Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Wi-Fi

22.01.2013 14:44
😒
1
Bunczek
18
Centurion

Wi-Fi

Witam. Od pół roku mój komputer znajduje się w moim pokoju. Wcześniej był on w pokoju mojej siostry. Gdy był on u niej, miałem internet przewodowy. Jednak mój pokój znajduje się na drugim końcu mieszkania, dlatego postanowiłem, że będę używać internetu bezprzewodowego. Nie było z tym problemu, ponieważ miałem juz w domu router, musiałem tylko kupić adapter USB. Dlatego właśnie w "Alfie" kupiłem "LogiLink Wireless N 150Mbps USB Adapter". Po podłączaniu wszystko szło pięknie. Jednak po około 4 miesiącach po zakupie, adapter po kilku godzinach sam rozłączał się z moją siecią. Nie było wtedy jeszcze problemu, ponieważ po prostu łączyłem się jeszcze raz i wszystko było ok. Jednak od miesiąca gdy tylko odpalałem komputer i chciałem się połączyć adapter nie mógł znaleźć mojej sieci. Musiałem kilka razy resetować adapter oraz router, aby w końcu znalazł moją sieć. Jednak nawet jak się wtedy połączyłem rozłączało mnie po około 10 minutach. Były tylko takie momenty że dało się pograć więcej niż godzinę. Wtedy wpadłem na pomysł, żeby kupić przedłużacz USB, jedną końcówkę podłączyć do komputera, a drugą do adaptera(router znajduje się w pokoju obok, praktycznie naprzeciwko moich drzwi). Poprowadziłem wtedy ten kabel tak, że adapter znajdował się dokładnie pod moimi drzwiami. Przez 2 tygodnie wszystko było ok, jednak od tygodnia znowu zaczęło mnie rozłączać. Dzisiaj na przykład rozłącza mnie praktycznie co 30 minut, teraz tylko jestem podłączony trochę dłużej dlatego to piszę. Proszę o szybką pomoc, ponieważ nie mogę sobie nawet porządnie filmu obejrzeć, obejrzę pół godziny, i już dalej nie mogę bo mnie rozłączy...

22.01.2013 18:51
2
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

@up

22.01.2013 19:30
domin12
3
odpowiedz
domin12
101
Run

myślę, że trapi cię najczęstsza przyczyna czyli za niska wartość SNR Margin. Jaką masz wartość? Jeśli jest ona bliska 6 dB to jest to to. trochę można tę wartość zwiększyć, ale od strony providera. Miałem tak, podniesiono wartość z 6 do 12 dB i po problemie.
Wejdź do konfiguracji routera przez przeglądarkę. W zakładce, gdzie są dane xDSL masz różne parametry w tym m.in.
- SNR Margin (dB) wartości downstream i upstream
-Attenuation (dB) wartości downstream i upstream
Zobacz wartości SNR Margin.
Może być podane również w jednostkach (0,1dB).
Właśnie wartość SNR Margin downstream około wartości 6 dB lub 60 (0,1dB) będą przyczyną ciągłego rozłączania

22.01.2013 20:33
4
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

Szukałem w ustawieniach routera, jednak nic takiego nie znalazłem.

22.01.2013 20:52
5
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

Szczerze wątpię, że coś jest nie tak z routerem, ponieważ na moim laptopie oraz komórce, gdy podłączam się pod internet wszystko działa perfekcyjnie. Proszę o pomoc.

22.01.2013 21:19
Rellik
👍
6
odpowiedz
Rellik
102
J u n i o r

Bunczek, nie patrz nawet na post [3]. Domin chce Ci naprawić adsl, a nie WiFi :P
Idę o zakład, że winna leży po stronie oprogramowanie na twoim komputerze, albo wada fizyczna karty sieciowej. Zacznij od reinstalacji sterowników do wifi. Ewentualnie odpal sobie chociażby ubuntu z livecd i zobacz czy na nim też problem występuje

22.01.2013 21:28
7
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

2 miechy temu robiłem już reinstalki, jednak nic to nie dawało. A czy mógłbyś mi dokładnie wytłumaczyć co to jest ten ubunt z livecd? Jakoś nie jestem zbytnio obeznany w tych sprawach :)

22.01.2013 22:12
Rellik
8
odpowiedz
Rellik
102
J u n i o r

Oczywiście :)
Ubuntu to system operacyjny z rodziny Linux. Live-cd to nic innego jak płytka bootowalna. Wygląda to tak: ściągasz sobie obraz płyty z ubuntu.pl wypalasz i zostawiasz w napędzie. Odpalasz kompa, bootujesz z CD nie z dysku twardego i voila, korzystasz z linuxa. Po co tak? Ano cytując ubuntu.pl:
"Wersja Desktop to płytka typu liveCD pozwalająca na przetestowanie Ubuntu jeszcze przed instalacją. Po "zbootowaniu" komputera z płytki dostajemy do użytku w pełni funkcjonalny system: możemy sprawdzić działanie sprzętu, jego zgodność z systemem lub wypróbować aplikacje. "
Tutaj sprawdzasz czy rozłączanie nadal występuje - jeżeli tak, wiesz że wina nie leży po stronie Twojego systemu/sterowników windowsowych.

22.01.2013 22:20
9
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

Dobra dzięki. Sprawdze to jutro, bo teraz pisze przez komórkę a nie chce mi sie włączać kompa :)

22.01.2013 22:55
10
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

Rellik mam pewiem problem. Jednak wlaczylem dzis kompa, i podlaczylem sie do mojej sieci. Zaczalem pobierac ten plik. Jednak po 10 minutach rozlaczylo mnie i za chiny nie chcialo mnie z powrotem polaczyc. Pobralo mi sie 300mb z 900. Dzisiaj wogole nie udalo mi sie polaczyc na dluzej niz 25 minut dlatego watpie czy uda mi sie to pobrac przy tych ciaglych rozlaczeniach. Czy nie mialbys moze innego pomyslu jak to moge sprawdzic?

23.01.2013 17:41
11
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

Odświeżam

23.01.2013 19:30
12
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

Proszę o pomoc. Teraz już nawet nie mogę połaczyc się na dłużej niż 5 minut.

23.01.2013 21:31
13
odpowiedz
Bunczek
18
Centurion

Odświeżam

Forum: Wi-Fi