Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Boneworks

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
28.12.2019 19:23
zanonimizowany146624
131
Legend
9.5

Ta gra to przelom gamingu vr. Zreszta tworcy HL Alyx w dużej mierze posilkuja sie ta grą. Dlatego teraz jest na nia gigantyczny hype przewyzszajacy każdy jeden tytul dostępny choćby na PSVR. Tylko to jedno forum jakies niedzisiejsze, że moja opinia jest pierwsza (na Steamie czy Metacritic aż się roi od opinii i niemal wszystkie potwierdzaja przełom gejmingu. Poczytajcie je sobie. Poza jedna polska recka na YT, gdzie gra dostala 7.5/10 (ale autor grał w wersje 1.0 podczas gdy od premiery tj 10 grudnia, gra doczekaka się z 5 updatów. Poza tym w komentarzach autir recki zostal szybko sprowadzony na ziemię) Boneworks z góry na dół łapie same dziesiątki. Wielu pisze o objawieniu gejmingowym i sie z tym zgadzam. Mówiąc krotko - nie wiem, czy HL Alyx będzie az tak dobry, bo dkatej gry zrobiłem przerwe w Black Mese, a to juz u mnie nie jest codzienne. Mówiąc krótko- VR'owe GOTY. POLECAM BARDZIEJ NIZ WSZYSTKO, CO WYSZLO W OSTATNIM CZASIE. 9.5 daje tylko ze względu na rzadkie checkpointy i ponad godzinny tutorial. Gra starcza na 8-10h co w VR należy do rekordów. Dopiero HL Alyx ma to zmienić. Tak to od czasów Crysisa 1 byloby u mnie pierwsze 10/10. Dla takich gier warto kupic VR. A.l.e.X , Pilav , Koktajl Mrozacy Mozg - Musicie w to zagrać !! Pamiętajcie tylko, ze tutorial trwa godzinę, ale nawet on dostarcza mega funu, a potem jest prawdziwy ogień :D

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2019-12-28 19:27:59
29.12.2019 00:15
Pilav
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Nie miałem jeszcze okazji zagrać, bo Rifta pożyczam jedynie od czasu do czasu (zapewne w 2020 kupię sobie coś na stałe), ale z gameplayów i recenzji, które widziałem, wyłania się gra przełomowa pod względem mechanik, głównie w dwóch dziedzinach – sterowania oraz fizyki. To jednak wciąż nie jest gra AAA, jakiej VR bardzo potrzebuje. Duża innowacja, ale mały budżet. Myślę że z perspektywy czasu Boneworks będzie zapamiętany jako źródło inspiracji dla innych twórców, ale nie będzie to gra bardzo kultowa. W zasadzie to mam nadzieję, że nie będzie, bo jeżeli Boneworks miałby stać się czymś ponadczasowym, o czym wspomina się wnukom przy kominku, to znaczyłoby, że po Boneworks nie nadeszło nic większego. Jeżeli miałbym szukać analogii w FPS-ach z lat 90-tych, to powiedziałbym, że to taki Wolfenstein 3D, po którym powinien pojawić się Doom.

Wracając do samej gry. Niesamowite jest to, w jaki sposób Boneworks udowadnia, że można stworzyć długą grę VR bez teleportów. Jest to ten moment olśnienia, gdy pewna rzecz uważana ze niemożliwą nagle okazuje się możliwa i powstaje nowy standard dla branży. Niewiarygodne jest też przywiązanie do detali. Obiektom w grze nadano realistyczne właściwości fizyczne, jakich zwykłe gry 2D nie potrzebują, a które w grach 3D z kontrolerami ruchowymi okazują się niezbędne do zapewnienia maksymalnej immersji.

I jedyne czego brakuje tej grze to świetnego scenariusza i świetnej scenografii. Gra wygląda bardziej jak prototyp do testowania mechanik, niż jak wysokobudżetowy tytuł. Gdyby warstwa kreatywna (artystyczna) była na poziomie najlepszych exclusive'ów Sony, gier CD Projektu czy Rockstara, to wtedy byłby to bestseller. Bez tego nawet najwyższe oceny w recenzjach nie przyciągną mass. Na razie więc branża wciąż jest na etapie uczenia się jak powinno robić się gry VR i pod tym względem Boneworks jest dużym krokiem naprzód.

post wyedytowany przez Pilav 2019-12-29 00:15:51
29.12.2019 01:08
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Pilav - Ja bym powiedzial, ze to taki Half Life'o - Portalo - Control w VR. Fizyka poki co najlepsza, z jaką mialem styczność. Przeciwnicy sa na prawde pomyslowi, to samo zagadki środowiskowe, giwery, a raczej ich zaawansowsny sposób przeladowywania. Nie robisz tak, że "PRESS R TO RELOADED", tylko wszystkie czynnosci od recoila poprzez wkładanie magazynka robimy w pełni sobą. Super jest tez to, ze możemy przeskakiwac przeszkody ... samym sobą, lub przechodzic pod nimi kucając "w realu" lub sie czolgając. Jak cos ciężkiego podnosimy, czy np sie wspinamy po drabinie to jeśli należymy do slabych fizycznoe osób (a ja taki jestem), wówczas nieźle sič napocimy, by przejść jakis fragment. Oczywiście możemy to tez robic guzikami, ale nie po to stworzono VR. Robiac to guzikami, rownie dobrze można grac padem. Cokolwiek nie robimy ze swoim cialem w realu, przenosi sie to na grę zachowujac idealne ksty nachylenia poszczególnych części ciała, czyli np dokładnie pod takim kątem, w jakim sie uchylimy w realu, uchylają sie nasze wirtualne nogi (i reszta ciala, a na kontrolerach index także wszystkie palce. Na Cosmosowych trzy ostatnie ruszaja sie jednolicie). Fajne jest też to, że każdy przedmiot możemy chwycić w kazdym miejscu jedną lub dwoma rekami i w pewnym sensie czujemy ich realną wagę. Np przeciwnik (a kilka ich mamy, np coś ala headcraby z HL, czy androidy) do nas naparza, to możemy cos szybko wziąć, co posłuży nam za tarczę, a jeśli bedzie to coś ciężkiego, to bez chwycenia tego dwoma rekami i bez fizycznego kucniecia nie mamy szansy sie obronić (chyba, ze gramy w trybie siedzącym). Kiedy weźmiemy coś ze slabego materialu (np doniczkę czy drewniana skrzynkę, to w momencie kiedy ktoś w nią strzeli, ta sie rozpadnie, ale jakiś jej wiekszy odłamek możemy chwycić w rękę i im nasza realna ręka jest bardziej umięśniona (a u mnie z tym kiepsko :P), tym z większą siłą możemy uderzyć przedmiotem w przeciwnika. Jesli weźmiemy łom, to naszą ręką możemy albo pod każdym możliwym kątem uderzyć gościa, albo im weźmiemy większy zamach, tym dalej rzucimy przedmiotem, a jeśli ten jest łatwo niszczalny, to im mocniej rzucimy go o ziemię (nasza realna reką) tym bardziej sie rozstrzaska :D Takich smaczkow jest ogrom. Do tego styl gry to typowy Half Life. Mi juz nic więcej w VR nie potrzeba. Ja za tą kwotę, ktorą musimy zapłacić za grę, (nieco ponad 120 zł) dostajemy produkt na tyle zaawansowany, że lepszy może być juz tylko Half Life Alyx :) Fakt, tsk jak mówisz, gra ma prosciutki scenariusz, ale jsk na ten gatunek gier (nawet vez VR) jest wystarczający. Nie jest to np Control, ale nie jest to tez Doom. Bym ppwiedzial, ze fabularnie jest tsk po środku miedzy wspomnianym Doomem, a Half Lifem.. Bez wahamia powiem, ze jest to pierwsza gra VR z prawdziwego zdarzenia :)
Mimo ssmych superlatywow, jakie wymieniłem, podpisze się wszystkim, co mam pod jednym Twoim zdaniem: Gdyby warstwa kreatywna (artystyczna) była na poziomie najlepszych exclusive'ów Sony, gier CD Projektu czy Rockstara, to wtedy byłby to bestseller. Bez tego nawet najwyższe oceny w recenzjach nie przyciągną mass. Na razie więc branża wciąż jest na etapie uczenia się jak powinno robić się gry VR i pod tym względem Boneworks jest dużym krokiem naprzód.
Bez kitu - lepiej bym tego nie ujął :D

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2019-12-29 01:14:31
29.12.2019 02:35
Pilav
Pilav
143
Generał
Image

Twój opis potwierdza moje przypuszczenia, że gra jest przełomem w zakresie sterowania i fizyki. Natomiast inne aspekty gry można było wykonać lepiej. Chciałbym np. spojrzeć przeciwnikowi w oczy zanim rozkwaszę mu łeb, a zamiast tego dostajemy modele nieco przywodzące na myśl Superhot (swoją drogą bardzo dobra gra do VR), jak widać na obrazku obok. Z pewnością taki wygląd przeciwników jest jakoś uzasadniony fabularnie, ale nie oszukujmy się – najpierw zrobili te modele, a dopiero potem podciągnęli pod to scenariusz. Gra jest jak prototyp Half-Life'a, czyli gameplay w podobnym stylu (choćby roboty zastępujące headcraby), ale setting jest znacznie mniej ciekawy (prawdziwe headcraby wywoływałyby większe emocje).

Myślę że oceniając Boneworks trzeba zostawić pewien zapas, aby to co dopiero nadejdzie można było nagrodzić wyższą oceną. Mam pewne obawy czy HL Alyx zdąży przejąć rozwiązania z Boneworks (może Valve opóźni premierę z tego powodu?), ale mam nadzieję, że tak się stanie i będziemy mieli wreszcie przełom sprzedażowy, a nie tylko technologiczny.

post wyedytowany przez Pilav 2019-12-29 02:40:47
29.12.2019 12:36
zanonimizowany146624
131
Legend

A to prawda. Powiem Ci szczerze, że nie patrzyłem na to w ten sposób. Dales dobry przykład z przeciwnikiem. Ten na Twoim screenie to wręcz kalka tego z Superhota. W grze zanim do niego nie podejdziemy, to ten nas nie widzi, a te z pierwszych rozdziałów nawet sie wcześniej nie poruszają. Nie przeszkadza to jednak rozgrywce, bo człowiek w VR kompletnie na to nie zwraca uwagi (przynajmniej w stopniu, w jakim to jest odczuwalne w tej grze, dlatego to nie odbiera imersji) , ale jednak to jest. O Alyxa bylbym jednak spokojny. To Volvo. Sami mówili, ze Boneworks było dla nich w pewnym sensie prekursorem do stworzenia HL: Alyx, więc podejrzewam, że o tym, o czym wspominasz, nie zapomnieli :)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2019-12-29 12:37:42
29.12.2019 01:19
Septi
odpowiedz
1 odpowiedź
Septi
152
Starszy Generał

Zeby wiedziec jaki mega jest VR trzeba samemu zagrac.Poczekam do premiery Half-Life i kupie Rift S,do tego czasu wyjdzie nowy walking dead,medal of honor,sniper i kilka innych gierek.

29.12.2019 03:15
zanonimizowany146624
131
Legend

Nie trzeba czekać na Alyxa. Zagraj w Boneworks :)

29.12.2019 12:04
odpowiedz
1 odpowiedź
maniacrifts
5
Legionista

Szkoda że nie ma teleportacji bo nie czuje się komfortowo przy takim sposobie poruszania

29.12.2019 12:11
zanonimizowany146624
131
Legend

Mozesz (prawdopodobnie, bo nie korzystałem z tego - sprawdzę wieczorem z ciekawości) wybrać skokowe poruszanie się, tylko po co? Mózg Ci sie szybko do tego przyzwyczai. Kwestia czasu.

29.12.2019 14:29
odpowiedz
1 odpowiedź
maniacrifts
5
Legionista

Grałem długo w taki sposób i nadal mam z tym problem.
W Asgards Wrath zadanie które zajęłoby mi 5 min to zanim gdzieś do pełzne to mija 15 min

29.12.2019 14:46
😊
zanonimizowany146624
131
Legend

Jest jeszcze room scale i w tej grze w pelni wykorzystywalny, a pomieszczenia w grze nie sa na tyle duże, by musieć zbyt często korzystac z analogu. Tego wykorzystac możesz zaledwie idac w tył. Ale oczywiście musisz miec dużą przestrzeń do grania. Za to imersja pelna gebą.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2019-12-29 14:47:27
15.01.2020 20:56
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend
Wideo

https://youtu.be/U4S2FzVIweU
Recenzja Quaza. Mówiłem, ze gra jest mega, inaczej ktos taki jak Quaz nigdyby jej nie zrecenzował :)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-01-15 20:57:45
16.01.2020 07:39
hennepin
71
Konsul

Przecież mówi na filmie, że gra ma swoje momenty, ale jest nierówna i niedopracowana i ma mieszane uczucia.

16.01.2020 17:03
zanonimizowany146624
131
Legend

Nie ma gier idealnych (Pilav idealnie je podsumowal wyżej, a Quaz wcrecce), ale szacun dla Quaza za ta reckę.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-01-16 17:10:10
20.02.2020 22:35
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

https://steamcommunity.com/games/823500/announcements/detail/3740739649384812080 Narrreszcie można wreszcie grać. Specjalnie czekałem. Brak savów całkowicie mnie zniechęciło do gry, aż do dzisiaj :)

09.03.2021 02:16
arth47
odpowiedz
arth47
4
Legionista

Nie ma słowa na GOLu o wcześniejszej Duck Season tego dewelopera. A wydaje się że to niezła psychodela jest...

post wyedytowany przez arth47 2021-03-09 02:19:13
09.03.2021 05:54
odpowiedz
minion890
1
Junior

Thank you for providing information on this interesting topic. I will update your next articles regularly. Please continue to uphold.
wuxiaworldsite.co

post wyedytowany przez minion890 2021-03-09 05:56:22
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze