Witam,
zdecydowałem się na dzierżawę wzmacniacza WiFi od Orange - SmartBox WiFi 6 i pojawia się problem.
Urządzenie starałem się skonfigurować zgodnie z instrukcją jak również poradnikami dostępnymi w sieci. Niestety logując się na wzmacniacz cały czas status Smart WiFi widnieje jako nieaktywny (screen). Sprzęt jest teoretycznie podłączony do sieci tj. obydwie kontrolki świecą się na pomarańczowo (zgodnie z instrukcją), ale w przez brak w/w Smart Wifi nie spełnia swojej roli wzmacniacza czyli urządzenia WiFi w pobliżu się przełączają się na sygnał wzmacniacza (mogę co najwyżej podpiąć coś dalej przez RJ45).
Zdaję sobie sprawę, że całe to urządzenie jest *******, ale dobry Access Point (taki, który zepnę kablem) musi jeszcze trochę poczekać.
Aplikacja Funbox również informuje, że Smart Wifi6 nie jest odpowiednio zsynchronizowany z Funbox.
Może ktoś z Was korzysta z tego ustrojstwa i ma jakieś rady?
najlepszą opcja jest dzwonić do orange i zgłosić im problem
możesz też spróbować zrobić to przez aplikacje w telefonie czy tez czat na stronie
wiele rzeczy są w stanie ogarnąć bez przyjazdu serwisantów.
Naprawdę myślisz, że pierwsze co zrobiłem to napisałem na forum zamiast kontaktować się z Orange?
Oczywiście, że wielokrotnie dzwoniłem, aż w końcu zasugerowali mi wymianę urządzenia SmartBox na nowe - niestety wymiana nie przyniosła rezultatu.
Stąd właśnie moja prośba o pomoc ze strony osób, które to urządzenie konfigurowały. Być może jednak ja coś robię nie tak chociaż wciśnięcie dwóch przycisków wydaje się niezbyt skomplkowane.
Niestety większość ludzi na tym forum jak i innych dokładnie tak by zrobiła - bez kontaktu z dostawcą sprzętu/usługi.
A jeżeli wymiana nie pomogła, to niech wyślą serwis, jak serwis nie pomoże, to zwrot urządzeń oraz rozwiązanie umowy, bo nie spełniają tego co obiecali.
Rozwiązanie umowy nie bardzo wchodzi w grę gdyż sama usługa (dostęp do internetu) działa bardzo dobrze, a żaden inny operator nie da mi takiej prędkości. Problemem jest jedynie ten nieszczęsny wzmacniacz bez którego jakoś dam radę. Jeśli nic nie da się zrobić to w przyszłości zainstaluję własne AP.
Próbowałeś konfigurować repeater blisko routera, a dopiero potem przenosić go w miejsce docelowe? Może tam gdzie chcesz go używać nie ma po prostu zasięgu?
Niestety, również próbowałem i cały czas smart wifi nieaktywne. Może korzystasz z tego sprzętu? Jeśli tak to wyślij mi proszę screena lub po prostu potwierdź, że u Ciebie to co zaznaczyłem ma status "aktywne".
Może problem to Funbox 10? Zacząłem się zastanawiać czy ten repeater nie jest czasem dedykowany do starszych modeli FB.
Nie mam Orange w domu, ale nawet tu nie korzystam z WiFi oferowanego przez router operatora, tylko własnych AP.
Ogólnie nie mam dobrego zdania o repeaterach (jakichkolwiek). U rodziców, którzy mają Orange, zainstalowałem też po prostu kilka Access Pointów spiętych kablem do switcha PoE i ten switch dopiero do routera od Orange.
Na początek może rozbij sieć wifi na oddzielne 2.4 i 5g w głównym routerze. Zmień kanały na inne niż standardowe. Po wszystkim restart obu urządzeń.