Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

The Witcher 3: Wild Hunt Gramy dalej

Gramy dalej 22 sierpnia 2015, 17:10

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Nowa Gra Plus w Wiedźminie 3 - Dziki Gon na mocnym minusie

Długo oczekiwany tryb Nowej Gry Plus w trzecim Wiedźminie jest już dostępny. Postanowiliśmy go przetestować i sprawdzić, czy powtórna wizyta w Królestwach Północy jest równie satysfakcjonująca, co "zeszłą razą".

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

Wszyscy lubimy, jak deweloperzy uważnie słuchają społeczności graczy i realizują jej życzenia, na dodatek za zupełną darmochę. Studio CD Projekt Red zbiera laury za prowadzoną obecnie politykę, mimo, że kwestia szesnastu DLC do gry Wiedźmin 3 budzi wątpliwości, czy aby na pewno nie mamy do czynienia z zawartością wyciętą z pierwowzoru. W przypadku Nowej Gry Plus, czyli dodatkowego trybu rozgrywki dla weteranów Dzikiego Gonu, o takich praktykach raczej nie ma mowy. Deweloperzy ewidentnie poszli na rękę licznym fanom „trójki”, którzy takiej opcji domagali się od dawna. Choć prace nad nią trwały długo i zmusiły autorów do korekty swoich planów (pierwotnie szesnastym dodatkiem miało być zupełnie coś innego), to jednak nie wyszli oni z tego zadania obronną ręką. Zaprezentowane wyzwanie mocno rozczarowuje i to praktycznie pod każdym względem.

Nowa Gra Plus w Wiedźminie 3 - Dziki Gon na mocnym minusie - ilustracja #2
Autorzy nie zapomnieli o instrukcji pozwalającej włączyć Nową Grę Plus, choć wyświetla się ona dopiero po wczytaniu starego zapisu.
CO PRZENOSI NOWA GRA PLUS?
  • zdobyty w pierwszym podejściu oręż, choć trzeba liczyć się ze zmianą jego poziomu;
  • wszystkie przedmioty wspomagające (wiedźmińskie eliksiry w różnym stopniu zaawansowania, dekokty, mutageny itd.)
  • wszystkie receptury alchemiczne;
  • wszystkie składniki alchemiczne i materiały do craftingu;
  • dotychczasowy progres postaci (poziom doświadczenia Geralta, odblokowane zdolności, układ umiejętności w slotach).

Aby zmierzyć się z Nową Grą Plus, należy najpierw pobrać darmowy dodatek DLC, który został udostępniony przed kilkoma dniami na wszystkich platformach sprzętowych. Decyzję o podjęciu wyzwania podejmujemy w menu wyboru nowej gry, po wskazaniu interesującego nas poziomu trudności. Do prawidłowego działania premierowego trybu potrzebujemy jeszcze odpowiedniego sejwa. Dziki Gon nie bierze pod uwagę zapisów dokonanych przed wielkim finałem, dlatego niemożliwe jest rozpoczęcie zmagań w Nowej Grze Plus niedoświadczoną postacią. Z punktu widzenia prawideł rządzących mechaniką rozgrywki ma to oczywiście sens, bo „goły” bohater z pewnością nie poradziłby sobie z najprostszym nawet przeciwnikiem. Zwykły dziki pies miałby na starcie wbity 31. level.

CZEGO NIE PRZENOSI NOWA GRA PLUS?
  • trofeów otrzymywanych za realizację wiedźmińskich zleceń;
  • schematów do craftingu;
  • odblokowanych informacji w bestiariuszu;
  • kart do Gwinta;
  • progresu w zadaniach (z oczywistych względów).

Działanie trybu jest w gruncie rzeczy dość proste – wszystkie wymogi dotyczące zadań zostały przesunięte o trzydzieści punktów w górę. Doskonale widać to w opisach questów głównych i pobocznych. Jeżeli w normalnym wariancie rozgrywki sugerowany poziom misji „Kierunek - Skellige” wynosił „16”, to po wybraniu dodanej niedawno opcji będzie on wynosić „46”. Zgodnie z założeniem deweloperów, zmagania w Nowej Grze Plus powinniśmy rozpoczynać od trzydziestego poziomu doświadczenia. Jeśli takowego nie dorobiliśmy się przy pierwszym podejściu, gra automatycznie dorzuci nam brakujące levele. W drugą stronę ta zasada nie działa, co okazuje się być sporą wadą – sam dysponowałem sejwem z postacią na 35. poziomie, więc początkowy etap przygody w Białym Sadzie i Velen okazał się absurdalnie łatwy, nawet na „Drodze ku zagładzie”, czyli ostatnim poziomie trudności. Później, kiedy dokonałem wymiany ekwipunku, ku mojemu ubolewaniu wcale nie było w tym względzie lepiej.

Nowa Gra Plus w Wiedźminie 3 - Dziki Gon na mocnym minusie - ilustracja #3
Nowa gra +30

Powiedzmy to sobie od razu, Nowa Gra Plus jest słabo zbalansowana i szczerze mówiąc, zabawa w tym trybie szybko przestaje robić to, co powinna - bawić. Po wielu godzinach intensywnych zmagań (w wątku głównym zatrzymałem się na prowadzeniu poszukiwań Ciri na Skellige, a więc dość daleko, choć przyznaję się bez bicia – świadomie pominąłem sporo zadań pobocznych) najzwyczajniej w świecie odechciało mi się grać. Przeciwnicy nie stanowią większego wyzwania, jeśli pamiętamy zasady postępowania z poszczególnymi monstrami i do nich się stosujemy. Dla sportu zacząłem tłuc potwory „z czaszką” i szybko okazało się, że tu też gra nie sprowadza mnie do parteru. Powód? Doświadczenie w operowaniu unikami, które wyniosłem z podstawki, w zupełności wystarczyło, aby nie obawiać się nikogo. Co z tego, że golem na poziomie o dziesięć punktów wyższym potrafi jednym ciosem zakończyć żywot Geralta, skoro nie dałem mu tej sposobności ani razu w ciągu całej walki? Nawet gdy popełniłem katastrofalny błąd w tańczeniu wokół rywala, ciosy absorbował bez problemu Quen. Gdyby nie fakt, że gra sztucznie zaniża wartości obrażeń zadawanych rywalom będących poza zasięgiem Białego Wilka (wspomniany golem był bodajże na sześćdziesiątym levelu, ja na pięćdziesiątym), a co za tym idzie – wydłuża niemiłosiernie całą walkę, takie starcia mogłyby się zakończyć w kilkanaście sekund.

Wolicie Yennefer od Triss - wszystko o Waszych wyborach ukochanej w grze Wiedźmin 3
Wolicie Yennefer od Triss - wszystko o Waszych wyborach ukochanej w grze Wiedźmin 3

Gramy dalej

Wybór ukochanej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon był niezmiernie ważną kwestią nie tylko dla Geralta, ale i dla nas samych. Jak się jednak okazuje - niezbyt trudną. Większość z Was wybrała Yennefer, nawet jeśli nie miała kontaktu z książkami. Dlaczego?

Co wycięto z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, czyli gdzie jest Iorweth?
Co wycięto z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, czyli gdzie jest Iorweth?

Gramy dalej

Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon mogła obfitować w wątki, lokacje i potwory, których ostatecznie nie uświadczyliśmy w pełnej wersji ubiegłorocznego hitu. Poniżej prezentujemy najciekawsze pomysły, usunięte z erpega z nieznanych nam powodów.

Komentarze Czytelników (55)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
23.08.2015 15:11
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
58
Senator

@UVI
Twój cytat:
opowieści, że po osiągnięciu trzydziestego poziomu zbroje są skalowane, to kłamstwo.

Przedstawiciel CDP RED:
The armor should scale for everyone.

Twierdzisz że CDP RED kłamie?

23.08.2015 15:13
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

CDP Red twierdził również, że gra nie będzie mieć loadingów, a po premierze doczekamy się Redkita. Tyle w tym temacie.

The armor should scale for everyone.

Cieszy mnie optymizm bijący z tej wypowiedzi. Po co mi to wklejasz? Zmienia to coś? Nic. Zbroja jak była na czwartym poziomie, tak dalej jest.

23.08.2015 15:20
odpowiedz
Belenus
10
Legionista

Witam,chce zaczac grac od nowa w wiedzmina ,przeszedlem go juz jakis czas temu, teraz chcialbym podjac zupelnie inne decyzje i tu mam pytanie, zaczynac grac zwyczajna nowa gra czy nowa gra plus?Ta nowa gra plus jakos mnie nie przekonuje;/poniewaz chcialbym sie znowu cieszyc ze zdobywania leveli i itemow,a jak juz to bede mial w nowej grze plus to po co to wogole jest???

23.08.2015 15:28
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
58
Senator

@UVI
Po raz kolejny - zarzuciłeś mi kłamstwo i twierdziłeś że skalujących się zbroi NIE MA i że jest to wymysł internetu. Jak widać - nie jest to wymysł internetu a ty oskarżasz bezpodstawnie i nie potrafisz przyznać się do błędu.

Czego nie rozumiesz?

23.08.2015 15:33
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

"Jak zwykle nie masz pojęcia o czym piszesz"

To taka fajna cecha ludzi, oczekiwać od kogoś przyznania się do błędu, kiedy samemu nie potrafi się tego zrobić. Napisałem wyraźnie, że obie strony miały rację, wyciągnij sobie z tego wnioski. Dobra, EOT, bo mam naprawdę lepsze rzeczy do roboty.

23.08.2015 16:27
odpowiedz
Vroo
97
Konsul

Haha, Uvi gdyby mógł, napier**lałby niektórych po mordach.

Co do samego trybu NG+, stanowi dla mnie zagadkę. Dziwne, że gracze domagali się tego trybu akurat w przypadku Wiedźmina. Jedynka i dwójka tego nie miały, inne RPGi oprócz serii Souls również tego nie posiadają. Z prostej przyczyny. Esencją RPGa jest rozwój bohatera, znajdowanie coraz lepszego ekwipunku i eksploracja. Jakimś cudem gracze chcieli zrzec się tych wszystkich walorów i mieć wypakowanego Geralta od startu, z epickim pancerzem i bronią, a najlepiej, żeby cała mapa była odkryta. Jakiś fenomen. No chyba, że dzięki temu lepiej chłonie się fabułę, ale to równie dobrze można odpalić grę na najłatwiejszym poziomie trudności i po prostu zignorować questy poboczne i pytajniki.

23.08.2015 16:40
odpowiedz
zanonimizowany879063
36
Konsul

Tak czytam sobie tę dyskusję Cynicznego i U.V. i aż nie chce mi się wierzyć, że dwóch dorosłych facetów pokłóciło się o poziom dopracowania zabawki i wyciągnęło argumenty na poziomie piaskownicy typu "a ty jesteś be, bo nie przyznajesz się do błędów". Zwłaszcza UVa miałem za dojrzalszego, ale widać że odpowiednio podburzony zaczął zachowywać się jak dziecko. Trochę wstyd. I żeby nie było - nie opowiadam się za żadną opcją, w W3 nie grałem i nic mnie to skalowanie nie obchodzi, ale dyskusja była bardzo interesująca...

@Vroo
Ja nie mogę zrozumieć dlaczego w grach, w których ważną rolę odgrywają wybory zmieniające przebieg fabuły, twórcy dają achievementy za wybranie różnych dróg - z osiągnięciem nie ma to nic wspólnego, a odgrywanie opcji, których normalnie by się nie wybrało jest po prostu głupie. NG+ chyba działa na podobnej zasadzie, skoro sprawdza się w tylu grach, a w RPGi możemy wrzucić już prawie wszystko, dodajmy, wielu fanów i tak się ucieszy.

24.08.2015 00:36
odpowiedz
Flypho
54
Konsul

Że taki stary facet jak UV zachowuje się jak 12-latek xD. Ciekawy jestem swoją drogą jak takie zachowanie odbiera jego przełożony, bo chyba nie tak powinny wyglądać wypowiedzi, bądź co bądź, profesjonalnego dziennikarza. Żenada.

24.08.2015 02:48
odpowiedz
zanonimizowany1112585
10
Chorąży

Po pierwsze - kupiłem rynsztunek na poziomie 29-ym na początku przygody z NG+ . Przeinstaluj grę --> najlepiej usuń ją całkiem i ściągnij wersję z GOG i niech samo ściągnie wszystkie patch'e.
Po drugie i ostatnie - straszny jad w stosunku do gry. Wygląda na to, że to się dzieje w momencie kiedy granie staje się pracą. Smutne.

24.08.2015 11:59
odpowiedz
tesserakt1983
24
Chorąży

Wiedżmin 3 Dziki Gąszcz jest grą wybitna, rozkładającą na łopatki wszystkie gry action RPG. Jedynie skyrim może stanąć w szranki z Wiesławem ale i tak w wielu kwestiach mu ustępuje. U.V Impalera bardzo szanuję, ale uważam ze za ostro ciśnie z Gonem. Gimbaza niech nie prowokuje starego wyjadacza bo nie macie kompetencji ani wiedzy by z nim dyskutować. W ogóle całe pokolenie od 1994 wzwyż działa mi na nerwy. Wiedżmin Długo będzie na piedestale. Skyrim tylko z modami inaczej to nudna gra.

24.08.2015 15:43
1
odpowiedz
Nuker
22
Chorąży

Przecież czego wy się ludzie dziwicie? U.V Impaler to według mnie jest najmniej profesjonalny recenzant gier komputerowych w całej Polsce. W dodatku co widać powyżej nie panuje nad emocjami, zarzuca kłamstwo użytkownikowi tego forum pomimo że sam nie ma racji (kolejny raz). Wstyd że taka osoba robi recenzje dla gry-online co najwyżej powinien robić recenzje dla jakiegoś osiedlowego magazynu, takie jest moje zdanie. Druga sprawa panie Impaler tak dla twojej wiadomości cdpr przez premierą mówił że loadingi będą występować pomiędzy największymi obszarami w grze więc znowu jakbyś szanował wykonywany przez siebie zawód to przed wypisywaniem takich rewelacji zrobiłbyś research i byś się dowiedział, ale jako że nie oczekuje od Ciebie wiele to mnie to wcale nie dziwi że takich informacji nie posiadasz. Czekam na twoje przyszłe recenzje gier, z ciekawości zobaczyć czy w końcu OCENY recenzowanych przez Ciebie gier mają odzwierciedlenie w napisanym przez Ciebie tekście. Mam nadzieje że komuna na gry-online jeszcze nie zagościła i mój nie-obrażający-nikogo-i-wyrażający-tylko-swoje-zdanie wpis nie zostanie skasowany. Pozdrawiam.

24.08.2015 16:10
1
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Ty tak na poważnie?

"Speaking to Gamespot CD Projekt RED’s Jonas Mattsson said that you can go through the game’s world without needing to fast travel, with the exception of one location surrounded by water and is far away from the rest of the world."

“No, there’s no loading times. Only when you actually start the game, when die and load the game, or when you fast travel.”

Wiemy dziś, że odrębnych stref jest pięć, a nie jedna. Loadingi pojawiają się nawet przed cutscenkami, co wie każdy posiadacz PS4. Co ciekawe, w pierwszej zapowiedzi gry w Game Informerze zostało podkreślone, że loadingów nie będzie w ogóle. Cedep przez długi czas nie zdradził, że gra jest podzielona na jakiekolwiek odrębne strefy, więc wielu ludzi myślało, że na Skellige da się popłynąć łodzią.

Ja doskonale wiem co w kwestii loadingów zostało powiedziane i jak stanowisko w tej sprawie zmieniało się z czasem. Ty najwyraźniej nie. Cofnijmy się do roku 2013 kiedy grę zapowiedziano.

https://www.gry-online.pl/newsroom/wiedzmin-3-dziki-gon-ujawniony-geralt-w-otwartym-swiecie/za12340

"Nowy silnik (CDRED Engine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co ma pozwolić uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwi opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi ma zająć około 30-40 minut."

Zresztą, po co ja się będę męczyć i czas tracić. Ty tam i tak wiesz swoje. :*

24.08.2015 16:34
odpowiedz
Bezi2598
90
Legend

Loading jest tylko do trzech lokacji z powodu dzielących je odległości. Do Skellige, Kaer Morhen i Wyzimy. Nie ma problemu żeby dojechać z kasztelu Wrońce do Novigradu.

24.08.2015 16:41
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Loading jest do pięciu stref - zapomniałeś o Białym Sadzie i Wyzimie. Są też lokacje specjalne, jak Wyspa Mgieł, światy odwiedzane z A. itd. Nie chce mi się teraz tego szukać, ale swego czasu mówiono, że właśnie te lokacje specjalne będą wymagać loadingów i na tym koniec. O tym, że grywalny świat będzie podzielony, przez długi czas nie mówiono absolutnie nic. Wszystko jest w sieci, wystarczy poszukać.

24.08.2015 16:42
odpowiedz
Nuker
22
Chorąży

Panie Impaler kolejny raz pan się ośmieszasz nie cytując całej wypowiedzi, co potwierdza to co napisałem wyżej że brak panu obiektywizmu oraz profesjonalizmu. Jeżeli masz pan jakieś "zatargi" z Redami, nie mówie że tak jest, ale jeśli tak to powinien pan pisanie recenzji zostawić komuś innemu. Nie wstyd tak przekręcać i kłamać? mogę poświęcić jeszcze z 30 minut i poszukać innych artykułów i wypowiedzi Cedepu na ten temat jeśli chcesz bo mam akurat chwile czasu a to co pan wyprawia ostatnio jest żenujące:
--------------------------------------------
"Jonas Mattsson, senior environment artist, z rodzimego studia w rozmowie z serwisem GameSpot stwierdził jasno, że ekran ładowania występował będzie tylko podczas korzystania z opcji "szybkiej podróży" z punktu A do B. Poza tą funkcjonalnością gracze mają nie uświadczyć jakichkolwiek problemów z ładowaniem danych. Jest jedno ale - do jednej lokacji nie będzie dało się dotrzeć bez użycia tej opcji.
"Nie, nie będzie ekranów ładowania. Poza momentami: rozpoczęcia gry, kiedy prowadzona przez nas postać zginie i będziemy chcieli wczytać utworzony wcześniej zapis, lub podróżowania z opcją "fast travel" - czas doczytywania danych będzie zależny od tego, jak bardzo oddalony od aktualnej pozycji będzie docelowy punkt" - powiedział Mattsson.
"Pewien obszar związany z wyspami znajdującymi się u wybrzeży będzie wymagał użycia opcji szybkiej podróży, ponieważ odległość pomiędzy nimi jest znaczna. Dotarcie do nich łodzią zajęłoby graczowi zbyt dużo czasu. Do tych lokacji zalicza się także Kaer Morhen (Wiedźmińskie Siedliszcze). To osobny mały poziom, do której dotrzeć można przy wykorzystaniu wyżej opisywanej funkcji. Poza tym, podczas podróżowania po otwartym świecie gracz nie napotka na żadne ekranu ładowania " - dodał Mattsson.
-------------------------------------------

A Tutaj specjalnie dla Ciebie cytat z oryginalnego artykułu, bo pan się nawet nie pofatygował zacytować z Gamespotu tylko z innej strony, i w dodatku tylko to co by potwierdziło pana kłamstwa, tutaj oryginalny cytat z wywiadu w którym gość z Redów mówi o oddzielnych hubach które mają loading screeny.

--------
"Tell us a little bit about the make up of the world. Is it one large open world you can walk from one point to the end? Or is it instance-based? Where's there's one area to the east, and then there's a larger area to the west. There's parts in the north, and Novigrad is its own big thing.

Can you just wander around your own, or do you need to fast travel to different parts?

You can wander around on your own, definitely. We have the main land, which is basically Novigrad and No Man's Land where you were playing. You have the big city in the north, the metropolitan are, and then as you move to the south, you come to this war torn, ravaged area,

-That's one huge open world. For story purposes, we do have some places like the Prologue Area, as we call it. The introductory area. It's a smaller open world created to make sure that the player understands the rules of the game and get to grips with the controls and so on. It's a mini open world, and once they've mastered how it plays, we just unleash them into the full open world.

-Of course, in addition to that, we also have a group of islands off the coast. Way off the coast, actually. You have to fast travel to go between that because the distance is also very large. To travel on a boat, it would take too long, so it wouldn't really make sense for the player.

And the same is the case for The Witcher's forge up north as well?

Exactly. Kaer Morhen. That's a separate small level as well there. But on the full open world, there's no loading time. You can travel and roam around as you wish.
-------------------------------

Perfidnie pan kłamie, jak panu nie wstyd? Przyznaj się proszę teraz do kłamstwa i przeproś bo nie masz pan racji po raz kolejny, nie chce mi się liczyć juz. I jak tu się dziwić że ciężko oczekiwać od Ciebie choćby odrobinki obiektywizmu w recenzjach?

24.08.2015 16:49
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

No dobra, mój błąd, że wziąłem pierwszego linka z brzegu, z VG247, a nie zajrzałem do Gamespotu. Mea culpa. Dalej jednak nie zmienia to faktu, że loadingów miało nie być. Tak było mówione na początku, więc nie mam zielonego pojęcia gdzie Ty tu widzisz kłamstwo. Wersja dotycząca loadingów zmieniała się z czasem. Dokładnie tak jak w przypadku RedKita, który miał być, a prawdopodobnie nie będzie.

Na koniec: recenzja to forma w założeniu subiektywna, nie obiektywna. Wyrażam swoją opinie. Z opinią zgadzać się nie musisz. Oceny się nie wstydzę, jak zawsze starałem się ocenić tę grę rzetelnie. Zatargi z Redami? Znam kilku ludzi stamtąd i bardzo ich lubię. Mam nadzieję, że oni mnie też. O zatargach żadnych mowy nie ma, co najwyżej z czytelnikami których boli cyferka w ocenie. Bywa.

24.08.2015 17:27
odpowiedz
Nuker
22
Chorąży

Być może w 2013 pobrzękiwali coś o tym że loadingów BYĆ MOŻE nie będzie, ale już od 2014 roku wiemy że ekrany ładowania będą pomiędzy największymi hubami w grze... Każdy kto się interesował choć trochę marketingiem tej gry miał pełną świadomość 19 maja 2015 roku że gra będzie posiadać ekrany ładowania pomiędzy największymi hubami, i tak też jest. W zacytowanej przez pana wypowiedzi przed premierą gość z redów również mówi dokładnie o hubach które będą mieć ekrany ładowania.

Właśnie przeczytałem twój zedytowany post. Mówili też w 2013 roku że będzie namierzanie czułych punktów przeciwnika w stylu Fallouta, ale co z tego? Development to dynamiczny proces, problem byłby owszem wtedy gdybyśmy miesiąc przed premierą wciąż mieli komunikowane że gra będzie "bez loadingów" i że "namierzanie przeciwnika" jest wciąż obecne w grze. Ogólnie nie mam problemu z 8.5 dla Wiedźmina 3 jeżeli każdego przyszłego RPG'a będziesz recenzował w podobnej skali i podobnie ostro jak W3 gdzie za same bugi odjąłeś sporo punktów ( sam to przyznałeś w recenzji), bo spójrzmy prawdzie w oczy jeżeli Wiedźmin był wyjątkiem a kolejne RPGi będziesz recenzował w skali Skyrimowej gdzie dałeś grze "10" pomimo wielu problemów gry; bugi, ekrany ładowania po wejściu do mieszkań, słaba głowna linia fabularna/średnie questy poboczne i tak dalej to ja widzę problem i będą coś takiego wytykał :P . Pozdrawiam.

24.08.2015 17:50
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

To z tego, że jeśli kiedykolwiek powiedziane zostało "loadingów nie będzie", to nie jest nieprawdą stwierdzenie "CDP Red twierdził również, że gra nie będzie mieć loadingów" z postu [27], a do tego właśnie się doczepiłeś. Tyle w tym temacie.

Ocena Wiedźmina. Napisałem w recenzji, że "dla mnie Dziki Gon to produkt, który mógłby z powodzeniem aspirować do dyszki", niestety koszmarna wersja na PS4, która po siedmiu patchach wciąż ideałem nie jest, zmusiła mnie do takiej, a nie innej oceny. Co tu tłumaczyć? W pewnym sensie odbierasz mi prawo do własnej oceny gry, bo np. ta nie pokrywa się z Twoją. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że wszyscy dookoła są nierzetelni (zaślepieni hype'em, wybaczający wiele bo to polskie dobro narodowe itd.), którzy dali wyższą ocenę, ale przecież łatwiej jechać po mnie jak po łysej kobyle, bo w końcu to ja jestem "pan redaktor", nie? Tak, jestem i dlatego wystawiłem ocenę zgodną ze swoim sumieniem. Jak zawsze, zresztą.

A dowodzi tego przykład Skyrima. Nigdy nie zdarzyło się, żeby recenzent przeforsował "dychę" w pojedynkę - tylko dwie gry mają "10" w ocenie dlatego, że zawsze była to decyzja zbiorowa (wewnętrznie "dychę" Skyrimowi wystawiły trzy osoby, wszystkie są wymienione w tekście). Nikt w redakcji nie forsował "dychy" dla W3, choć grali praktycznie wszyscy. Powinno Ci to coś dać do myślenia. Tak, to ja zbieram baty od wszystkich niezadowolonych za dziesiątkę dla Skyrima, bo ja jestem autorem tekstu. Nie, nie mam z tym problemu, bo taką ocenę wówczas podpowiadało mi sumienie. Dziś sytuacja mogła by wyglądać zgoła inaczej, ale od premiery Skyrima minęły już prawie cztery lata. W temacie erpegów i ogólnej jakości gier przez ten czas zmieniło się bardzo wiele. Niekoniecznie na plus, dlatego w GOL-u staramy się patrzeć bardziej krytycznym okiem na to, co się dzieje w branży. Nauczyło nas tego z nawiązką Unity.

Sry za błędy i poprawki na bieżąco, ale klepię z telefonu ;)

24.08.2015 18:53
odpowiedz
Gerr
48
Generał

"No dobra, mój błąd, że wziąłem pierwszego linka z brzegu, z VG247, a nie zajrzałem do Gamespotu. Mea culpa. Dalej jednak nie zmienia to faktu, że loadingów miało nie być. Tak było mówione na początku, więc nie mam zielonego pojęcia gdzie Ty tu widzisz kłamstwo. Wersja dotycząca loadingów zmieniała się z czasem."

Ale, ale, jeśli powołujemy się na cytaty z 2013 roku, to trzeba być w pełni konsekwentnym, gdyż chyba nie muszę wspominać że plany w trakcie tworzenia gier często się zmieniają... od początku, ile wtedy miało być lokacji? Podpowiem 3, NML+ Novigrad i Skellige i wtedy loadingów mogło nie być... tym bardziej że twórcy podkreślali też iż sami nie wiedzą jak rozwiążą sytuację ze Skellige, z racji odległości... kolejne lokacje dodano w trakcie produkcji nad grą, o czym powiadomiło studio, pierwotnie gra miała rozpoczynać się w Velen. W międzyczasie stwierdzono jednak że lepiej dodać kolejną lokację (Biały sad), która ma wprowadzić gracza w świat gry... jak już ktoś wspomniał, tworzenie gry to dynamiczny proces i jeśli czepiać się jakichś cytatów, to wypadałoby też brać pod uwagę to czego one dotyczą i czy gra przez ten czas się nie rozrosła.

"A dowodzi tego przykład Skyrima. Nigdy nie zdarzyło się, żeby recenzent przeforsował "dychę" w pojedynkę - tylko dwie gry mają "10" w ocenie dlatego, że zawsze była to decyzja zbiorowa (wewnętrznie "dychę" Skyrimowi wystawiły trzy osoby, wszystkie są wymienione w tekście). Nikt w redakcji nie forsował "dychy" dla W3, choć grali praktycznie wszyscy. Powinno Ci to coś dać do myślenia. Tak, to ja zbieram baty od wszystkich niezadowolonych za dziesiątkę dla Skyrima, bo ja jestem autorem tekstu. Nie, nie mam z tym problemu, bo taką ocenę wówczas podpowiadało mi sumienie. Dziś sytuacja mogła by wyglądać zgoła inaczej, ale od premiery Skyrima minęły już prawie cztery lata. W temacie erpegów i ogólnej jakości gier przez ten czas zmieniło się bardzo wiele."

Zbierasz baty, gdyż ludzie widzą w recenzjach nierzetelność i nie boją się o tym pisać, w końcu te oceny po coś są i nie, nie działa to tak "hej, daję dychę, ja też i ja" i już dycha, bo ta właśnie ocena powinna pokrywać się z recenzją (tekstem?) i jednocześnie być wystawiana według jakiejś skali (nie tylko sumienia, bo w takim razie ma to mało sensu)... ale której na tym portalu brak, jedna gra ma słabą fabułę, co z tego? To nie minus, bugi? Jakie bugi? A inna jest za to wręcz kopana... przypomina mi to trochę szkolnych lizusów i ulubieńców pani, jeden chłopaczek dostaje 2+ bo za mało, a inny daje prawie to samo i dostaje 5, bo "Piotrusiu, ty zawsze jesteś świetnym uczniem"... trochę nie fair.
I nie, nie chodzi tu o żadne dobra narodowe, czyli główną linię obrony obraną przez niektórych, bo w dupie z tym (za przeproszeniem) czy to jest Wiedźmin, czy Inkwizycja, czy inne Pillarsy, gdy są one oceniane tak by ocena pokrywała się z tekstem i słaba fabuła czy bugi w jednej grze były traktowane na minus tak samo jak w innych grach, gdzie bugi to straszny minus, wpływający na ocenę. A jeśli nie, to zrezygnujcie ze skali ocen 1-10 na rzecz "warto/nie warto zagrać", zaoszczędzi to krytyki w waszą stronę, w przeciwnym razie się to nie zmieni.Tyle ode mnie.

25.08.2015 00:08
odpowiedz
M@c''FC
18
Pretorianin

Mam 58 poziom, a robiłem "prawie" tylko i wyłącznie misje główne (poza romansem z Triss i Radowidem - ominąłem nawet Ostatnie Życzenie). Jestem na etapie wykonywania misji dla poszczególnych NPC przed ostatnią bitwą. Wydaje mi się, że za szybko ten exp leci za szybko. Druga sprawa, to zbugowany loot, gdyż czasami z przeciwników potrafią polecieć przedmioty na niski poziom. Kolejną rzeczą, która nie przypadła mi do gustu jest to, że u kowala próżno szukać broni/armorów na aktualny level Geralta. Gdzie nie pójdę to jest do kupienia ekwipunek o 5-10 poziomów wyższy, a przedmiotów na bieżący level brak. Męczę się ze srebrnym mieczem z 41 poziomu, gdyż nie jestem w stanie kupić mocniejszego. Kolejna sprawa to niedostosowane do poziomu postaci nagrody z questów. Przed bitwą o KM pogadałem w ten sposób, aby wyrwać jakiś srebrny miecz. I co? Okazuje się, że na ten miecz mogę co najwyżej popatrzeć i nie wiem czy będę w stanie go użyć, przed ostatnią bitwą, gdyż wymaga 61 lvl! Tryb NG+ wymaga wielu poprawek.

P.S. Najbardziej uśmiałem się z nieśmiertelnych obrońców Radowida. Zadawałem im 0 dmg, podczas gdy oni bili mocno. Bez wczytania save'a się nie obeszło

25.08.2015 13:27
odpowiedz
M@c''FC
18
Pretorianin

Ukończyłem grę na poziomie 61 i niestety nie da się już wykorzystać tego save'a do nowej gry + Geraltem na tym poziomie. Przy próbie importu jest napisane, że gra nie została ukończona.
Zaraza

25.08.2015 17:33
odpowiedz
Kasooon
1
Junior

Czy jezeli ukoncze nową gre + na najtrudniejszym poziomie trudnosci to wpadnie mi za to trofeum za ukonczenie gry na najtrudniejszym poziomie?

26.08.2015 13:38
odpowiedz
zanonimizowany1112585
10
Chorąży

Po kilku dniach grania chciałbym odpowiedzieć na dwa zarzuty z tego artykułu.

1. Dostępna ilość slotów na umiejętności. To prawda - dalej jest ich 12, ale możemy tworzyć potężne hybrydy (np umiejętność zwiększająca moc mutagenów z "zielonego drzewka" jest mocnym rozwiązaniem [a wymaga sporego zainwestowania w alchemię] dla Geralta używającego znaków i zboostowanego wielkimi niebieskimi mutagenami). Poza tym, większa ilość umiejętności pozwala na ich dostosowywanie pod przeciwników, żeby było ciekawiej (ile można skakać jak szaleniec i spamować quen i nawalać szybkie/mocne ataki) i można było urozmaicać walkę bez konieczności użycia za każdym razem eliksiru oczyszczenia i rozdawania umiejętności od nowa. Nie widzę tego jako minus. Geralt z 18-24 slotami na skille dopiero byłby OP! Umiejętności oprócz podstawowej właściwości mają dodatkową, jak np generowanie adrenaliny w czerwonym drzewku. Gdyby Geralt dostał taka dawkę pasywnych umiejętności to w ogóle nie chciałoby mi się w to grać. Przecież drogi redaktor sam narzekał na prostotę trybu NG+

2. Za szybkie zbieranie doświadczenia. Powiem szczerze, że w trybie NG+ wątek główny jest dla mnie złem koniecznym. Zrobiłem część questów Keiry, żeby dostać oko od iluzji i kaganek a później skupiłem się na zwiedzaniu świata, szukaniu lokacji nieoznaczonych pytajnikami i robieniu od czasu do czasu zlecenia lub questa pobocznego. Naprawdę polecam takie granie, jest znacznie większa radocha i doświadczenie wcale tak szybko nie rośnie na potworach i pobocznych questach.

No to tyle. Mi tam się podoba NG+, ale przyznaję, że jestem maniakiem Wieśka od jedynki ^^

27.08.2015 02:15
odpowiedz
BŁOND_07
98
Konsul

Gerr, świetnie podsumowałeś dyskusję. Pan UV stwierdzeniem, że W3 na PS4 działa koszmarnie nawet po 7 patchach pokazuje swoje wrogie nastawienie do gry, bo sam przeszedlem wieska jeszcze w wersji 1.05 ma tej konsoli i miałem dosłownie kilka bugów, framerate trzymał się w miarę OK, ale na pewno nie tak, żeby szarpał do 20fps i w dół. Teraz gram na 1.08 i jest jeszcze lepiej. Dałby sobie pan spokój z tym wytykaniem W3 różnych rzeczy, tym bardziej że dając wspomnianą dychę Skyrimowi, jednocześnie wpisując w minusach FABUŁĘ i DIALOGI, ośmieszył się pan. I co z tego, że dwóch kolegów z redakcji też chciało wystawić 10, to nie jest argument. Mowa o grze cRPG, więc fabuła i dialogi to jedne z podstawowych jej aspektów.

31.08.2015 16:39
odpowiedz
Eliach
22
Legionista

Do recenzji trybu ng+ w Wiedźminie 3 wyznaczyli pospolitego hejtera tej gry (y)

28.09.2015 01:09
odpowiedz
yadin
102
Legend

"Mam kiełbasa jak kutasa, lubię sobie nim pohasać". Zawsze powtarzałem, że to słabe studio, które się spięło i jakoś im ten tytuł wyszedł.

16.12.2015 15:47
odpowiedz
yeeehaaaw
7
Konsul

@up Powiedział marny troll : )

30.07.2016 00:11
😉
odpowiedz
l0czekk
1
Junior

Przeszedłem całego Wiedzmina i oby dwa dodatki na nowej grze + i chciałbym jescze raz zagrać w nową gre +, ale z tego save'a i wyświetla sie ze nie ukończyłem podstawki. Pomocy!

30.07.2016 00:37
odpowiedz
zanonimizowany56091
142
Generał

Spróbuj poszukać samego zapisu z podstawki. Bez dodatków przy uruchamianiu NG+. Po prostu cofnij się do momentu jak ukończyłeś grę za nim zacząłeś grać Serce z Kamienia.I wczytaj.

28.10.2016 12:09
odpowiedz
tukaram3030
30
Pretorianin

WITAM.MAM TEN SAM PROBLEM PRZESZEDŁEM GRĘ JUZ 2 RAZY ZA DRUGIM.RAZEM ZALICZYŁEM OBA DODATKI I CHCE ZAGRAĆ 3 RAZY W NOWĄ GRĘ.PLUS BO MAM 90 LEVEL WSZYSTKIE WYPASIONE MIECZE I ZBROJE I DUPA NIE MOGĘ!! --NOWA GRA PLUS DZIAŁA TYLKO PO PRZEJŚCIU GŁÓWNEGO WĄTKU BEZ DODATKÓW!! --DUPA BLADA ZNÓW MUSZE GRAĆ OD 38 LEVELU LIPA Z DEKA Z TYM!!--:-P:@:-o

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze