących stan naszego okrętu i wachlarzem dostępnych ulepszeń to strzał w dziesiątkę. Do tego kierowanie działkami obronnymi, a nawet mniejszym statkiem zadokowanym w ramach większej jednostki, okazuje się naprawdę świetnie zaprojektowane i bardzo przyjemne w obsłudze. Trochę gorzej wygląda sprawa losowych wydarzeń, mających miejsce na pokładzie – pożarów, awarii pomp czy wrogich ataków – jest nieźle, ale po pewnym czasie zaczyna się to przejadać, staje się bowiem zbyt uciążliwe i skutecznie odciąga nas od ważniejszych zajęć. Jednakowoż pojawia się tu poprawiające sytuację rozwiązanie – grając ze znajomymi, bez problemu podzielimy się rolami i każdy zajmie się swoją działką w zarządzaniu statkiem, tym samym przyjemność z gry i immersja poszybują zdecydowanie w górę względem zabawy w pojedynkę.

Mechanika zarządzania statkiem prezentuje naprawdę wysoki poziom. - 2016-08-13
Mechanika zarządzania statkiem prezentuje naprawdę wysoki poziom.

Niczym Blizzard

StarCraft Universe: Beyond Koprulu zapowiada się na naprawdę solidną produkcję. Według zapewnień twórców gra (mod) w finalnym kształcie ma oferować aż 20 planet do zbadania, co daje dokładnie 2000% więcej zawartości aniżeli w wersji demo – brzmi to obiecująco. Wciągająca i klimatyczna fabuła, fenomenalnie wykreowane postacie, mnóstwo trafionych pomysłów – aż dziw bierze, jak wiele można osiągnąć, mając do pomocy de facto jedynie zespół amatorów i hobbystów. Niejedno pełnoprawne studio z recepcją, kuchnią i wielką salą konferencyjną mogłoby wziąć lekcję pokory od ekipy Ryana Winzena. Raz jeszcze chapeau bas, Panie i Panowie.

W finalnej wersji gry powyższa mapa ma zapełnić się nowymi planetami. - 2016-08-13
W finalnej wersji gry powyższa mapa ma zapełnić się nowymi planetami.

Wątpliwe, by Beyond Koprulu doczekało się w przyszłości pełnoprawnej wersji MMO na miarę WoW-a – Blizzard nie lubi rozmieniać się na drobne. Bardzo prawdopodobne wydaje się jednak, że ekipa odpowiedzialna ze SC Universe zasili w najbliższym czasie jeden z zespołów amerykańskiego giganta – tak utalentowana grupa zasługuje na możliwość dalszego rozwoju pod skrzydłami najlepszych na rynku. Niezależnie od tego, czy jej członkom przyjdzie pracować nad Diablo, StarCraftem, World of Warcraft, Overwatchem, Heroes of the Storm czy czymkolwiek innym – oby wnieśli w to tyle samo serca i zapału, ile włożyli w Beyond Koprulu. To akurat z pewnością wyjdzie na dobre całej branży.

Michał Marian | GRYOnline.pl