Letnie oponki.
Na dniach musze kupic, wiec zapytam, moze ktos mial z nimi stycznosc, bo dzis jezdzilem i goscie mieli takie cos :
Barum Bravuris 2
Riken
Continental CONTI PREMIUM CONTACT 2
i ja sobie upatrzylem Nokian H
Oponki to 205/55 R16
Czy ktos jezdzil/jezdzi na ktorys z podanych wyzej ? A moze macie inne i je polecic mozecie ? Zalezy mi na bardzo dobrym odprwoadzaniu wody, zwlaszcza w koleinach naszych i zeby glosne nie byly. I cena, zeby nie za drogie byly.
Kilka lat temu w poprzednim aucie miałem Premium Contact 2 205/60/15 (kupione w oponeo nowe) , z czystym sumieniem moge je polecić i wydaje mi się ze z tych które podałes beda zdecydowanie najlepszym wyborem. Ciche, bardzo dobra przyczepność na suchym i na mokrym, niewrażliwe na koleiny i scierały sie bardzo powoli. Jedyny minus to chyba to ze beda najdroższe z tych ktore podałes.
Ogolnie jeśli chodzi o letnie opony to uwazam ze Continental robi jedne z lepszych, pozniej miałem Sport contact 2 225/40/18 (opony genialne jeszcze lepsze od Premium Contact 2 (ktore chyba nie wystepuja juz w tak duzych rozmiarach) - tylko ze znikały w zastraszającym tempie, nie jezdze duzo ale po 2 latach były juz do wywalenia (około 25-30 k km wytrzymaly), pozniej Sport Contact 3 i tez byłem zadowolony bardzo.
No wlasnie, a bieznikiem nokiany bardzo podobne, jeden z gosci mi mowil ze nokian to bedzie najlepszy wybor bo bije reszte wzgledem cena/jakosc. I jestem w kropce. Niby conti dobre, ale drogawe.
Ja bym brał Continental, nie bez przyczyny są droższe;p
Na pewno odrzuciłbym Barum i Riken.
Jakieś Yokohamy brałeś pod uwagę? Miałem zwykłe A.drive niby, ale świetnie się trzymały drogi, cichutkie na dodatek, no i cena nie zabija. W dodatku świetnie sobie radziły z deszczem. Jedyny minus to to, że podobno szybko się ścierają, choć ja tego nie zauważyłem. Dla porównania teraz mam jakiś model Goodyear i są głośne jakbym "leciał" poduszkowcem.
Drugi sezon mam GoodYear Excellence (rozmiar identyczny). Chwalę sobie. Ciche i dosyć bezpieczne.
Z jednym zastrzeżeniem: brać TYLKO I WYŁĄCZNIE jeśli jest napisane "Made in France". Gudjerki robione w Chinach czy, nawet, w Polsce to szmelc.
od trzech lat jezdze na continentalach, ale conti sport contact 205/40 r17. ani razu nie zdarzylo mi sie aby choc troche stracily kontakt z asfaltem, trzymaja sie jak przyklejone. drogie, to fakt.
Nie chce bubli, ale conti zdeka drogawe, wole za ta kase co mi zostanie cos kupic innego, chyba sie zdecyduje na nokian h....wychodza najlepiej jakosc/cena
Ja jeżdżę na 16.265.70 Bridgestone A/T, świetne opony, ale niestety trzeba bulić.Stąd morał łatwy, albo czarne albo białe. A ty chcesz osiągnąć, za małą cenę super opony. Proponuję ci
A- albo zabulisz i będziesz miał (wydaje mi się najlepsze z tej grupy conti)
B- Zaoszczędzisz i kupisz Nokian, choć nikt stąd nie wie jak na tym się jeździ, czym lekko ryzykujesz ; )
Ciężko Ci dogodzić bo skoro nie chce conti to po co umieściłeś je w tej grupie opon ? :)
No wlasnie w necie opinie nokiana same rewelacyjne.
No to spróbuj i kup ;) Może są rzeczywiście dobre. U daj znać jak się jezdzi ;)
Chyba jutro dryndne do goscia niech zamawia i w piatek wpadne wymienic :) A w sobote do katowic do kina i przy okazji test opon na expresowce :)
No to na niedziele po proszę raport z testu. : )Pozdrawiam i szerokości życzę: )
Jak nie zapomne i je kupie to napewno zdam relacje :)
Sprawdz sobie tylko zanim zadzwonisz, czy Twoj "zaprzyjaźniony wulkanizator" nie dolicza sobie 200zł do ceny tych opon w stosunku do tego co jest dostepne zamawiajac bezpośrednio on-line :)
Z oponami jest tak, że róznicy nie poczujesz podczas normalnej jazdy (no moze poza głośnością), czy kupisz Dębice czy Continentala bedzie identycznie. Rożnica natomiast lubi pojawiac sie nagle, w najmniej oczekiwanych sytuacjach awaryjnych. Czasami to kwestia wpadniecia lub nie wpadniecia w poślizg. Szkoda tak naprawde ze nie napisałes cos wiecej o tym do jakiego auta chcesz te opony wsadzic, bo to tez ma duze znaczenie. A modeli opon sa setki, nie tylko te ktore wymieniłes.
Tak czy inaczej mam nadzieje ze nowy zakup bedzie sprawował sie dobrze :)
Z oponami jest tak, że róznicy nie poczujesz podczas normalnej jazdy (no moze poza głośnością), czy kupisz Dębice czy Continentala bedzie identycznie.
No to ja chyba jestem dziwny skoro czuję różnicę między dębicą a continentalem

Dobra, ja tu się produkuję a dopiero doczytałem, że autor już zamówił chyba :P
EspenLund < bo będzie identycznie, sucha droga, jedziesz na wprost z przepisową predkośćią 130-140, poczujesz wtedy rożnicę na czym jedziesz? Napisałem, podczas normalnej jazdy, co nie znaczy ze przykładowa Debica to opona tej samej klasy co Continental. Oczywiscie było to dosc ogolne stwierdzenie, jednak prawdziwe. Dopiero w zakretach, przy złych warunkach pogodowych, szybkiej jezdzie itd, ta roznica bedzie widoczna "gołym okiem" . Ale ok, niech bedzie, ze troche za bardzo to uprosciłem w tym co napisałem w poprzednim poscie.
No to ja chyba jestem dziwny skoro czuję różnicę między dębicą a continentalem
A gdybyś NIE WIEDZIAŁ, na jakich aktualnie jedziesz, to dalej byś czuł różnicę i potrafił odgadnąć z większą, niż ~50% celnością? ;]
Na pewno nie odgadnąłbym marki ale poczułbym różnicę na zakrętach.
©®©
No trochę uprościłeś, bo zakręty też się zaliczają do normalnej jazdy:>. Ale ogólnie wiadomo o co chodzi:)
©®© - do A4 B6
Jeszcze nie zamowilem, ale juz sie przekonalem co do Nokianow, teraz tylko kwestwia czy zamawiac z neta za 280 zl/ opone i jechac wymienic za 70 zl + 10 zl wentyle, czy za 315 od goscia juz ze wszystkim brac, niby oszczedzam troche jak biore z neta, ale jak gware bede chcial to musze wysylac opone a tutaj do goscia ide . A przemawia za nokianami to, ze maja swietne opinie co do jazdy w deszczu i koleinach, ze wlasnie w deszczu sa jeszcze lepsze .
jestem w podobnej sytuacji kupilem sobie alusy :P (wsumie jeszcze nie doszly) i chce kupic do passata B5fl (3bg) 16stki pomyslalem o 4 x 205/55r16 91V GOODYEAR EXCELLENCE 1240zl moze ktos ma ? jakies opoinie ? zastanawiam sie tez nad continental PREMIUM CONTACT 2 1 260 zł
Morbus - gdzie ty masz takie tanie opony ? :[ Ja sobie zamowilem te Nokiany, 280 zl za oponke, 80 zl za wymiane , wywazenie i wentyle nowe ;] Jak dojda do piatku, to zdam w weekend relacje jak sie sprawują :)
na allegro byly rano :> ale juz znikly teraz sa ale juz po 1380 :> ale i tak pewnie je wezme
To koniecznie zdajcie relację ;P, nie narzekajcie na ceny ja mam terenówkę i za opony daję średnio 2500-3300 zł... Tyle, że czy zima czy nie samochód śmiga zajebiś$#$ ; )
Ja tam wole swojego sedana :P Jakos terenowki mi sie z wygladu nie podobaja tak jak limuzyny.
a JA właśnie ze względu na przestronność, komfort, funkcjonalność(świetnie radzi sobie w terenie a i na asfalcie ciężko znaleść na nią mocnego ;P) kocham terenówki ; P Choć mam w też osobówkę, jednak nią jeżdżą inni członkowie rodziny; )
Komfort, przestronnosc i funkcjonalnosc to ja tez mam w audicy :P No , w terenie to ja nie jezdze wiec taki atut mi nie potrzebny :) Ale kazdy ma to co lubi :)
Na weekend jakies deszcze zapowiadaja, chce je z jednej strony i nie chce, no bym stestowal w deszczu oponki i sprawdzil czy rzeczywiscie sa takie rewelacyjne jak pisza :)
Ja jeżdżę tylko na Nokianach. 225/55 R16 w dowolnej konfiguracji (zima/lato), miałem Pirelli P7 i lipa jak cholera. Wożą po całości kolein.
do A4 B6
Do takiej fury to tylko Toyo Proxes
poczciwina - czy ja wiem, wczesniej mialem continentale , toyo rozwazalem ale t1r czy jakos tak, no ale ostatecznie nokiany zwyciezyly wzgledem jakosc/cena
legrooch- a myslalem tez o tych pirelli :)
Kiedys dawno miałem Nokiany NRHi, dosyć porzadna opona. Bez szału.
Na czym jak na czym ale na oponach nie opłaca sie oszczędzać.
Jakbym nie przejmował sie pienadzmy to brałbym Michelin Pilot sport :)
Dzisiaj w motorze czytałem test opon o takim rozmiarze a oto wyniki testu:
1.Continental ContiPremium-Contacts S
2.Pirelli Cinturato P7(Tato miał takie na poprzednim aucie i mówił że nigdy nie jeździł na lepszych letnich gumach)
3.Dębica Presto
Może jeszcze w kiosku dostaniesz ten numer Motoru to możesz kupić i poczytać jeżeli nie chcesz kupić w ciemno
[31] Toyo miały ostatnie miejsce w teście
Pichtowy - ale nie ma co tez popadac w skrajnosci i kupowac najdrozsze opony jakie sie da...Poza tym, opona nawet za 10000 zl nic ci nie da, jesli nie bedziesz jezdzil z glowa.
Przyszly mi oponki, wiec jem obiad i smigam zmieniac :)
Korzystajac z tematu sie wyzale na oponeo - zenujaca obsluga klienta w przypadku problemow. Zamowilem komplet prawie 2 tygodnie temu, do dzis opon nie dostalem a panowie z oponeo nie dosc, ze nie wiedza co sie dokladnie stalo to jeszcze kazdy wymysla inna historie co do przyczyn opoznienia. Za to maja bardzo duzo nadzieji, ze juz wkrotce, juz za chwileczke opony dostane. Zenada.
Ja zamowilem we wtorek , i juz dzis mam oponki, byl o brac z allegro :)
panowie zdecydowalem sie prawie napewno na CONTI PREMIUM CONTACT 2 ale teraz sa rozne oznaczenia..
CONTI PREMIUM CONTACT 2
ContiPremiumContact 2 205/55 R16 91 H albo V , FR itp jakie mam wybrac ?:> od czego to zalezy ???>
czy index predkosci jakos sie dobiera ? np te maja max210 km/h ? czy porpostu nie jezdzi sie na nich z taka predkoscia ?
91 = max 615 kg
prosze o rady kupie raczej na oponeo bo po 339 :> bo gosc w sklepie krzyknal za nie 400 :>
http://www.netcar.pl/opony++skroty+w+oznaczeniach+indeksy+predkosci+i+nosnosci,3714,s.html
Indeks predkosci na zdrowy rozum wybiera sie wiekszy niz samochod potrafi pojechac. Stad tez do auta co wyciaga vmax200kmh, nie wezmiesz raczej opony z indeksem predkosci do 150kmh, bo Ci sie pewnie moze rozpasc opona.
ze strony powyzej:
Indeksy prędkości
Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.
Ja mam do 210, a fura pocisnie 238km/h chociaz sam nie testowalem, a kolega ojca auto :P Ja tyle nie zamierzam jezdzic, wiec mi stykna te do 210,... no w wakacje jak bede jechal do rodziny i wpadne na obwodnice to zczaje co potrafi auto, ale mysle ze wiecej jak 200 nie bede jechal :P Bo strach troche :P
Ja mam oponki bodajze do 210, a fura wiecej niz 165 nie pociagnie ;). Przerost formy nad trescia troche :P
Hehehe, ale wiesz, ze opona wytrzyma :D
Duże rozmiary opon praktycznie zawsze występują z dużym indeksem prędkości, dlatego czasami bywa ze chcesz wsadzic 18 cali do jakiegos średniej klasy auta i musisz brac opony z wysokim indeksem. Ja mam ZR co znaczy do 240 z maksymalnym obciążeniem, i pożniej ze zmniejszonym bodajże do 300kmh... ale co z tego jak autko poleci katalogowo 226 przy czym ja nie jechałem szybciej niz 190 :)
Swoją drogą to w temacie opon moge powiedziec jedno - ceny oszalały :/ Szukam własnie 2 sztuk na tył 225/40/18 i ceny są wyższe o około 150-200zł za sztuke niz rok temu jak sie rozglądałem, ale stwierdziłem wtedy ze jeszcze sezon pojezdze na tych co miałem.
Tak samo z zimowymi, w 205/50/16 ceny 100-150 zł wyzsze na sztuce niz rok temu, ale tu juz nie było wyjscia musiałem kupic na jesieni (swoją drogą GoodYear Ultra Grip 8 polecam :)))

i Panowie stalo sie... zamowilem ContiPremiumContact 205/55 R16 po ok. 350zl szt. i dzis odebralem aluski ;) mam nadzieje ze rownie dobrze beda sie prezentowaly na aucie ;)
[45] och jak ja nie lubię czarno-srebrnych, no nie wiem czemu kurczę :(
No ja mam 195/50 i coz... na poczatku brak wspomagania dawal bardziej w kosc niz teraz ;)...
Srebrno czarne fele fajnie sie prezentuja na bialym aucie. W innych przypadkach trzeba by zobaczyc bo tak ciezko mi ocenic ;).
update - no i wlasnie. Biale autko, czarne fele :).
Białe autko - czarne fele jak najbardziej, ale białe autko i czarno srebrne fele to już dla mnie nie bardzo :( a takie felgi właśnie od paru lat są w modzie
ale to właściciel ma być zadowolony więc oby było ok :)

coz.. sugerowalem sie tym zdjeciem... :P mi sie spodobalo.. ogolnie bylem bardzo niezdecydowany i nawet nie mialem zbytniej checi kupowac.. ale pasowalo opony juz kupic wiec alusy "przy okazji"
Daj foto jak zmienisz :)
[45] [50]
Chińskie wypasione felgi do starego passata? Trochę zalatuje wiocha.pl :>
jasonxxx - co do tych felg to sa "made in germany" a ze fabryka jest 5km obok moje miejscowosci w Polsce to inna sprawa. Czesto jezdze tirem z tymi felgami i nie zdziw sie jesli zobaczysz je w swoim aucie kiedys. Najczesciej wywoze je do fabryki Mercedesa.. Do Niemiec Belgi itp. Troszke mnie smieszy ta twoja wypowiedz bo Rial, Ats, Alutec, Anzio - robi jedne z ciekawszych felg. I niech nikt nie mowi ze ktoras z tych firm robi "lepsze" - moze robic jedynie ladniejsze felgi bo wszystko odbywa sie ta sama metoda w tej samej fabryce u nas w POLSCE :>
"Chińskie wypasione felgi do starego passata? - kazdy wozi sie tym czym uwaza lub na co go stac ;] Moje auto moja sprawa panie kolego. Jezdze narazie takim bo jak na "moj wiek" w obecnych czasach mam przyzwoity samochod i dla kawalera wystarczy. Podoba sie mi strasznie passat B6 i to bedzie moje kolejne auto gdy bedzie odpowiedni moment i bede mogl sie nim cieszyc czesciej niz w weekendy. Mi passek sluzy to przemieszczania sie a nie wyrywania lasek .
jak bede alusy wygladaly ? nie wiem moze wiocha moze nie - nigdy nie wiesz jak nie zalolzysz.. wiec czas pokarze. Wierz mi ze wstydzil sie nie bede..
Morbus- ale B6 tdi maja te silniki nie za ciekawe :) ale to wiekszosc 2.0 tak ma, nie tylko w passacie :P
A co do opon, to w sobote przeszly test, na morkym trzymaja rownie dobrze jak na suchym asfalcie, sa ciche i super sie trzymaja, nawet na malej wartwie sniegu dobrze jada :) Przy 150 ciche sa, wiecej nie jechalem bo za duzy ruch i wiatr.