Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Dotacje z funduszy europejskich na własną działalność gospodarczą

13.04.2015 21:31
PATORIKKU
1
PATORIKKU
144
jak trwoga to do Boga

Dotacje z funduszy europejskich na własną działalność gospodarczą

Witam,
planuję otworzyć własną działalność gospodarczą. Jestem studentem dziennym. Mam świadomość o wsparciu z powiatowego urzędu pracy gdzie mogę liczyć na około 20 tyś zł jednak jesteśmy w unii i może warto zwrócić się w tym kierunku.
W latach 2007-2013 istniał program operacyjny Kapitał Ludzki. Byłoby to idealne rozwiązanie dla mnie. W kryteriach uwzględniali studentów dziennych, dodatkowo priorytetowo traktowano osoby z terenów wiejskich, a sama wielkość dofinansowania mogła sięgać 40 tyś zł!
Obecnie dostaliśmy nowe wsparcie z unii na lata 2014-2020. Tu się rodzi moja prośba do was. Wyżej wymieniony program już jest i będzie obecnie nieaktualny? Jest to równoznaczne z tym, że muszę szukać alternatywy. Jakie znacie programy wspierające otwarcie własnej działalności gospodarczej? Może wiecie jaki zastąpił Kapitał Ludzki.
Nie ukrywam, że istotnym z kryteriów jest dostępność dotacji dla studentów (najlepiej dziennych).
Co możecie mi polecić, doradzić GOLowi biznesmeni?

13.04.2015 21:38
2
odpowiedz
Sage
155
Arbiter Elegantiae

Miałem przyjemność skorzystać z programu Kapitał Ludzki. Jesteś pewien co do tego, że student dzienny może się ubiegać? Wydaje mi się, że jest wręcz przeciwnie i nie może otrzymać żadnego wsparcia.

Edit:
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że nie można przekreślać na starcie tych europejskich i trzeba próbować. Tylko w taki sposób, żeby w razie niepowodzenia mieć jakaś alternatywę.
Mnie te 40 tys. bardzo pomogły. Obeszłoby się bez, ale dzięki nim mogłem więcej rzucić w obrót i szybciej się rozwijać. A 18 które proponowano mi w UP nie wystarczyłoby nawet na połowę jednej potrzebnej mi maszyny.

13.04.2015 21:39
_Luke_
3
odpowiedz
_Luke_
262
Death Incarnate