Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

StarCraft II: Wings of Liberty Gramy dalej

Gramy dalej 13 sierpnia 2016, 12:50

autor: moir

Biznesmen, inwestor, filantrop, deweloper, playboy i niespełniony progamer.

StarCraft Universe: Beyond Koprulu – World of Warcraft w kosmosie

Moderzy potrafią wszystko. Nawet stworzyć kosmiczną wersję World of Warcraft w uniwersum StarCrafta. Warto przyjrzeć się Beyond Koprulu, bo to sieciowa perełka.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Poniższa zapowiedź traktuje Beyond Koprulu jak pełnoprawny tytuł stworzony przez pełnoetatowych producentów w nowoczesnym studio. Podczas lektury pamiętajcie jednak, że ekipa Ryana Winzena to jedynie grupa hobbystów, którzy tworzą swe debiutanckie dzieło po godzinach, w znacznej mierze finansując je z własnej kieszeni. Gdybyśmy mieli oceniać ich pracę przez ten pryzmat, nie starczyłoby miejsca na zachwyty i pochwały – chapeau bas.

Jak wiele czasu potrzeba, by stworzyć produkcję, która przyciągnie uwagę graczy z całego świata? Zazwyczaj – parę lat. Blizzard Entertainment poświęca temu procesowi nieco więcej czasu, dlatego zdaniem wielu każdy tytuł tego dewelopera to murowany hit. Oprócz czasu potrzeba także środków – zdolnego zespołu, studia, sprzętu, pieniędzy. Co jednak, gdy nie mamy dostępu do tego wszystkiego? Gdy naszym miejscem pracy jest własny pokój i wysłużony komputer, a inni pomagają nam jedynie po godzinach, w ramach hobby? Czy niemożliwe jest stworzenie w ten sposób dobrej, a nawet bardzo dobrej gry? Jeśli ktoś odpowie na to pytanie twierdząco, koniecznie odeślijcie go na korepetycje do Ryana Winzena, który właśnie w takich warunkach w ciągu pięciu lat stworzył StarCraft Universe – tytuł godny samego Blizzarda.

Znajome początki

Rozgrywkę otwiera bardzo klimatyczne intro. - 2016-08-13
Rozgrywkę otwiera bardzo klimatyczne intro.

Zanim rozpoczniemy właściwą rozgrywkę w Beyond Koprulu, tradycji musi stać się zadość. Proces kreacji postaci jest absolutnie typowy dla gatunku, choć w niektórych miejscach może wydawać się nieco okrojony, zwłaszcza na tle dzisiejszych pozycji oferujących setki fryzur, sylwetek czy kolorów (i rozmiarów) oczu. Do wyboru mamy jedną z dwóch ras – terran bądź protosów, a każda z nich oferuje odpowiednio cztery klasy. Są to marine / zealot, firebat / high templar, ghost / dark templar, medic / preserver. Wszystkie opisane zostały za pomocą trzech cech (single / AoE target damage, allied support, life / shield healing, crowd / single target control itp.). Każda ma też z góry ustalony zestaw umiejętności (możemy go w trakcie rozgrywki zmodyfikować), z którym zapoznajemy się bliżej jeszcze przed samym wyborem. Oprócz rasy i klasy reprezentowanej przez naszego awatara możemy jeszcze zadecydować o jego płci i... rozmiarze. Wybieramy też startową broń oraz relikt.

Jak zagrać w Beyond Koprulu – krok po kroku

Przede wszystkim – nie trzeba nic kupować, mod dostępny jest bowiem zupełnie za darmo, a to dzięki polityce Blizzarda, która pozwala odpalać modyfikacje i gierki tworzone do StarCrafta II bez potrzeby kupowania gry.

  1. Ściągnij aplikację Battle.net ze strony Blizzarda, załóż konto bądź zaloguj się na istniejące.
  2. Ściągnij grę StarCraft II.
  3. Uruchom i wejdź w „Salon gier” dostępny w górnym menu.
  4. W przeglądarce wyszukaj frazy „SC Universe”.
High templar specjalizuje się w zadawaniu obrażeń obszarowych, wspomaganiu sojuszników oraz kontrolowaniu całych grup przeciwników. - 2016-08-13
High templar specjalizuje się w zadawaniu obrażeń obszarowych, wspomaganiu sojuszników oraz kontrolowaniu całych grup przeciwników.