Data wydania: 28 stycznia 2004
Invasion to sequel gry akcji z 2002 roku, która w całości była oparta na popularnej serii anime, pt. Robotech. Autorzy ze studia Vicious Cycle zadbali nie tylko o rozbudowanie elementów znanych z pierwowzoru, ale także wprowadzili szereg interesujących nowości.
Gracze
Invasion to sequel gry akcji z 2002 roku, która w całości była oparta na popularnej serii anime, pt. Robotech. Autorzy ze studia Vicious Cycle zadbali nie tylko o rozbudowanie elementów znanych z pierwowzoru, ale także wprowadzili szereg interesujących nowości.
Fabuła omawianej produkcji bazuje na ostatniej części telewizyjnej serii Robotecha z połowy lat osiemdziesiątych. Według scenariusza, Ziemia zostaje całkowicie opanowana przez obcą rasę Invidów, którzy za wszelką cenę dążą do wyniszczenia ludzkiej populacji. Gracze wcielają się w postać żołnierzy, walczących w jednej z niewielu pozostałych grup oporu i rozpoczynają starania o przywrócenie rasie homo sapiens statusu quo.
Do naszej dyspozycji oddano pojazd o nazwie Cyclone, posiadający możliwość transformacji w motocykl. Ten środek transportu służy także jako wojskowa baza - po naciśnięciu jednego przycisku, motocykl zatrzymuje się, naokoło niego pojawia się gruba warstwa pancerza, a także szereg zróżnicowanych typów uzbrojenia, z jakich nie można korzystać podczas szybkiego poruszania się po kolejnych poziomach. Co więcej, Cyclone używany jest również jako „zwykły” mech bojowy - wtedy rozgrywka mocno zbliża się do klasycznych strzelanek FPS, gracze zaś starają się eliminować zastępy namierzonych jednostek wroga.
Wirtualne zmagania umieszczono w zróżnicowanych lokacjach (pustynie, pobojowiska, pokryte śniegiem góry, pilnie strzeżone, olbrzymie bazy Invidów, etc.). Wśród wielu zadań obecnych z grze wypada wymienić m.in.: wspieranie ludzkiej armii podczas większych potyczek z przeciwnikiem, infiltracje jego kompleksów militarnych, czy eksplorację nowych obszarów w poszukiwaniu niedobitków i cennego zaopatrzenia dla naszego pojazdu.
Do wyboru mamy mnóstwo rodzajów broni, ułatwiających likwidowanie rywali, włączając w to rakiety, szybkostrzelne karabiny oraz nowoczesne prototypy narzędzi destrukcyjnych. W ekwipunku znajduje się jeszcze: celownik optyczny do snajperki i noktowizor (widzenia w ciemności). Podczas rozgrywki gracze mają także dostęp do termowizji (namierzanie oponentów dzięki wykrywaniu źródeł ciepła).
Robotech: Invasion posiada tryb rozgrywki multiplayer - osiem osób w sieci lokalnej lub online, dzięki usłudze Xbox Live lub Network Adapterowi; plus opcja cooperative dla dwóch graczy na jednej konsoli. Z kolei efekty audio-wizualne gry oparto na usprawnionym silniku pierwowzoru (wersja na konsolę Xbox posiada lepsze tekstury i krótszy czas poszczególnych loadingów).
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik
Jesper Kyd – kompozytor, którego utwory można usłyszeć w takich produkcjach jak seria Hitman, Freedom Fighters czy Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory – poinformował wczoraj, że szykuje się do wydania specjalnej płyty CD, zawierającej ścieżkę dźwiękową do gry Robotech: Invasion.
pozostałe
Krystian Smoszna
11 lutego 2005
Wymagania sprzętowe gry Robotech: Invasion:
PlayStation 2
Wspiera:
Network Adaptor
Xbox
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.