Może nie jest ładniej, może nie działa lepiej, może wymagania wzrosły, ale za to za darmo.
Gram na PS5 aktualnie i o ile ogólnie jest ładniej graficznie, to jest kilka mankamentów właśnie. Podczas gry z włączonym trybem HDR niektóre elementy w grze potrafią być przejaskrawione. Aktualnie jestem w Kaer Morhen i np grafika wody w płynącym bokiem ścieżki potoczku potrafi być dość brzydka. Z odległości widać, że woda płynie, ale z bliska wygląda to już gorzej. Wody niemalże nie widać, widać tylko efekt graficzny na teksturze terenu, co ma imitować to "płynięcie". Podczas misji z Lambertem miałem zamgloną pogodę akurat i ta mgła to wyglądała tak, jakbyście w trybie foto ustawili mgłę wolumetryczną na full. Cichsze dialogi i jakby w ogóle cichsze udźwiękowienie. Nie pograłem wczoraj dużo, ale mają trochę rzeczy do poprawy. Zabawne było akurat znalezienie tam w starej wieży sygnałowej notatki z przeprosinami od "C de P R" i tekstem "co złego to nie my" :D
Bloom od razu do wyłączenia i to nie tylko w remasterze W3.
Dzisiaj trochę poeksperymentowałem i zdziwiło mnie jak uderza w wydajność Okluzja Otoczenia z RT oraz odbicia, nawet jeśli nie jesteśmy w pobliżu powierzchni odbijających światło (jakieś jezioro w oddali pochłonęło około 10 klatek)
Na RTX 3080ti (swego czasu potężna, dziś już trochę leciwa karta), najlepszy efekt daje Uber+, Globalne oświetlenie na jakość, reszta wyłączona, 4k DLSS jakość + rekonstrukcja promieni RT, wyłączone hairworks (kiepsko wyglądają z RT). Całość daje jakieś 45 klatek czyli jest całkiem płynnie. Można oczywiście wyłączyć RT i dać DLAA i wtedy jest turbo płynnie, ale szkoda rezygnować z głównej atrakcji remastera. Choć trzeba przyznać, że i bez RT gra wyraźnie różni się od tego co było w oryginale i w Nextgenie.
Pathtracing można spróbować ale gra w kilkunastu klatkach to żadna przyjemność...