

Najciekawsze materiały do: StarCraft

StarCraft - HD Sounds Addon v.3
modrozmiar pliku: 43,5 MB
HD Sounds Addon to modyfikacja do gry StarCraft, której autorem jest GeneralEcchi.

StarCraft - ENG
demo gryrozmiar pliku: 28,2 MB
Potomkowie Ziemskich skazańców, wysłanych w kosmos w ramach eksperymentu, po awarii i podróży na skraj kosmosu pozostawieni są sami sobie. Po latach walk i burzliwych wydarzeń wyłania się Konfederacja, która silną ręką kontroluje cały sektor. Chwilę...

StarCraft: Mass Recall - mod oferuje kampanię SC1 i Brood War na nowym silniku
wiadomość28 grudnia 2020
W sieci pojawiła się najnowsza wersja moda StarCraft: Mass Recall, dzięki któremu możemy przejść kampanie fabularne oryginalnego StarCrafta oraz dodatku Brood War korzystając z darmowej wersji drugiej części gry.

Czy to koniec Blizzarda? Piąty odcinek Friendly Fire Podcast
wiadomość14 lutego 2020
W kolejnym odcinku Friendly Fire Podcast głównym tematem jest Blizzard. Wspominamy ich pierwsze gry, wybieramy największe hity i zastanawiamy się, co dalej. Czy ostatnie wtopy to tylko potknięcia, czy zapowiedź upadku?

20. urodziny StarCrafta - co szykuje Blizzard?
wiadomość5 marca 2018
Zbliżają się 20. urodziny StarCrafta. Z tej okazji firma Blizzard przygotowała dla graczy szereg niespodzianek. Na przełomie marca i kwietnia będzie można zdobyć między innymi nowe tematyczne skórki i portrety w różnych produkcjach giganta z Irvine.
- Dziś premiera StarCraft: Remastered 2017.08.14
- StarCraft dostępny za darmo 2017.04.19
- Darmowy StarCraft już dostępny na nowych Windowsach 2017.03.30
- Zapowiedziano StarCraft: Remastered 2017.03.26
- Premiera StarCraft: Remastered w maju? 2017.03.14
- Powstaje StarCraft HD? 2016.08.06
- Blizzard odświeży Diablo II, Warcrafta III i StarCrafta? 2015.11.05

StarCraft - v.1.161
patchrozmiar pliku: 10,1 MB
wersja: v.1.161 Patch przeznaczony jest do gry Starcraft. Uaktualnienie zawiera wszystkie poprawki jakie pojawiły się we wszystkich poprzednich łatkach. Lista nowych zmian znajduje się poniżej (tekst oryginalny – j. angielski):

Otwarcie Wrót Baldura i Valve na tronie - 10 najlepszych gier 1998 roku
artykuł20 sierpnia 2023
W co jeszcze grało się w roku wydania pierwszej części Baldur’s Gate? Jak pisali o nich recenzenci w ówczesnych czasopismach o grach? Oto kolejna podróż do złotej ery gier w latach 90. – tym razem roku 1998.
- Rozgrzewka przed Starfieldem - najciekawsze światy SF z gier wideo
- Najlepsze stare gry strategiczne - nasze top 20 klasyków
- Poznajcie 11 najpopularniejszych gier strategicznych na świecie
- 15 klasycznych gier za darmo. Bilet na wyprawę w przeszłość za 0 zł
- 15 klasycznych gier za darmo. Bilet na wyprawę w przeszłość za 0 zł
Świetna historia, klasyka gatunku. Nudzić mogą misję w stylu idz i zabij.
Do dziś uśmiecham się pod nosem, bo żeby nie moja matula, to bym o SC1 dowiedział się dopiero przy premierze Brood War. Kupowałem wtedy CD-Action i na CD była wersja shareware tej gry. Matula w ciemno zainstalowała, nawet nie wiedziała co to jest. Jak odpaliła, to zaraz było "o ja cie" i chciałem grać. Shareware przeszedłem chyba z 10 razy, a samego SC 5 albo coś koło tego. Ostatnio przed premierą Wings of Liberty, żeby fabułę sobie odświeżyć.
Tak na prawdę, to chyba jej jedyną wadą może być to, że język angielski, jakim posługują się Protosi jest dosyć zaawansowany i trzeba mieć dość bogate słownictwo, żeby zrozumieć co mówi taki Zeratul.
Wychowałem sie na tej grze. Przelazłem ją z milion razy i 15lat później nadal rewelacyjnie sie w nią gra :) Smak dzieciństwa. 10/10
Ja nie wiem jak ludzie mogli ogarniać tą grę na by grać na poziomie
Sc2 hots jest trudną grą dla mnie a to to jakiś hardcor
ktoś mi może powiedzieć jak rozpocząć nową grę bo jakoś klikam tam gdzie ten żołnierz i nic się nie dzieje
Niesmiertelny klasyk wszechczasow, nawet do dzis w Korei sa turnieje z tej gry. 10/10 : D

To jak oni w to grają? Albo mają pikselozę, albo grają na małych ekranach, albo na małym oknie...Maksymalna rozdzielczość to 640x480, a dziwne że edytor w 1080 ma ładnie rozciągnięty obraz, podczas gdy gra chodzi jak chodzi...
StarCraft to jeden z najlepszych RTS-ów, jedna z najlepszych gier i jedna z moich ulubionych. Czysty geniusz, świetna historia, świetne postacie, świetny voice acting - w dwójkę nie grałem, ale ubolewam nad tym, że Glynis Talken-Campbell nie została zaangażowana znowu do podkładania głosu Sarah Kerrigan, wreszcie świetne 3 zróżnicowane rasy, świetny gameplay, kapitalna kampania i świetnie napisana instrukcja. Jedyne czego mi brakuje to wsparcie HD oraz... drugiego oficjalnego dodatku :) Grałem w te Insurrectiony, Retributiony, ale to zabugowane gówno. Kampanii fanowskich owszem jest masa, ale marzy mi się drugi oficjalny dodatek do StarCrafta. Na przykładzie Age of Empires II HD, Age of Mythology HD możemy zobaczyć, że nowy dodatek do starej, ale podrasowanej gry jest możliwy. Czekam i nie mogę się doczekać StarCrafta HD. Jakiś czas temu pojawił się news, że Blizzard szuka pracowników do odświeżenia StarCrafta, Diablo II (a ja się pytam co z jedynką? Tak, mod HD jest, ale nieoficjalny, a mi się marzy oficjalny + Hellfire) oraz WarCraft III. Oficjalna kampania Blizzarda Enslavers: Dark Vengeance to hardcore, kto grał ten wie :) Polecam tę kampanię oraz Precursor wszystkim którzy ukończyli 1 i Brood War.

Zagryzało się zęby na niektórych misjach. Aż miło powspominać. Moja ocena to zasłużona dla tej produkcji dziewiątka. :)

Uważam, że jak na tamte czasy to ideał. Kampania klimatyczna ze świetną fabułą, w której czuć ten bezlitosny konflikt. Wizualnie gra mi się nawet podoba, kolorystyka dodaje mroku. Muzyka jest po prostu PERFEKCYJNA.
Znowu o kampanii.
spoiler start
Najpierw rebelia Mengska przeciw Konfederacji Terran, potem zdrada Kerrigan. Bratobójcza wojna domowa Protossów pomiędzy Konklawe a sojusznikami Tassadara i jednocześnie inwazja zergów na Aiur. Potem UED atakuje sektor Koprulu. Ciągłe zdrady, chwilowe sojusze, układy, i do tego pamiętni bohaterowie.
spoiler stop
Jak dla mnie, najlepsza kampania ze wszystkich gier, w które grałem.

Gdzie znajdę jakieś dodatkowe kampanie do tej gry? Takie wyglądające profesjonalnie, ze scenariuszem, dobrze zbalansowane.
Grają w to jeszcze w sieci czy już wszyscy tylko w "dwójkę" ?
Pomimo upływu lat wciąż świetnie się gra. Kampania bardzo dobra,na multi wciąż tylu ludzi do gry:) Grafika nie odstrasza,ma swój klimat,podobnie jak soundtrack.

Warcraft 123 starcraft 12 nic nie pobije klimatu jaki stworzyła firma blizzard i każdy kto się z tym nie zgadza jest po prostu żałosnym ścierwojadem który już nigdy nie doczeka gry o podobnych cechach.Pozwole sobie przypomnieć wstępowe cut scenes z eye of the beholder 1 ta muzyczka i ten klimat to jest poprostu poezja dla mnie to było coś czego nie da się zapomnieć gry pokroju vaporum to jest poruwnanie dzidziusia żującego smoczek z powagom tego co się stało i się dzieje w królestwie teraz jest takj moge ratować ale wcale nie musze moge sie zaciągnąc do gildi która będzie miała całkiem inne demko końcowe co za kurwa bzdury.Jadom wszyscy w strone kasy a nie mózgownicy to jest żałosne.Najlepiej zagrać w planescape torment bez dostępu do jekiej kolwiek solucji i cieszyć się tym co już się osiągneło a nie patrzeć na czas jaki się spędza przy grze.W to co dzisiaj gramy to jesty żałosne błaganie o kasę.Kiedyś robiono gry z serca ta różnica już nigdy niestety się nie zmieni SZKODA.Jestem gościem który po szkole zapierdalał do małego sklepiku przy poczcie patrzeć jak gość na amidze gra w lemingi,.namuywiłem starego na pc dysk twardy 850 mb caviar monitor samsung m sync coś tam procesor 75 mgh pentium 4 książki dos dla opornych na tamte czasy jakieś 5 tysiaków na osiedlu nie mieli pojęcia co to jest ULTIMA w tamtym czasie na giełdzie było popularne another world albo zajebiste goblins podstawa wszystkiego.Za komputer stary zapłacił 6.000 to było naprawde drogie dysk twardy 1.300 zł z pojemnością płyty kompaktowej masakra.Pierwsza gra na pc którą kupiłem to był Dragon axe na jednej dyskietce I SIĘ ZACZEŁO

Bardziej lepsza fabuła i klimat oraz akcja niż Warcraft [ przynajmniej dla mnie ] . Więc jeżeli ktoś sie urażony poczuje to sory
Pierwszy raz gram w 2018r i muszę przyznać że gra jest rewelacyjna. Dobra fabuła i super grywalność. Misje nie są nudne i zróżnicowane.
Nawet grafika z 1998r wytrzymała próbę czasu.
Klasyka.Dla mnie najlepszy RTS.Grałem Wszystkimi Rasami,najbardziej wole Terranów.

Dziś zakończyłem pierwszy raz od przejścia gry w roku premiery. Niesamowita do tej pory. Ocena: 10.
Hej. swego czasu na battlenet dodali za darmo starą wersję starcrafta i w ustawieniach niby da sie wybrać język polski ale w grze go nie ma. to jest jakis bład aplikacji ?

Cudo, nie grałem kampanii tylko te gry dowolne czy jakoś tak i mega mi się podobało. Pamiętam, że za małolata nie wiedziałem jak w zergach się zwiększa pojemność wojska haha. Niestety miałem podejście do grania online, ale za słaby byłem ;p
Tak tsk

Wczoraj odpaliłem z ciekawości wersję na Nintendo 64 i zarwałem nockę. To tylko świadczy jak świetna jest to gra, że nawet w takiej formie wciąga.

Dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma lasami, za siedmioma morzami i w ogóle w innym wymiarze istniała zaczarowana kraina. Kraina ta była polem dla epickich bitew między przymierzem ludzi, a hordą orków… a nie, czekajcie, to nie ta bajka!
Nasza baśń rozgrywa się w innym uniwersum. I tak jakby bardziej gdzieś w kosmosie. I mało w niej elementów baśniowych, choć jest równie krwiście, epicko i różnorodnie rasowo, co w tej drugiej opowieści.
StarCraft, bo o tej grze mowa, to młodszy brat WarCraft’a. Podobieństw jest tu wiele, nie tylko z nazwy. W końcu ich ojcem jest to samo studio – Blizzard Entertainment. I chociaż oba te tytuły to strategie czasu rzeczywistego, to jednak charakterkiem sporo się różnią. Podczas, gdy WarCraft jest bardziej baśniowy i utrzymany klimatach fantasy (nawet grafika jest bardziej taka jakby, kreskówkowa?), StarCraft skierował swe kroki w stronę mrocznego sci-fi.
W grze mamy do dyspozycji 3 rozbudowane kampanie dla jednego gracza (każda inną rasą) oraz oczywiście tryb multiplayer. Rozgrywki wieloosobowe co prawda niespecjalnie mnie interesują, ale grze należy się szacunek, bo nawet po tylu latach od jej narodzin (ponad ćwierć wieku!), multiplayer cieszy się nadal sporą popularnością.
Graficznie, nawet jak na dzisiejsze standardy, produkcja zestarzała się nie najgorzej. Choć obiekty i postaci są dwuwymiarowe, wyglądają całkiem dobrze. Za co należy pochwalić program, to na pewno muzyka, która wpada w ucho i uprzyjemnia bardziej statyczną część gry taką jak zbieranie minerałów, produkcja jednostek i stawianie budynków. Oczywiście najlepiej uzupełniała się z tą bardziej dynamiczną częścią, czyli w walce. Szkoda tylko, że muzyka nie jest interaktywna – spokojne kawałki mogłyby przygrywać przy rozbudowie, a dynamiczne podczas walki.
Sterowanie w grze jest standardowe i niczym nie różni się od większości RTS-ów. Lewym przyciskiem myszy zaznaczamy jednostki, prawym wydajemy rozkazy. Oczywiście mamy również do dyspozycji skróty klawiszowe.
Fabuła gry bardzo powoli się rozkręca i na początku nie bardzo wiadomo o co chodzi w scenariuszu – po prostu wykonujemy kolejne misje mniej, lub bardziej ze sobą powiązane.
To co mogę uznać za największy problem tej produkcji to nierówny poziom trudności. Bywało, że niektóre misje przechodziłem w dość krótkim czasie i bez większych strat własnych, by za chwilę męczyć się nawet kilka godzin, by i tak zrestartować misję, bo przeciwnik tak zaciekle się bronił, że z łatwością uszczuplał moje siły. Oczywiście razem z siłami własnymi kończyły mi się surowce. I oczywiście problem zmniejszających się zapasów surowców jakoś niespecjalnie dotyczył mojego przeciwnika.
Gra ma jeszcze jeden mankament. Sztuczna inteligencja potrafi zawieźć. Może inaczej. SI nie różni się zbytnio od innych gier RTS z tego okresu czasu i nie wpływa znacząco na rozgrywkę. To nie jest coś co drażni podczas gry w taki sposób, że można dostać szewskiej pasji, bardziej wywołuje uśmiech politowania. Przykład? Grając w gry strategiczne przywiązuję znaczną uwagę do planowania rozbudowy bazy. Nie lubię jak budynki porozrzucane są na mapie gdzie popadnie. I zawsze staram się stawiać budowle w sposób uporządkowany. Niestety bywało tak, że mój budowniczy kończył stawiać budynek i stawał w miejscu, gdzie zablokowany innymi budynkami, rzeźbą terenu lub po prostu przez drzewo nie mógł się już wydostać. Innym przykładem jest różnica prędkości poruszania się wybranych jednostek. Wiadomo, że taki ścigacz, będzie poruszał się szybciej od piechocińca (tu akurat omawiam przypadek Terran). I w porządku. Ale jeśli różne jednostki poruszają się grupą, to powinny dostosować swoje tempo do najwolniejszej jednostki. A tak? Szybsze jednostki odrywają się od pododdziału i gdy reszta drużyny dochodzi do wskazanego punktu ataku, okazuje się, że po ścigaczach nie ma już co zbierać. Na szczęście nie jest to znacząca wada produktu – po prostu, trzeba mieć to na uwadze i lepiej planować rajdy czy rozbudowę bazy.
Podsumowując, StarCraft to solidny, a na pewno legendarny RTS. Zestarzał się bardzo dobrze, ma fajny klimat i jest świetnie udźwiękowiony. Graficznie nadal wygląda dobrze, choć pewnie ludzie zwracający uwagę tylko na graficzne aspekty gier nie zwrócą na niego uwagi. Największą bolączką gry jest nierówny poziom trudności. Dla miłośników RTS-ów będzie pozycją obowiązkową. Inni gracze (o ile nie są przeciwnikami strategii) powinni się z nią również zaznajomić, bo gra jest naprawdę dobrą produkcją.
PLUSY:
+ Dobrze się zestarzała.
+ Muzyka.
+ Legendarny RTS.
MINUSY:
- Strona wizualna może odrzucić niektórych graczy.
- Nierówny poziom trudności.