Komentarze: Cartoon Games - odc. 297 - Klasy
"Mój statek robi 5 metrów w 2 metry"
Ja tam będę grał Solo kobietą-nomadem, która rozwala wszystko na swojej drodzę, ma męski głos, nienawidzi korporacji i używa ciężkiej broni i walki wręcz...
Ktoś też ma takie dziwne fantazje czy tylko ja?
Płeć ma być ustalana po głosie, więc według otoczenia będziesz facetem z cyckami ;)
Nie żeby coś, ale parsek to miara odległości a nie czasu...
Żeby nie było, nie znam się na astrofizyce za grosz, ale gry sci-fi przynajmniej tego mnie nauczyły :)
W filmie jest taki sam blad. Nie oczekuj od kolesia z holiwudu (Dzordz Lukas), takiej wiedzy.
No wiem, ale po tylu latach dalej jest to troszkę irytujące :P
O, bogowie ... to już było tyle razy tłumaczone.
Na Kessel leciało się "łukiem" na granicy skupiska czarnych dziur. Im ciaśniejszy łuk, tym krótsza trasa, ale tym większe niebezpieczeństwo wsysnięcia w czarną dziurę.
Hasło "zrobiłem trasę na Kessel poniżej 12 parseków" oznaczało, że skrócił ją maksymalnie (albo jeszcze bardziej), również maksymalnie ryzykując. Ale zaoszczędzając czas i unikając imperialnych patroli, które bały się latać tak blisko skupiska czarnych dziur.
Teraz jaśniej?
Nawiasem pisząc w samym środku tego skupiska wytworzyła się stosunkowo stabilna osobliwość z normalną grawitacją i w tym miejscu Imperium założyło jeden ze swoich najtajniejszych ośrodków R&D.
No i oczywsicie, wszystko to juz bylo wymyslone i opisane w scenariuszu filmu w 77tym?
Czy bylo retconowane (z wymyslaniem 'Kessel Runow' itd..) do porzygu x razy w ksiazkach, zeby zatuszowac ignorancje ekipy filmowej?
Pytam bo nie wiem, choc stawiam na to drugie.
Star Wars: From The Adventures of Luke Skywalker (taki był pierwotny tytuł SW: New Hope) była wydana w 1976 - ładnych parę miesięcy przed filmem.
Możliwe, że potem się pojawiło tłumaczenie błędu. A może tłumaczenie się pojawiło, bo ludzie się czepili skrótu myślowego Lucasa?
Jak dla mnie tłumaczenie ma sens.